farsi beauty

در زمان پریود چه خوراکی هایی مصرف کنیم؟ رژیم غذایی دوران قاعدگی

رژیم غذایی

دوران قاعدگی زمان حساسی برای بانوان است، زیرا طی این مرحله فرد دچار انقباضات و دردهای جسمانی می شود و ممکن است علائم روانی مانند خستگی و ناراحتی های جسمانی و حتی افسردگی را تجربه کند.

در این دوران درد در نواحی شکم و کمر، ران ها، سینه به همراه سردرد و حالت تهوع می تواند پروسه آزاردهنده ای باشد. بهتر است برای رفع درد اقدامات لازم را انجام داده و از مسکن ها و وسایل گرمایشی استفاده کنید.

لازم است بدانید در مدت این 7 روز خوراکی ها تاثیر بسیار زیادی روی درد شما دارند با مصرف خوراکی های طبع گرم می توانید درد جسمانی خود را کاهش دهید.

باید بدانید هر چه بدن رو به سردی برود درد در دوران قاعدگی طاقت فرسا تر خواهد بود.

در دوران قاعدگی چه مواد غذایی و چه نوع ویتامینی را باید مصرف کنیم؟

اگر شما نیز مانند بسیاری از بانوان دچار نوسانات اخلاقی، درد در نواحی سینه، شکم، کمر، سر و پاها می شوید و یا خستگی طاقت فرسا دارید، باید مواد غذایی زیر را حتماً مصرف کنید.

مصرف آب آشامیدنی با لیمو

مصرف آب در دوره قاعدگی می تواند به کاهش علائم این دوران کمک بسیاری کند، اگر در این دوران کم آب بنوشید و بدن دچار کم آبی شود، ضعف در بدن افزایش پیدا می کند، بهتر است چند قطره لیمو و یا دانه شربتی به آب اضافه کرده و آن را در طول روز مصرف کنید.

مصرف سبزیجات

سبزیجات می توانند دردهای قاعدگی را کمتر کنند و باعث گذراندن راحت تر این دوران شود.

مصرف میوه

میوه ها سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند که می توانید آنها را در این دوره استفاده کنید تا درد قاعدگی شما کاهش پیدا کند.

اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 برای کاهش دردهای رحمی و دردهای عضلانی بسیار موثر است، اگر نمی دانید این اسید چرب در چه نوع غذاهایی وجود دارد نگاهی به لیست زیر بیاندازید.

ماهی سالمون، گردو، دانه چییا، روغن سویا و روغن بذر کتان منابع سرشار از امگا 3 هستند.

مصرف قرص و مواد غذای حاوی آهن

یکی از فاکتورهای اصلی در دوران قاعدگی مصرف قرص آهن است. افرادی که دچار کم خونی و یا کم خونی های خاص مانند مینور هستند پریودی سنگینی را پشت سر خود می گذارند، شما باید مواد غذایی حاوی آهن مصرف کنید تا خون از دست رفته بدن را به سرعت جبران کنید؛ اگر نمی دانید چه مواد غذایی حاوی آهن است لیست زیر را تهیه و آنها را استفاده کنید:

  • حبوبات
  • تخم مرغ
  • اسفناج
  • جگر
  • پسته
  • شکلات تلخ
  • کلم بروکلی

چگونه خون را در دوران قاعدگی افزایش دهیم؟

خونریزی اندک در دوران قاعدگی می تواند هشدار خطرناک و تهدید کننده برای سلامتی بدن باشد. دفع کم خون در دوران قاعدگی می تواند موجب ماندن خون کثیف و آلوده در بدن شود که این امر برای سلامتی مضر است. اگر در دوران قاعدگی خونریزی کمی دارید، از مواد غذایی زیر استفاده کنید :

دمنوش های گیاهی مصرف کنید

مصرف دمنوش های گیاهی برای دردهای مزمن دوران قاعدگی موثر است، شما می توانید از دمنوش نعنا، دمنوش ترم، دمنوش آویشن و گل گاوزبان و همچنین دمنوش تخم گشنیز به همراه دارچین و عسل و نبات داغ استفاده کنید تا دردهای شکم و کمر شما کاهش پیدا کند.

مصرف دمنوش بابونه می‌تواند انقباض های شکمی را کم تر کم کند، اگر با زنجبیل مخلوط شود می‌تواند با طبع گرمش شما را از دردهای غیرقابل تحمل این دوران نجات دهد.

مصرف چه غذاهایی در دوران قاعدگی ممنوع است؟

آبنبات و تنقلات مصنوعی

این فرآورده حاوی قند مصنوعی هستند که می تواند شکم درد را در دوره پریودی افزایش دهند، برای رفع دردهای شکمی کافیست در این هفت روز در نقلات مصنوعی را فراموش کنید.

مواد غذایی فرآوری شده

مصرف مواد غذایی فرآوری شده در بانوان می تواند موجب نفخ شکم شود از این غذاها می توانیم به کنسرو ها و غذاهای شور و دارای سدیم مثال بزنیم.

الکل های خوراکی

در زمان پریودی مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی باعث از دست رفتن خون بیشتر می شود و می تواند خستگی را تشدید و ضعف را در بدن افزایش دهد.

غذاهای شور و غذاهای تند

مصرف غذاهای تند و یا غذاهای شور در این دوران می تواند موجب خستگی بیش از حد و دردهای شکمی شود، شما باید در این دوران غذاهای التهاب آور را حذف کنید و از این غذاها استفاده نکنید تا دچار درد شکمی و حساسیت در نواحی سینه نشوید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب