farsi beauty

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه و سالم به سبک گیلانی

کوکوی نخود فرنگی

کوکوی نخود فرنگی یکی از خوشمزه ترین غذاهای جدید ایرانی است که قطعا امتحان طعم آن خالی از لطف نیست. برای مشاهده ی آموزش کوکوی نخود فرنگی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

نخود فرنگی

۳۰۰ گرم

سیب زمینی متوسط

۴ عدد

پیاز درشت

۱ عدد

سیر

۳ حبه

تخم مرغ

۳ عدد

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت کوکوی نخود فرنگی

مرحله ی اول :

ابتدا قابلمه ای انتخاب کرده و نخود فرنگی را به همراه دو پیمانه آب و یک قاشق چایخوری نمک داخل آن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا به خوبی پخته شود. سپس سیب زمینی ها را رنده کرده و آب آن را می گیریم و داخل کاسه ای می ریزیم. در ادامه سیر و پیاز را هم رنده می کنیم و آب آن را می گیریم و داخل ظرف سیب زمینی ها می ریزیم.

مرحله ی دوم :

پس از آنکه نخود فرنگی ها پخت، آن را آبکشی کرده و به کاسه اضافه می کنیم. پس از آنکه نخودفرنگی ها به طور کامل خنک شد تخم مرغ ها را شکسته‌ و به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ی سوم :

پس از آنکه مواد را به خوبی با هم ترکیب کردیم تابه ای روی حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم تا به خوبی داغ شود. در ادامه مایه کوکو را داخل تابه ریخته و با پشت قاشق آن را صاف می کنیم سپس پس از آنکه یک طرف کوکو سرخ شد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگرش هم به خوبی سرخ شود. در آخر هم کوکو را در ظرف مناسبی قرار داده و با نان سرو می کنیم. نوش جان

منبع تصویر azar_.food

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب