farsi beauty

طرز تهیه خورش پیچاق قیمه اردبیل

خورش پیچاق قیمه

امکان ندارد که به اردبیل سفر کرده باشید و از خورش قیمه پیچاق اردبیل نخورده باشید. حتم دارم اگر این غذا را امتحان کرده باشید یکی از  طرفداران سر سخت آن خواهید بود. ما امروز در فارسی بیوتی  شمارا با روش پخت این غذای  فوق العاده آن هم با کیفیت و طعم رستوران های اردبیل آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم

تخم مرغ

۴ عدد

گوشت گوسفندی

۴۰۰ گرم

پیاز

۴ عدد( متوسط)

خلال بادام

۱/۲ بسته

زعفران دم کرده

۳ قاشق غذاخوری

آبغوره یا آبلیمو

۱ قاشق غذاخوری

کره

۱۰۰ گرم

نمک ؛ فلفل سیاه و زردچوبه 

به مقدار کافی

کاری و پودر هل

به مقدار کافی

روغن

به مقدار کافی

 

طرز تهیه ی خورش قیمه پیچاق :

مرحله ی اول :

در ابتدا خلال بادام ها را به مدت سه ساعت در کاسه ای پر آب می خیسانیم تا نرم شوند. پس از سه ساعت آن ها را روی دستمالی (حوله ای) پهن می کنیم که کاملا خشک شوند. سپس تابه ای را روی حرارت گذاشته و کره را داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم آب شود. سپس خلال ها را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم و در نهایت زیر حرارت را خاموش می کنیم و خلال بادام ها را کنار می گذاریم.

مرحله ی دوم :

در این مرحله ابتدا  پیاز هایمان را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. سپس قابلمه ای روی حرارت گذاشته و پس از آنکه روغن را داخل قابلمه ریختیم پیازهای خلالی را به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا پیاز هایمان طلایی شوند. سپس گوشت هایی که به حالت خورشتی خرد شده است را به پیازمان اضافه می کنیم. و گوشت را تا زمانی که رنگ آن تغییر کرده و کمی سرخ شود تفت می دهیم. حالا زرد چوپه، فلفل و ادویه ی کاری را به موادمان اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا به خورد موادمان بروند.

مرحله ی سوم :

در این مرحله چهار پیمانه آب را درون قابلمه می ریزیم و زیر حرارت را زیاد می کنیم تا زود تر به جوش بیاید. پس از آنکه آب خورش به جوش آمد زیر حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشتمان به آرامی و به خوبی پخته شود. پس از پختن گوشت نوبت به خلال بادام هایی که کنار گذاشته بودیم می رسد. خلال بادام ها را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل به خورشتمان اضافه می کنیم و زمان می دهیم که خورش جا بیوفتد. این نکته را مدنظر داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود پس صبر کنید که آب آن کم شود.

مرحله ی آخر : 

در آخرین مرحله تخم مرغ هارا بر روی خورش می شکنیم و اجازه می دهیم پخته شوند و در پایان آبغوره و نمک را به آن اضافه می کنیم.

این خورش را به همراه برنج زعفرانی میل کنید. طعم خوب آن شمارا شگفت زده خواهد کرد.

نوش جان

منبع تصویر mamanashpaz

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب