farsi beauty

طرز تهیه پلو گوجه ( دمپختک گوجه ) با مرغ بریان خوشمزه

پلو گوجه با مرغ

پلو گوجه با مرغ بریان یکی از لذیذ ترین غذاهای آسیایی است که به شکلی ساده تهیه شده و بسیار محبوب می باشد. برای مشاهده ی آموزش پلو گوجه با مرغ بریان در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم پلو برای چهار نفر :

برنج

۴ پیمانه

ران یا سینه مرغ

۴ تکه

گوجه فرنگی

۶ عدد

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

پیاز

۴ عدد

جعفری و شوید

۱ دسته کوچک

آب مرغ

۲ الی ۳ لیوان

کره

۲۰ گرم

نمک و فلفل سیاه

 به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت پلو گوجه با مرغ بریان

در مرحله ی اول تکه های مرغ را همراه با پیاز داخل فر می گذاریم :

در ابتدای کار مرغ ها را در مقابلمان قرار داده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی مرغ ها ریخته و با دست ماساژ می دهیم تا به خوبی طعم بگیرند. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم. حالا کف سینی فر را با روغن چرب کرده و سه عدد از پیاز ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه حلقه های پیاز را کف سینی چیده و مرغ ها را بر روی آن ها قرار می دهیم. و سینی را داخل فر می گذاریم.

در مرحله ی دوم برنج را خیس کرده و پیاز را داخل تابه سرخ می کنیم :

 در این مرحله داخل کاسه ای بزرگ آب ریخته و برنج را به آن اضافه  کرده و اجازه می دهیم خیس بخورد. سپس پیاز باقی مانده را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم. حالا قابلمه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و کره را به آن اضافه می کنیم. سپس پیاز را داخل قابلمه ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. حالا مقداری زردچوبه داخل قابلمه ریخته و یک دقیقه دیگر پیاز را تفت می دهیم. در ادامه جعفری خرد شده را به پیاز اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه تفت می دهیم.

در مرحله ی سوم گوجه را همراه با مواد دیگر به قابلمه اضافه می کنیم :

 در مرحله ی سوم گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آن ها را می گیریم. سپس به خوبی رنده کرده و داخل قابلمه می ریزیم. سپس رب گوجه فرنگی را همراه با  مقداری نمک  و فلفل سیاه به موادمان اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی رب از بین برود. در ادامه برنج  را آبکش کرده و آن را به موادمان اضافه می کنیم سپس آب مرغ را داخل قابلمه ریخته و صبر می کنیم تا آب مرغ جوش بیاید. پس از آنکه آب مرغ کم شد و پخت اولیه برنج انجام شد روی درب قابلمه دم کنی گذاشته و حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم سی تا چهل و پنج دقیقه برنج بر روی حرارت بماند تا پخته شود.

در مرحله ی چهارم مرغ را از فر خارج کرده و با برنج سرو می کنیم :

پس از سی تا چهل و پنج دقیقه مرغ ها را بر می‌گردانیم تا طرف دیگرشان  هم به خوبی پخته شود. پس از آنکه مرغ ها به خوبی پختند چند دقیقه گریل را روشن می کنیم. سپس پس از آنکه برنج دم کشید آن را داخل قابلمه به خوبی مخلوط کرده و پس از آنکه یکدست شد داخل ظرف مورد نظر ریخته و همراه با مرغ بریان سرو می کنیم. غذای ما حاضر است.

منبع تصویر ashpazi_fatoolam

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب