farsi beauty

راه حل ساده و کاربردی رفع مشکل پینگ در بازی فری فایر

game

گیمر ها به طور معمول برای تجربه دلنشین یک بازی بهترین کنترلر ها، مانیتور ها، دستگاه ها، کنسول ها و کامپیوتر ها را فراهم می کنند. ولی از عوامل موثر در بهبود کیفیت بازی پینگ شبکه می باشد. در واقع پینگ سرعت ارسال یا زمان تاخیر سیگنال را از کامپیوتر یا کنسول بازی شما به شبکه را اندازه گیری می کند. البته شما می توانید با کمک جم فری فایر سرعت بازی خود را بسیار بالا ببرید. علت اصلی تاخیر در بازی های آنلاین، پینگ بالا می باشد. هر چه میزان پینگ کمتر باشد، بازی سریع تر انجام می شود. برای مطالعه راه حل ساده و کاربردی رفع مشکل پینگ در بازی فری فایر در این مقاله با ما همراه باشید.

 

ابزار اندازه گیری پینگ

راه های گوناگونی برای اندازه گیری و تست پینگ وجود دارد. محبوب ترین تست سرعت آنلاین میان کاربران، استفاده از سایت Speedtest.net می باشد. زیرا در تحقیقات این سایت، پینگ زیر ۲۰ میلی ثانیه عالی است در صورتی که پینگ بیشتر از ۱۵۰ میلی ثانیه قابل توجیه نبوده و انجام بازی آنلاین را دچار مشکل می کند. زیرا شما حتی با دارا بودن سریع ترین کامپیوتر گیمینگ، در صورت بالا بودن میزان پینگ، اقدامات شما در بازی در مقایسه با رقبا، تاخیر داشته و امتیاز خوبی کسب نمی کنید.

 

راه حل های رفع مشکل پینگ در بازی

انتخاب نزدیک ترین سرور

انتخاب سرور هایی از بازی با موقعیت مکانی نزدیکتر به شما، ساده ترین راه کاهش پینگ است. زیرا هر چقدر سرور نزدیک تر به موقعیت مکانی شما باشد، امکان ارتباط بهتر میان کامپیوتر شخصی و سرور میسر شده و میزان پینگ در بازی فری فایر کمتر می گردد.

 

بستن برنامه های موازی

یک راه خوب برای کاهش تاخیر در بازی فری فایر بستن برنامه های در حال اجرا در پس زمینه است که به کاهش بار کامپیوتر هم کمک می کند. در این حالت با وجود اتصال درست به سرور، بازی دچار تاخیر می گردد.

 

غیرفعال کردن آپدیت ها

با وجود اهمیت بسیار زیاد آپدیت ها برای سیستم، گاهی باید آن ها را به صورت موقت قطع کرد. از نمونه این برنامه ها آنتی ویروس است که باعث اشغال پهنای باند زیادی می شود. باید قبل شروع بازی فری فایر از غیر فعال بودن آپدیت خودکار این برنامه ها مطمئن شوید.

 

ریست کردن روتر

معمولا کاربران برای انجام بازی فری فایر روی کامپیوتر از طریق مودم یا روتر به اینترنت متصل می شوند. گاهی با ریست کردن روتر، مشکل پینگ بالا برطرف می شود. کافی است روتر را خاموش کرده و بعد دو دقیقه آن را روشن کنید. با این کار حافظه کش آن خالی می شود و مشکل تاخیر را حل می کند.

 

خاموش کردن پروکسی یا VPN 

در صورت استفاده از وی پی ان یا پروکسی، قبل شروع بازی فری فایر آن را غیر فعال کنید.

 

game

حذف سخت افزار های جانبی

در هنگام بازی فری فایر بعضی سخت افزارهای جانبی مورد استفاده می باشند مانند میکروفون که ارسال داده از راه آن ‌ها، قسمتی از پهنای باند را اشغال می کند که باید آن ها را حذف کنید.

 

تغییر تنظیمات DNS مودم

شما با تغییر تنظیمات DNS در رابطه به سرور در مودم، می توانید بهترین آی پی برای پینگ را با کمترین تاخیر، انتخاب نمایید.

 

بهینه سازی تنظیمات بازی

شما باید از بهینه شدن تنظیمات بازی مطمئن شوید. گرافیک می تواند بر سرعت فریم بازی فری فایر تأثیر بگذارد. باید مطمئن شوید حافظه RAM، کارت گرافیک و پردازنده از تنظیمات منتخب بازی پشتیبانی می‌کنند.

 

تغییر تنظیمات وای فای

از راه های پایین آوردن پینگ وای فای، بروز رسانی فریمور آن است. مودم وای فای در صورتی که سیستم عامل بروز و مناسب  نداشته باشد، عملکرد دقیقی ندارد.

 

اپلیکیشن های کاهش پینگ

اپلیکیشن هایی برای کاهش پینگ ارائه شده است که با نصب آن ها، بازی بهینه سازی شده و از توقف و تاخیر در دستورات و سرعت بازی فری فایر موثر است.

 

دلایل بالا بودن پینگ

  • نقص سرور بازی که احتمالا دلیل اصلی بالا بودن پینگ است.
  • نوسان پهنای باند که در ساعت اوج مصرف کاهش می یابد.
  •  تنظیمات رجیستری سیستم
  • تنظیم نبودن فرکانس مودم
  • زیاد بودن تعداد دستگاه های تحت پشتیبانی شبکه
  • بهینه نبودن و قدیمی بودن کامپیوتر برای اجرای بازی آنلاین
  • آپدیت نبودن فریمور روتر
  • محل قرارگیری روتر و بروز نبودن آن
  •  بروز رسانی های خودکار در میان بازی
  • اجرای نرم افزار ها و برنامه های مختلف به طور موازی
  • بهینه سازی نکردن تنظیمات بازی

 

میزان پینگ نرمال چقدر است؟

طبق بررسی های انجام شده، میزان پینگ زیر ۱۰۰ میلی ثانیه جهت اجرای بازی های آنلاین مناسب است. البته کاربران حرفه ای معتقدند مقدار نرمال برای پینگ  برای این که در اجرای بازی تاخیر ایجاد نکند، باید ۵۰ میلی ثانیه یا کمتر از آن باشد. حتی در بعضی بازی های آنلاین به دلیل بالا بودن سرعت واکنش گیمر ها، میزان پینگ ۲۰ میلی ثانیه توصیه شده است.

 

game

معایب پینگ بالا در بازی فری فایر

  • از بین بردن تجربه دلنشین و لذت بازی
  • عدم امکان دید هنگام نزدیکی یک هدف
  • دشمنان همیشه شما را مانند هدفی آسان می بینند و سایر کاربران گمان می کنند که شما کاری انجام نمی دهید.
  • تا زمانی که تاخیر کم است شما می بینید که به نقطه ای رسیده و پنهان شدید. به محض لود شدن بازی یا مرده به نظر می رسید یا به نقطه شروع باز می گردید و همه اقدامات شما تایید نشده می ماند.
  • امکان دارد شما لوت دریافت کرده باشید و گمان کنید آن را برده اید اما با وجود سرعت کند شما احتمالا قبل شما کسی آن را می گیرد. البته با استفاده از جم فری فایر سرعت بازی افزایش پیدا می کند.
  • در نهایت شما در یک بازی ناعادلانه شکست می خورید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

171 مطلب