farsi beauty

خواص بادام زمینی برای سلامتی و زیبایی که دانستنش مهم است !

بادام زمینی

در مورد بادام زمینی چه می دانید؟

جالب است بدانید بادام زمینی که اکثر ایرانی ها به عنوان آجیل محبوب مانند پسته، تخمه و.. آن را می شناسند جزو حبوبات است.

از نظر گیاه شناسی بادام زمینی یک غلاف میوه ریز و کوچک زیر زمینی است که متعلق به خانواده باقالییان می باشد.

این ماده یک گیاه دو لپه ای است و با ارتفاع 30 سانتی متر از سطح زمین رشد می کند.

مواد موجود در بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد، بادام زمینی خام حاوی آب، انرژی، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، امگا 6، فیبر و قند می باشد.

بادام زمینی سرشار از چربی های غیراشباع است و به عنوان یک دانه روغنی شناخته می شود.

چربی آن بهینه 44 تا 56 درصد است که اکثراً از اسید لینولئیک و اسید اولئیک تشکیل شده اند.

این ماده غنی از پروتئین گیاهی است لازم است، بدانید مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان دارد که از سلول های بدن در برابر صدمات رادیکال های آزاد محافظت می کند.

خواص بادام زمینی خام بیشتر از بادام های زمینی برشته است و سرشار از فیبر و کربوهیدرات می باشد، دارای شاخص گلیسمی پایین است و فیبر بالای آن برای مغز بسیار مفید است.

در آن مس، بیوتین، نیاسین (ویتامین B3) فولات (ویتامین B9) یا اسید فولیک وجود دارد.

در هر بادام زمینی منگنز، ویتامین E، تیامین، منیزیم و فسفر زیادی یافت می شود.

بادام زمینی

خواص بادام زمینی برای سلامتی بدن

1. رفع کم خونی

مصرف بادام زمینی می تواند رسوبات را در بدن کاهش دهد و پلاک های رسوب کرده در رگ های خونی را از بین ببرد، این ماده برای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار مفید است.

2. پیشگیری از ابتلا به سنگ های کیسه صفرا

از دیگر خواص بادام زمینی می توانیم به کاهش خطر ابتلای افراد به سنگ کیسه صفرا اشاره داشته باشیم، طبق تحقیقات ما مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را در افراد کاهش می دهد.

3. کنترل دیابت

دیابت بیماری گریبان گیری در عصر امروز است که بسیاری از مردم را درگیر خود کرده، مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی موجب افزایش قند خون نمی گردد و می تواند یک غذای فوق العاده برای دیابت باشد زیرا فیبر بسیار بالایی در آن وجود دارد.

4. کنترل سرطان و کاهش ابتلا به سرطان

مصرف بادام زمینی در آجیل ها خطر ابتلا به انواع از سرطان ها را کاهش می دهد زیرا در آن فلاونوئیدها و رزوراترول به همراه فولیک اسید زیادی وجود دارد، همچنین بانوان یائسه اگر از این ماده استفاده کنند خطر ابتلا به سرطان سینه آنها به شدت کاهش پیدا می کند، برای افراد مسن هم مصرف این ماده از سرطان معده و مری جلوگیری می کند.

بادام زمینی

5. تقویت کننده مو و پوست بدن

از مزایای بادام زمینی محافظت از پوست در برابر آسیب و آفتاب سوختگی می باشد زیرا حاوی زینک و ویتامین E است و با باکتری ها مقابله می کند، اسید آمینه و مقادیر بالای پروتئین آن برای رشد موها بسیار مناسب است.

6. محافظت کننده سلول های بدن در طول بارداری

بادام زمینی در طول بارداری به دلیل داشتن پروتئین، فولات و اسید فولیک از سلول های بدن در مقابل آسیب های خارجی جلوگیری می کند، همچنین برای جنین و به ویژه برای رشد مغز و ستون فقرات و رفع نقایص آن مناسب است.

7. جلوگیری از ابتلا به مشکلات پروستات

مصرف بادام، تخمه، کدو و از این دست مقادیر که حاوی زینک بالایی هستند، از سرطان پروستات در آقایان جلوگیری می کند.

8. رفع آلزایمر و جلوگیری از آن

مصرف بادام زمینی به عنوان تقویت کننده مغز می تواند جلوی آلزایمر را بگیرد و با اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان هایش التهابات سلولی را کاهش دهد.

9. مناسب برای بیماریهای عصبی

رزوراترول که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی غیر فلاونوئیدی در بادام زمینی وجود دارد می تواند اثرات محافظتی داشته باشد و باعث جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون شود.

10. جلوگیری از کبد چرب

مصرف بادام زمینی برای افراد مبتلا به کبد چرب مفید است و می تواند با رزوراترول موجود در خودش از کبد چرب جلوگیری کند.

بادام زمینی

عوارض مصرف بادام زمینی به چه صورت است؟

بادام زمینی آلوده به کپک در بدن آفلاکتوسین ایجاد کند و منجر به زردی، از دست دادن اشتها، تغییر رنگ چشم، مشکلات کبدی، نارسایی و سرطان کبد گردد.

چند نوع ویتامین در بادام زمینی وجود دارد؟

در بادام زمینی 30 نوع ویتامین و مواد معدنی مناسب محلول در چربی وجود دارد که برای کودکان بسیار مناسب است و می تواند سلامت آنها را تضمین کند.

بادام زمینی از چه موادی تشکیل شده؟

بادام زمینی غنی شده از مقادیر بسیار بالایی از اسید های چرب اشباع نشده و پروتئین است و سطح انرژی افراد را بالا می برد و حاوی ویتامین E و رزوراترول می باشد.

چگونه از بادام زمینی نگهداری کنیم؟

نگه داشتن بادام زمینی در شرایط گرم و مرطوب می تواند بادام را آلوده به قارچ یا کپک و آفلاکتوسین کند، به همین دلیل توصیه می کنیم به همین علت با خشک کردن درست بادام و نگهداری آن در دمای مناسب و دور از رطوبت می توانید آن را میل کنید.

بادام زمینی

آیا بادام زمینی برای بدن خطر دارد؟

بطور کلی خیر اما با توجه به تمام نکات مثبت در آن مواد ضد تغذیه نیز وجود دارد که ممکن است ارزش غذایی را کاهش دهد، در آن اسید فیتیک وجود دارد که جذب آهن و روی را در بدن کاهش می دهد، اما اگر به طور منظم در رژیم غذایی گوشت مصرف می کنید نگران این مواد ضد تغذیه ای نباشید.

ممکن است اشخاص به بادام زمینی آلرژی داشته باشند؟

بله آلرژی به بادام زمینی از رایج ترین آلرژی در دنیاست، آلرژی به بادام زمینی ممکن است شرایط فرد را تهدید کند و افرادی که به آن آلرژی دارند به هیچ عنوان نباید از کره بادام زمینی یا بادام زمینی به صورت طبیعی استفاده کنند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب