farsi beauty

طرز تهیه پیراشکی گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

پیراشکی

پیراشکی یا اسنک گوشت چرخ کرده یک غذای لذیذ، مقوی و پر طرفدار در هر سنی می باشد که به راحتی در خانه قابل پخت است، این پیراشکی خوشمزه را به دلخواه با نان لواش و خمیر پیراشکی درست می کنند و میتوانید به طور دلخواه به آن ادویه یا مواد مورد علاقه تان را اضافه کنید اما در این بخش از آموزش آشپزی ما به شما یاد می دهیم رسپی اصلی یک پیراشکی گوشت چرخ کرده خوشمزه چگونه است.

مواد لازم:

سیر

1 حبه متوسط

جعفری

½ فنجان

رب گوجه طبیعی

2 قاشق غذا خوری

فلفل دلمه ای

1 عدد متوسط

زرشک

2 قاشق غذا خوری

قارچ

8 عدد

گوشت چرخ کرده

300 گرم

خمیر پیراشکی آماده

(از نانوایی تهیه شود) یا نان لواش

پنیر پیتزا

(به دلخواه)

روغن

به میزان لازم

ادویه

به مقدار دلخواه

دستور پخت پیراشکی گوشت چرخ کرده

اولین مرحله، تفت سیر و پیاز:

در این مرحله پیاز ها را پوست بگیرید، ریز خورد کرده و درون تابه ای به مقدار لازم روغن ریخته و پیاز ها را سرخ کنید، پس از چند دقیقه سیر را پوست بگیرید و رنده کنید و به پیاز ها اضافه کنید، اکنون میتوانید ادویه جات مانند زردچوبه و نمک را به محتویات اضافه کنید.

دومین مرحله، آماده سازی گوشت چرخ کرده:

گوشت چرخ کرده را به پیاز و سیر اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس به آن رب گوجه فرنگی، فلفل و نمک را بیافزایید و تا حدی که روی گوشت ها پوشانده شود آب اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا گوشت ها بپزند.

سومین مرحله، اضافه کردن قارچ و فلفل دلمه:

اکنون فلفل دلمه ای و قارچ را بشویید سپس فلفل دلمه ای را ریز خورد کرده و با قارچ خورد شده به محتویات قابلمه اضافه کنید تا همراه گوشت بپزند.

چهارمین مرحله، اضافه کردن زرشک و جعفری:

هم اکنون زرشک و جعفری خورد شده را به محتویات قابلمه اضافه کنید (توجه کنید؛ می توانید از پودر جعفری خشک شده هم استفاده کنید)

پنجمین مرحله، آماده سازی برای سرخ خمیر پیراشکی:

اکنون خمیر پیراشکی را به اندازه کف دست جدا کرده و با وردنه روی سطحی مسطح پهن کنید، درون هر تکه ای که جدا کردید مقداری مایع پیراشکی و پنیر پیتزا رنده شده بریزید، سپس لبه خمیر را طوری روی هم بیاورید و فشار دهید که مواد بیرون نزند، سپس روغن را داغ کنید و پیراشکی ها را در روغن و حرارت متوسط سرخ کنید، شما می توانید بجای خمیر پیراشکی از نان لواش هم در این مرحله استفاده کنید.

ششمین مرحله، سرو و تزئین:

در این مرحله پیراشکی ها را درون ظرفی چیده و با سس دلخواه تزئین کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب