farsi beauty

طرز تهیه پلو یونانی مخصوص با گوشت مرغ و سبزیجات

پلو یونانی

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با روش پخت یکی از خوشمزه ترین پلوهای بین المللی آشنا کنیم که مخصوص کشور یونان می باشد. با ما همراه باشید .

مواد لازم

برنج

۴ پیمانه

سینه مرغ کامل

۱ عدد

فلفل دلمه ای قرمز

۱ عدد

کنسرو‌ نخود فرنگی

۱ پیمانه

کنسرو ذرت

۱ پیمانه

قارچ

۲۰۰ گرم

کره

۱۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد ( درشت )

ادویه کاری و‌پاپریکا

به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و‌زعفران دم کرده

به مقدار کافی

 

دستور پخت پلو یونانی :

مرحله ی اول ، خرد کردن و تفت دادن مواد اولیه :

در ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم‌.‌ سپس تابه ای مناسب روی حرارت گذاشته و کره را به آن اضافه می کنیم . سپس پیاز را داخل تابه ریخته و اجازه می دهیم سبک شود. در ادامه سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. سپس مقداری ادویه کاری ، پاپریکا ، فلفل و زردچوبه داخل تابه می ریزیم وموادمان را به خوبی تفت می دهیم تا مرغ  تغییر رنگ بدهد. پس از آنکه مرغ تغییر رنگ داد قارچ را به صورت اسلایس شده خرد کرده و داخل تابه می ریزیم.

مرحله ی دوم ،  آماده سازی مواد داخل پلو :

پس از آنکه آب قارچ ها کشیده شد نخود فرنگی و ذرت را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و بعد از دو دقیقه که موادمان را به خوبی تفت دادیم فلفل دلمه ای را خرد کرده و به مواد پلو اضافه می کنیم .پس از آنکه فلفل دلمه ای نرم شد به مقدار دلخواه زعفران دم کرده داخل تابه می ریزیم. سپس یک فنجان آب جوش داخل تابه ریخته و درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم مرغ و سبزیجات کاملا پخته شوند.

مرحله ی سوم ،  آماده کردن برنج :

در این مرحله برنج را نسبت به نوع آن یک یا دو ساعت داخل آب می خیسانیم. سپس قابلمه ای را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت می گذاریم و زمان می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از آن  به آب جوش مقداری نمک و روغن اضافه می کنیم. در ادامه برنج را داخل آب جوش می ریزیم و کمی صبر می کنیم تا آب برنج کم شود  سپس  مخلوط مرغ را داخل برنج ریخته و مخلوط می کنیم. در مرحله ی پایانی زیر حرارت را کم می کنیم و روی درب قابلمه دم کنی می گذاریم تا برنج دم بکشد.

نوش جان

منبع تصویر shikpaz

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب