farsi beauty

بهترین شیرهای گیاهی مناسب برای تهیه قهوه؛ تاریخچه شیر های گیاهی

شیرهای گیاهی و قهوه

شیرهای گیاهی و قهوه

اضافه کردن شیر به قهوه طعم آن را تغییر میدهد و تلخی آن را هنگام خوردن خوش طعم میکند. برخی از افراد نمیتوانند بدون وجود شیر، قهوه را میل کنند و به نظر آنها قهوه بدون شیر کامل نیست. از انواع قهوه هایی که در آنها از شیر استفاده میشود میتوان به فلت لایت، کاپوچینو، ماکیاتو، لاته و.. اشاره کرد. امروزه مردم بیشتر به دنبال شیرهای گیاهی هستند، از جمله شیر سویا، بادام، نارگیل و جو دوسر میباشند. به عبارت دیگر با افزایش چشم گیری که شیرهای گیاهی در بازار دارند، مردم درحال بحث درباره آینده شیر های گیاهی میباشند.

تاریخچه ی شیرهای گیاهی

زمان زیادی نیست که شیر های گیاهی در منوی بعضی از کافی شاپ ها وارد شده اند، اما تاریخچه قدم این شیرهای گیاهی به صد سال قبل بر میگردد، و اولین نوع این شیر نیز شیر بادام بوده است که در کتاب های آشپزی در سراسر اروپا به آن اشاره شده. از نظر تاریخی این شیر از خیس خوردن بادام آسیاب شده در آب و بعد صاف کردن آن به وسیله پارچه به دست می آید. این شیرها جایگزین مناسبی و مغذی ای برای شیر گاو هستند، البته به دلیل هزینه بالای آن تنها برای افراد ثروتمند مناسب بودند.

اولین شیر سویا نیز اولین بار در چین در قرن 14 به دست آمد. بعد از آن در خارج از چین نیز شیر سویا تهیه شد و در اواخر قرن 17 به ویتنام و چین رسید. این شیر به صورت تجاری در سال 1917 یعنی 100 بعد تولید شد. در سال 1980 این شیر در اروپا، ایالات متحده، آسیا و استرالیا نیز در دسترس عموم بود.

گسترش چشم گیر فروش جهانی شیر بادام نیز از اواخر سال 2000 مشاهده شد.

سومین شیر تولید شده که قرن هاست که در آشپزی جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقا استفاده میشود، شیر نارگیل است. البته امروزه از شیر نارگیل استفاده های زیادی میشود و بیشتر در کافی شاپ ها این شیر جایگزین مناسبی برای لبنیات میباشد.

قهوه

ظهور شیر های اختصاصی باریستا

با توجه به این که فروش شیر گاو در صدر جدول است، باید به این توجه داشته باشید که فروش شیرهای گیاهی نیز افزایش چشم گیری در جهان داشته است.

به گفته لورن ویزاگی، مدیر بازاریابی یک شرکت نوشیدنی گیاهی در کالیفرنیا "این نسل های جوان هستند که هزینه ها را به سمت شیرهای گیاهی هدایت میکنند."

همچنین به گفته لورن "نسل-Z- (که همان دهه های 80 و 90 شمسی در ایران میباشند) بیشتر به سمت غذاهای گیاهی روی آورده اند و کمتر لبنیات خریداری که میکنند که این موضوع، نشان دهنده نگرانی آنها برای آینده، اخلاق، محیط زیست و سلامتی خود میباشد.

به لطف افزایش چشم گیر محبوبیت شیرهای  گیاهی، تولید آنها نیز افزایش چشم گیری داشته اند. امروزه یکی از مارک های معرف سوئدی اوتلی است.

اوتلی در سال 1994 تاسیس و در سال 2016 جهش بسیار چشم گیری در فروش داشته است.

تولید شیر جودوسر این شرکت از آن زمان به ماده اصلی در بخش های قهوه تبدیل و در بین باریستا ها و مصرف کنندگان نیز بسیار محبوب است.

به گفته لورن "یک سوم کل فروش از باریستا های جودوسر تشکیل میشود."

قهوه

حضور انواع شیرگیاهی در صنعت قهوه

شیرهای گیاهی بسیار سریع رونق پیدا کردند.

البته عبارت ها و اصطلاحاتی که مختص به لبنیات هستند نمیتوانند بر روی شیرهای گیاهی وجود داشته باشند، زیرا این محصولات جزو دسته لبی محسوب نمیشوند، و فقط بر روی محصولات مشتق شده از حیوانات به کار میرود.

البته لورن بر این باور بود که این کار باعث تاثیر منفی بر کسانی میشوند که میخواهند محصولات گیاهی بخرند.

چالش دیگری که باعث افزایش نگرانی ها شده است این است که، تولید شیرهای گیاهی به ویژه شیر بادام به مقدار زیادی آب احتیاج دارد.

بیشتر از 370 لیتر آب تنها برای تولید یک لیتر شیر بادام مصرف میشود. درحالی که برای شیر سویا 28 لیتر و برای شیر جو دوسر 48 لیتر آب مصرف میشود.

قهوه

آینده شیرهای گیاهی

فروش این شیرها سال به سال رشد چشم گیری دارد و هیچ نشانه ای از افت این رشد دیده نمیشود. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که این شیرها به شدت با صنعت قهوه مرتبط هستند، به این دلیل که مقدار قابل توجهی از این شیرهای گیاهی در کافی شاپ ها استفاده میشوند.

معرفی شیر جو دوسر در سراسر فروشگاه های استارباکس ایالات متحده انجام شد، این برند حتی این ادعا را نیز داشته که گسترش تقاضای شیر گیاهی مهم ترین تغییر مصرف در شعبه های آنها بوده است.

طی تحقیقات نشان داده شده است که 90% از افراد شیرخوار گیاهی در برخی از ظرفیت ها از محصولات لبنی استفاده میکنند.

با محبوبیت بیش از حد شیرهای گیاهی که به ویژه با صنعت قهوه در ارتباط است، انتظار میرود که این صنعت دائما درحال رشد باشد.

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

حتما دفعه دیگری که به کافی شاپ رفتید، لاته یا کاپوچینوی خود را با شیرهای گیاهی امتحان کنید و از طعم بی نظر آنها لذت ببرید.

قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب