farsi beauty

روش های موثر برای مقابله با تنفر نسبت به زندگی

مقابله با تنفر نسبت به زندگی

 

تمامی افراد دوست دارند از هر لحظه ی زندگی لذت ببرند و با مشکلی روبرو نشوند اما زندگی همواره با فراز و نشیب همراه است. برای رسیدن به موفقیت و خوشحالی باید دائما در تلاش باشید و دست از کوشش بر ندارید و در صورت دلسردی و ناامیدی از روش هایی برای ریکاوری استفاده کنید تا باز به مسیر تلاش برای موفقیت بازگردید. با اینکه گاهاً زندگی سخت و پر از دشواری می شود اما جریان زندگی ادامه دارد و شما باید به این جریان باز گردید. با استفاده از برخی تکنیک ها و روش ها بدون اینکه به روند زندگی شما آسیبی رسانده شود می توانید این جریان زندگی را حفظ کنید و به آن علاقمند شوید. البته این روش ها تضمین کامل به شما نمی دهند تا در برابر سختی ها مقاوم باشید ولی انجام آنها و ایمان داشتن به این تکنیک ها می تواند نفرت شما به زندگی را به پایان برساند.

 

هر آنچه از ذهنتان می گذرد را بنویسید

نگه داشتن عواملی که سبب نفرت شما از زندگی یا مسائل دیگر می شود هیچ کمکی به شما نمی کند و تنها آسیب رسان است و به سلامت جسمی و روحی شما صدمه وارد می کند. بهترین کار رها کردن این افکار است.  اجازه دهید این مسائل تمام شوند و فکرتان آزاد شود. می توانید با نوشتن در یک دفترچه یا دفتر خاطراتتان تمامی افکاری که نسبت به هر چیز دارید و احساسات آن لحظه را خالی کنید. نوشتن این افکار و احساسات منفی به شما کمک می کند ذهنتان آزاد شود و به راحتی بتوانید راه حل متوقف نمودن آنها یا اتفاقات منفی را بیابید.

نوشتن افکار برای رسیدن به آرامش ذهنی

خواب کافی نفرت از زندگی را از بین می برد

خواب کافی در شب می تواند روز بعد شما و تمامی اتفاقات مربوط به آن روز را بسازد. در صورتی که در شب هفت ساعت یا بیشتر خواب کافی نداشته باشید، صبح روز بعد بی حال و بداخلاق خواهید بود. بنابراین بهتر است میزان نیاز بدن خود به خواب را بررسی کنید و در زمان مناسب به رخت خواب بروید تا خواب کافی داشته باشید. شاید خواب کافی تمامی مسائل را حل نکند اما می تواند از برخی مشکلات جلوگیری کند و آرامش و حال روحی بهتری برای شما رقم بزند.

خوابیدن

برنامه ریزی و سازمان دادن برنامه ها راهی موثر برای مقابله با نفرت از زندگی

سازمان دادن برنامه های آینده و امور زندگی می تواند به شما کمک کند تا زندگیتان را بهتر کنید و به سمت جلو حرکت کنید. تعطیلات را در محلی که دوست دارید با دوستان و خانواده بگذرانید و امور منفی را از ذهنتان خارج کنید. مرتب و تمیز بودن خانه می تواند آرامش روحی شما را حفظ کند و اجازه دهد شما به امور مثبت بیشتری فکر کنید. فضای زندگی و فکری خود را با دور ریختن لوازمی که به آنها هیچ نیازی ندارید باز کنید و از سیکل یکنواخت زندگی خارج شوید.

برنامه ریزی برای زندگی

ورزش کنید تا به زندگی علاقمند شوید

آرامش درونی و علاقه به زندگی با ورزش کردن می تواند به وجود بیاید. نیازی نیست ورزش های سنگینی مانند صخره نوردی یا بدنسازی انجام دهید یا حتما به باشگاه بروید. برای شروع حتی می توانید کار های روزمره را با تمرین و ورزش ترکیب کنید و از مزایای ورزش استفاده کنید. می توانید ورزش هایی مانند حرکات کششی، پیاده روی و دویدن که آسان هستند و نیاز به ابزار خاصی ندارند را انجام دهید تا هم از مزایای آنها برای سلامتی بهره مند شوید و هم به سلامت روان خود کمک کرده باشید.

دویدن در هوای آزاد

رژیم غذایی سالم و کمک به مقابله با نفرت نسبت به زندگی

داشتن رژیم غذایی سالم و خوردن غذاهای سالم می تواند به ایجاد یک ذهنیت مثبت نسبت به زندگی کمک شایانی کند. همچنین غذاهای فاقد چربی می تواند از ایجاد اضافه وزن و چاقی نیز جلوگیری کند که این امر خودش می تواند احساس بهتری برای شما به وجود بیاورد. البته گاهی اوقات خوردن یک همبرگر یا پیتزا در هفته مشکلی ندارد اما اگر خوردن غذاهای ناسالم در تمامی روزهای هفته استمرار یابد ممکن است مشکل جدی برای شما ایجاد کند.

رژیم غذایی diet

تنفس در هوای آزاد علاقه را نسبت به زندگی افزایش می دهد

گاهی بیرون رفتن از خانه و تنفس در هوای آزاد می تواند حال شما را بهتر کند و امیدتان نسبت به زندگی را افزایش دهد. این کار شاید نادیده گرفته شود اما بدون هیچ هزینه ای می تواند حال شما را دگرگون سازد و حس شما را نسبت به زندگی مثبت کند. برای غلبه به احساسات و عواطف درونی منفی بهترین کار قدم زدن با دوستان در هوای آزاد است. این کار علاوه بر اینکه اوقات خوشی را برای شما فراهم می سازد می تواند احساسات درونی شما را به بهترین نحو تغییر دهد.

تنفس در هوای آزاد

رقصیدن و تحرک با آهنگ می تواند حس شما نسبت به زندگی را دگرگون سازد

اهمیتی ندارد اگه شما به صورت حرفه ای بلد نباشید برقصید و نیازی هم ندارید تا همانند یک رقصنده ی حرفه ای این کار را انجام دهید. برای خودتان با موسیقی مورد علاقه اتان برقصید و تحرک داشته باشید. این حرکات ریتمیک می تواند سبب تخلیه انرژی شما شود و احساس شما را مثبت و بهتر سازد. باید بدانید که رقص و رها سازی خود در موسیقی در نژاد بشر، بیان نهایت احساسات و عواطف بوده بنابراین شما هم می توانید از این روش برای رها سازی خود استفاده کنید.

رقصیدن

از تمام لحظات زندگی لذت ببرید

در حقیقت نفرت دائمی از زندگی سبب می شود شما از نظر جسمی و روحی خسته و ناتوان شوید، انرژی شما برای انجام کار های مفید نابود شود و تنها کاری که می توانید انجام دهید دراز کشیدن و خوابیدن است.پس بهترین کار این است که خود را غرق در این حس نکنید و به امور مثبت بیاندیشید. تنها شخصی که می تواند به شما کمک موثر در امر حفظ روحیه و مثبت اندیشی کند تنها خودتان هستید. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که زندگی کوتاه تر از آن است که به امور منفی فکر کنید. بهتر است به جای صرف زمان برای این کار به اهداف خود توجه کنید و به آنها جامه ی عمل بپوشانید. کارهای مثبت و سازنده ای همچون کتاب خواندن، نقاشی، طراحی و رفتن به سینما را امتحان کنید تا علاوه بر سرگرمی سرشار از احساس خوب و مثبت شوید.

کیف کردن از لحظات زندگی

حذف عوامل محرک منفی در جهت رسیدن به دید مثبت نسبت به زندگی

برخی عوامل که به آنها توجه ندارید به صورت غیرمستقیم می توانند عاملی منفی باشند و سبب اختلال در آرامش درونی شما شوند. بهترین کار شناخت آنها و در نهایت فاصله گرفتن از این عوامل است زیرا تا زمانی که این عوامل استرس آور و مضطرب کننده دور ریخته نشوند آرامش شما باز نخواهد گشت. در صورتی که شما دچار مقایسه ی وسواسی هستید و از آن رنج می برید، به طور مثال سبک زندگی، نوع پوشش و تفریحات خود را با دیگران و دوستانتان قیاس می کنید و آزرده خاطر می شوید، از شبکه های اجتماعی که تمامی این امور به اشتراک گذاشته می شوند فاصله بگیرید. رسانه ها و شبکه های اجتماعی بهترین روش برای ارتباط و تعامل با دیگران هستند اما زمانی که این رسانه ها در حال آسیب رساندن به شما هستند و احساسات منفی را در شما تشکیل می دهند، بهتر است از آنها دور باشید.

دید مثبت به زندگی

حرکت به جلو و رسیدن به اهداف

زندگی همواره شما را با چالش هایی روبرو می کند و پر از رمز و راز است. زمانی که قصد در انجام کاری دارید و دچار مشکل می شوید، بهترین کار این است که پشیمان و ناامید نشوید و به سمت جلو قدم بردارید. با یک جا نشستن و فکر کردن به شکستی که متحمل شده اید هیچ گره ایی گشوده نمی شود.

رسیدن به اهداف و حرکت رو به جلو

نیکوکاری و کمک به دیگران دید مثبتی به زندگی در شما می سازد

به صورت داوطلبانه به کسانی که نیاز به کمک دارند، راهنمایی و کمک نمایید. برخی اوقات افرادی را در نزد خود می بینید که درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی هستند که سالها پیش با آن مواجه بوده اید یا به تازگی از آن رها شده اید. با کمک به آنها و جلوگیری از غرق شدن آنها در منجلاب این مشکلات می توانید حس خوبی در خودتان ایجاد کنید. با کمک به خیریه ها و افراد نیازمند می توانید تغییراتی در زندگی آنها ایجاد کنید و همچنین به آزادی ذهن خود و پرورش روحیه مثبت در خود کمک کنید. کمک به دیگران سبب ایجاد تغییرات و تاثیرات مثبتی در جهان می شود که در نهایت این اتفاقات مثبت به سمت شما باز می گردند و حس و حال شما را بهتر می کنند.

کمک به دیگران

انجام تمامی تکنیک های فوق احساسات مثبت را در شما تقویت می کنند و کمک می کند نفرت شما نسبت به زندگی، به علاقه و حس و حال خوب تبدیل شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب