farsi beauty

کاملترین خواص گرده گل برای سلامتی + نحوه مصرف

گرده گل

گرده گل که آن را به نام پولن(pollen) نیز می شناسند از فرهنگ لغت لاتین گرفته که به معنای پودر بسیار نرم می باشد و در بساک گیاهان گلدار تولید و پخش می شود.

از گرد گل استفاده های زیادی می کنند و خواص زیادی برای سلامتی انسان دارد.

جمع آوری گرده گل به چه صورت است؟

زنبورهای عسل گرده گل و همچنین ماده چسبناک اگلوتینات را برای پر کردن گل گردش آن با استفاده از پاهای عقبی جمع آوری می کنند تا عسل بسازند، این فرایند می تواند به وسیله ترشحات دهانی و زبانی زنبور هم شکل بگیرد و شامل مرطوب سازی گل ها نیز می شود.

برای جمع آوری حدود یک قاشق چای خوری از گرده گل یک زنبور باید به مدت 8 ساعت در طول روز و در طول یک ماه کار کند و پودر گرده را از دو میلیون دانه گل دار جمع آوری کنند.

گرده گل

مواد مغذی درون گرده گل

چربی

طبق مطالعات ما چربی های گرده گل جمع آوری شده به وسیله زنبور های عسل از بین 1 تا 10 درصد نشان داده شده و روش های زیادی برای تجزیه آن وجود دارد، با توجه به تحقیقات ما شناسایی این چربی ها از جمله فسفولیپیدها و اسفینگولیپیدها کار تقریباً دشواری می باشد.

کارتنوئید

در گرده های گل کارتنوئید های متنوعی از رنگ های زرد تا قرمز وجود دارد که در سلامت انسان و بقای آن موثر است بتاکاروتن موجود در گرده گل می تواند به ویتامین A تبدیل شود و بر روی دستگاه های داخلی بدن تاثیر مثبت بگذارد.

آمینو اسید و پروتئین ها

آمینو اسید و پروتئین دومین ماده فراوان تشکیل دهنده گرده گل در گیاهان است، حدود 20 آمینواسید اساسی در گل ها وجود دارد مانند پرولین اسید، گلوتامیک اسید، آسپارتیک.

مواد معدنی و ویتامین های موجود در گرده گل

گرده های گل حاوی پتاسیم، سدیم، منیزیم، مس، منگنز، فسفر، کلسیم، روی و ویتامین های گروه A و B ویتامین C، ویتامین ث و دیگر مواد معدنی مختلف می باشند که برای بدن ضروری هستند.

گرده گل چه رنگی می باشد؟

گرده های گل در اندازه و رنگ های مختلف از زرد روشن تا رنگ سیاه متغیر هستند و معمولا از گرده گیاهان شبیه به هم توسط زنبور ها جمع آوری می شود.

گرده گل

ترکیبات شیمیایی گرده گل

  • کربوهیدرات قابل هضم
  • قند فروکتوز و گلوکز
  • پروتئین
  • چربی
  • فنولیک
  • سلنیوم
  • سیلیکون
  • مس
  • آهن
  • روی
  • سدیم
  • فسفر
  • کلسیم
  • منیزیم
  • چربی های مختلف
  • ویتامین ها

تغذیه کامل با گرده گل چه فوایدی برای بدن دارد؟

تغذیه کامل با گرده گل برای بدن شما ضروری است، زیرا نیرو بخش بوده و درصد قابل توجهی از سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد، گرده گل در طب چینی یک ماده مغذی و انرژی زا در نظر گرفته شده و موجب بهبود استقامت بدن قدرت حیات، افزایش طول عمر، کمک به ریکاوری بدن پس از مبارزه با بیماری های مزمن، افزایش وزن، خونسازی، کاهش تمایلات شدید به اعتیاد، جلوگیری از ابتلا به بیماری های مسری، کمک به خستگی و رفع مشکلات رشد کودک می کند؛ گرده گل خواص ضد سرطانی دارد و در عصر امروز از خواص شگفت انگیز گرده گل بیشتر استفاده می کنند.

گرده گل

خواص گرده گل برای بدن انسان

1. محافظت در برابر سمیت کبد

طبق تحقیقات ما در گرده گل موادی وجود دارد که فشار بر روی کبد را کاهش می دهد و محققان ما دریافتند که با مصرف گرده گل طبیعی می توانند آسیب های کبدی را درمان کنند و کبد را پاک کند.

2. کاهش التهاب

مصرف داروهایی مانند ناپروکسن، فنیل بوتازون و اندرومتازین با مصرف گرده گل برابری می کند و با مصرف گرده گل دیگر نیازی به مصرف این داروها ندارید زیرا می تواند کاهش دهنده عالی التهاب باشد.

3. مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن

مصرف گرده گل می تواند به آسانی با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کند زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و از سرطان نیز جلوگیری می کند.

4. رفع علائم یائسگی

مصرف گرده گل به همراه عسل مشکلات جنسی و مشکلات یائسگی را از بین می برد و شما را در برابر بیماری سرطان پستان مصون نگه می دارد و از سرطان سینه در بانوان نیز جلوگیری می کند.

5. تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعات حیوانی ما نشان می دهد گرده گل یک مکمل واقعی و ارزشمند است که خواص شگفت انگیزی برای تقویت سیستم ایمنی دارد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خاصیت ضد میکروبی برای بدن داشته باشد.

6. درمان سوختگی

مصرف گرده گل به عنوان پماد موضعی یک روش عالی و کارآمد برای درمان سوختگی می باشد و التهاب و تورم ناشی از سوختگی را کاهش می دهد.

7. درمان ناباروری

استفاده از گرده گل به بهبود دوام تخمک ها در دوره نهفتگی کمک می کند و با نازایی مقابله می کند.

8. درمان آلرژی

در طب سنتی از سالیان قدیمی برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند با استفاده از گرده گل حساسیت زدایی می کنند و این روش در بیمارستان های کشور لندن نیز اجرا می شود، همچنین با این روش می

تواند کودکان را واکسیناسیون کنند تا آلرژی آنها از بین برود.

گرده گل

مصرف گرده گل و کاهش وزن

بر طبق مطالعات ما مصرف گرده گل متابولیسم بدن را افزایش می دهد و می تواند موجب کاهش وزن و لاغری شود، می تواند سلول های چربی را در بدن حل کند و ویتامین های ضروری را به بدن برساند بنابراین اگر می خواهید کاهش وزن را تجربه کنید از این محصول انرژی آور استفاده کنید.

دیگر خواص گرده گل

گرده گل می تواند بر روی پوست و مو نیز تاثیر بگذارد و برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار مفید است.

موجب تقویت سیستم گوارشی، سیستم تنفسی، افزایش انرژی و درمان اعتیاد می شود.

از اختلالات سیستم قلبی و عروقی جلوگیری می کند، به غده پروستات کمک می کند، نازایی را از بین می برد.

در درمان دیابت نیز موثر است و از کبد محافظت می کند؛ افرادی که دو میدانی و ورزش های استقامتی انجام می دهند با مصرف گرده گل می توانند به راحتی انرژی خود را جایگزین کنند.

گرده گل یکی از مواد کلیدی برای احیای نیروی بدن شما می باشد همچنین و می تواند برای کودکان بسیار مفید باشد.

گرده گل

چگونه گرده گل را مصرف کنیم؟

شما توانید آن را به ماست اضافه کنید، با غلات میل کنید، روی سالاد بریزید، با آب یا شیر سرد و سبزیجات میل کنید اما هرگز آن را به مدت 2 تا 3 ساعت آن را در آب گرم قرار ندهید زیرا خواص خود را از دست می دهد.

عوارض مصرف گرده گل

مصرف بیش از اندازه گرده گل می تواند موجب واکنش های آلرژیک و حساسیت شود، اگر بعد از مصرف مکمل های گرده گل احساس ضعف و سختی تنفس، سرگیجه، تورم و خارش داشتید دیگر آن را مصرف نکنید.

قیمت گرده گل

گرده گل را با توجه به کیفیت آن در قیمت های مختلفی می فروشند اما معمولاً قیمت 250 گرم آن 190 تا 200 هزار تومان می باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب