farsi beauty

23 مهارت توسعه‌ فردی که باعث رشد و ایجاد شخصیتی قوی می‌گردد را بدانید!

توسعه‌ فردی

در جهانی که رو به پیشرفت است و شخصیت افراد بسیار امر مهمی تلقی می شود. لازم است تا هرکس شخصیت منحصر به فرد خود را داشته باشد و بتواند دیگران را جذب خود کند.

بهترین شخصیتی که یک فرد می تواند داشته باشد شخصیتی قوی است پس با ما همراه باشید با مهارت های توسعه‌ی فردی برای ایجاد شخصیتی قوی.

 

1_ ایجاد فضایی آرام و الهام بخش :

در وهله ی اوّل لازم است تا یک فضای آرام و الهام بخش برای خود ایجاد کنید‌. فضایی آرام مرتّب و منظم به مغز شما نیز نظم می دهد و از جهتی انرژی مثبت درون شما را افزایش می دهد. با افزایش انرژی مثبت تمرکزتان هم بالا می رود و با بالا رفتن تمرکز شما انگیزه ی بیشتری برای حرکت رو به جلو دارید‌. پس از فضایی آرام و مرتب غافل نشوید. 

در مخالف این موضوع فضایی نامرتب و کثیف انگیزه شما را از بین برده و باعث می شود حتّی آرامشتان بهم بریزد.

 

2_ تمرین کنید :

تمرین کردن بسیار کلید موفقیت است. پس از تمرین غافل نشوید. روی مهارت هایتان کار کنید و مداوم تمرین کنید تا آن ها را توسعه دهید و پیشرفت کنید. تمرین باعث افزایش توانایی می شود.

 

3_ ترس را شکست دهید :

تصور غلطی وجود دارد که می گویند شما نباید از هیچ چیز بترسید که این موضوع تقریباً غیر ممکن است چیزی که ما به شما می گوییم این است که بر ترس خود غلبه کنید و پیروز شوید.تا بتوانید در زمینه ی توسعه ی فردی پیشرفت کنید.

 

4_ خارج شدن از منطقه امن :

بگذارید اول توضیح بدهیم که منطقه ی امن چیست!؟

در روانشناسی «منطقه امن به حالتی رفتاری گفته می شود که طی آن شخص اضطراب و استرسی احساس نمی‌کند، الگوهای رفتاری محدودی دارد، معمولاً تغییر و پیشرفتی در عملکردش مشاهده نمی‌شود و از پذیرفتن ریسک و هرگونه خطری دوری می‌کند. و در منطقه ی امنش می ماند. »

خب مشخصاً شما اگر در منطقه ی امنتان بمانید هیچوقت پیشرفت نمی کنید. چرا که شروع هر کاری کمی استرس و اضطراب و ریسک پذیری را دارد. پس تلاش کنید تا از منطقه امنتان خارج شوید.

 

5 _ داشتن لیست کارها :

یکی دیگر از مهارت ها داشتن لیستی از کارهاست که باید انجام شوند. این کار برای شما بسیار مفید است چرا که این کار باعث می شود تا متوجه شوید چقدر کار انجام داده اید و چقدر پیشرفت کرده اید و همچنین کارهای انجام شده ی لیست به شما احساس خوبی می دهد.

لیست کار ها

6 _ انرژی مثبت انجام دادن کار :

اگر انرژی کافی ندارید و یا انرژی منفی دارید بهتر است از آسان ترین کار شروع کنید و وقتی انجامش بدهید متوجه خواهید شد که چقدر انرژی مثبت گرفته اید.

این انرژی مثبت به شما کمک میکند تا به سراغ کار بعدی بروید و آن را نیز انجام دهید.

 

7_ روی عادت های بدتان کار کنید :

در این مهارت شما باید عادت های بدتان را متوقف کنید همه ی ما دچار عادت های بد هستیم هیچ انسانی بی نقص نیست.

شما باید در وهله ی اول عادت های بدتان را متوقف کنید و در وهله ی دوم تمرکزتان را روی گسترش عادت های خوب بگذارید.

عادت های بد مانند خواب زیاد، جویدن ناخن ها، عادت های بد غذایی،مصرف هرگونه دخانیات و ...

 

8 _ روی عادت های خوبتان تمرکز کنید :

شما هم می توانید روی عادت های خوبتان تمرکز کنید و هم می توانید عادت های خوبتان را گسترش دهید. مثلاً عادات جدیدی برای خودتان ایجاد کنید.

می توانید عادات مطالعه کردن، خواب منظم، یوگا، مدیتیشن و ... را کم کم شروع کنید و ادامه دهید.

عادت مطالعه به شما کمک می کند تا اطلاعاتتان را گسترش دهید و عادت یوگا کمک می کند تا هم سلامت جسم و هم تناسب اندام داشته باشید. عادت مدیتیشن هم ذهنتان را آرام می کند. و در کنترل استرس و اضطراب بسیار تأثیرگذار است.

 

9_ با افراد سرسخت ارتباط بگیرید :

خیلی از ما این تجربه را داشته ایم که با دسته ای خاص از افراد نمی توانیم ارتباط بگیریم حال ممکن است این افراد رئیس و یا هرکسی باشند. پس بهتر است روی این موضوع کار کنید و راه حل هایی برای متقاعد کردن افراد سرسخت داشته باشید.

 

10_ روش های جدید یاد بگیرید :

برای مواجهه با چالش های روزانه تان روش های جدید یاد بگیرید و آن ها را انجام دهید. بازی شطرنج برای این مهارت بسیار مفید است چرا که ذهنتان را در این زمینه پرورش می دهد.

 

11_ مراقبه یا مدیتیشن :

ساده ترین روش برای آرامش مراقبه یا مدیتیشن است. مدیتیشن بسیار به آرامش ذهنتان کمک می کند و استرس را کاهش می دهد. در واقع هنگام مدیتیشن جریان خون در بدن پایین می آید و باعث از بین رفتن تنش و استرس می شود. پس از مدیتیشن غافل نشوید این مهارت فواید بسیاری دارد هم به آرامش کمک می کند و هم باعث افزایش تمرکزتان می شود.

یوگا

12_ یک همراه خوب داشته باشید :

یک همراه خوب بسیار کمک کننده است می تواند روی انگیزه ی شما نیز تاثیر مثبتی بگذارد. و شما را برای حرکت رو به جلو و مسیر درست هدایت کند.

 

13_گذشته را رها کنید :

بسیاری از افراد هستند که گذشته خودشان را رها نمی کنند مدام در حال افسوس خوردن و پشیمانی هستند بابت اشتباهاتشان‌. اما این کار بسیار به توسعه ی فردی شما آسیب میزند پس آن را متوقف کنید. تنها و تنها به لحظه ی اکنون و حال تعلق داشته باشید و گذشته را بپذیرید و رهایش کنید.

14_ از دشمنانتان کمک بگیرید :

از دشمنان خودتان استفاده کنید یک دوست همیشه ویژگی های منفی شما را پنهان می کند اما یک دشمن دقیقاً همین چیزی که هستید را به شما نشان می دهد. پس به آنها دقت کنید. دشمنان آینه شما هستند‌.

 

15_ به مسافرت بروید :

یک مسافرت کوتاه و خوب همیشه به مغزتان و روحتان کمک می کند پس از آن غافل نشوید. زیاد کار کردن بدون هیچ وقفه ای کم کم باعث می شود تا بدنتان تنبل و مغزتان خسته شود پس به خودتان استراحت دهید و به تعطیلات بروید.

 

16_ در یادگیری بمانید :

انگیزه بسیار برای ما لازم است و باعث می شود تا سیستم عصبی ما عملکردش را حفظ کند. یادگیری مهارت های تازه به ما انگیزه می دهد و باعث رشد هر جنبه از شخصیتمان هم می شود پس یادگیری را فراموش نکنید می توانید نقاشی، سفالگری و یا کلاس های مختلف شرکت کنید.

 

17_ وضعیت جسمانی خودتان را خوب کنید :

یک شخصیت خوب به یک بدن سالم نیز نیاز دارد پس از وضعیت جسمانی خودتان غافل نشوید سه روز در هفته به مدّت پانزده دقیقه پیاده روی کنید می توانید در کنارش ورزش هایی مانند شنا را نیز انجام دهید.

تناسب اندام خود را حفظ کنید.

 

18_ یک رقیب خوب برای خودتان پیدا کنید :

یک رقیب در زندگی همیشه باعث می شود تا شما به جلو حرکت کنید و پیشرفت داشته باشید البته منظور ما یک رقابت کاملاً سالم است.

رقابت باعث می شود شما جنبه هایی از خودتان را که پنهان کرده اید نشان دهید.

و همچنین رقابت به شما انگیزه می دهد.

 

19_ یک شخصیت ایده آل پیدا کنید :

احتمالاً شما هم این حس را تجربه کرده اید که فردی را در ذهنتان تحسین کنید و از کار او خوشتان بیاید در این مهارت شما باید شخصیت ایده آلتان را انتخاب کنید.

داشتن یک شخصیت ایده آل به شما کمک می کند تا به بالاترین حد توسعه فردی دست پیدا کنید.

 

20_ تعهد داشتن به رشد :

شما باید به اینکه رشد می کنید تعهد داشته باشید یک تعهد تغییراتتان را به شما نشان می دهد ممکن است این تعهد دنبال کردن یک برنامه مشخص و یا زمان گذاشتن برای چیزهایی که دوست دارید باشد. این کار به شادمان نگه داشتن روحتان کمک می کند و روحی که شادمان باشد پیشرفت می کند.

 

21_ نوشتن نامه به آینده :

در این مهارت شما باید به خودتان در چند سال و یا چندین سال آینده یک نامه بنویسید. مطمئناً شما هم آرزو و یا اهدافی دارید که می خواهید به آنها برسید در این نامه آن ها را ذکر کنید. این کار کمک می کند تا متوجه شوید در کجا نیاز به تغییر دارید و از طرفی یک کار ماجراجویانه است.

و باعث انگیزه می شود.

نوشتن نامه

22_ بررسی کردن بازخوردها :

بازخوردها به شما درباره تغییراتی که نیاز دارید می گویند همچنین به شما کمک می کنند تا بدانید در چه جاهایی دچار تغییر شده اید و آیا این تغییرات مثبت بوده است یا خیر!؟

پس حتماً بازخوردها را بررسی کنید این موضوع بسیار مهم و کمک کننده است.

 

23_ چالش های سی روزه انجام دهید :

این چالش ها به شما کمک می کنند تا پیشرفت کنید یک هدف برای خودتان انتخاب کنید ( این هدف می تواند هرچیزی باشد کنار گذاشتن یک عادت بد و یا ایجاد یک عادت خوب ) و سپس یک بازه ی زمانی مشخص کنید و سپس پیشرفتتان را بسنجید.

این کار اگر موفقیت آمیز باشد بسیار انگیزه دهنده است.

 

در آخر اینکه این مهارت ها بسیار ساده هستند کافی است به آنها عمل کنید تا پیشرفت را احساس کنید.

اگر موقعیت خاصی دارید برای اعتماد به نفس و افزایش انگیزه از موارد آسان تر شروع کنید.

با آرزوی موفقیت برای شما.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب