farsi beauty

طرز تهیه کباب تابه ای گردویی خوشمزه رستورانی

کباب تابه ای گردویی

کباب تابه ای گردویی نوعی غذای خوشمزه ی ایرانی است که طعمی لذیذ و عالی داشته و با ترکیبات مختلفی پخته می شود. برای مشاهده ی آموزش کباب تابه ای گردویی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کباب تابه ای گردویی برای چهار نفر : 

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

مغز گردو

۴ قاشق غذاخوری

پیاز

۲ عدد متوسط

سماق

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

دستور پخت کباب تابه ای گردویی

در مرحله ی اول سماق را خیس کرده و پیاز را با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم:

در مرحله ی اول سماق را داخل یک لیوان آب ریخته و صبر می کنیم تا به خوبی خیس بخورد. سپس پیاز را پوست گرفته و می شوییم سپس با رنده ی درشت رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی اش، آن را داخل کاسه ای مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را همراه با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شود. سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت سی دقیقه  تا یک ساعت داخل یخچال می گذاریم.

در مرحله ی دوم کباب را داخل تابه سرخ می کنیم :

 پس از گذشت زمان مورد نظر کاسه را از یخچال خارج می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و روغن را به آن اضافه می کنیم.  حالا اندازه ی نارنگی از موادمان برداشته و با دست شکل می دهیم و یک تکه گردو وسط آن قرار می دهیم. در ادامه با کف دست آن را صاف کرده و داخل روغن داغ می ریزیم تا به خوبی سرخ شود. دو طرف کبابمان را به خوبی سرخ کرده و تمام مایه کباب را به همین روش می پزیم.

در مرحله ی سوم عصاره ی سماق را داخل ظرف می ریزیم :

در این مرحله عصاره ی سماق را صاف کرده و داخل تابه می ریزیم. سپس درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم سماق به خوبی به خورد کباب برود. پس از آنکه آب تابه کشیده شد و به روغن افتاد تابه را از روی حرارت برداشته و کباب ها ی تابه ای گردوییمان را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و با گوجه ی سرخ شده و برنج میل می کنیم.

منبع تصویر atefeh_moradi_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب