farsi beauty

پارافین تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟ + لیست وسایل مورد نیاز پارافین درمانی

پارافین تراپی

پارافین چیست؟

ماده بی رنگ، جامد و سفید که از هیدروکربن اشباع شده به وجود آمده است را پارافین می گویند. پارافین مصرف زیادی دارد به طوری که می توان از آن در مراکز ماساژ، سالن های مراقبت از پوست و اسپا استفاده کرد. از مزیت های پارافین بی بو، بی رنگ و بی مزه بودن آن است به همین دلیل یک ماده درمانی پر طرفدار می باشد که کسی با مصرف آن اذیت نمی شود. پارافین تنها برای پوست نمی باشد بلکه از آن می توان برای کاهش دادن درد مفاصل و ماهیچه ها استفاده کرد.

پارافین تراپی

وسایل مورد نیاز برای انجام پارافین درمانی در منزل

شما می توانید به راحتی و استفاده از وسایل زیر در خانه پارافین تراپی را انجام دهید. این وسایل عبارتند از:

  • پارافین
  • روغن های معطر
  • مرطوب کننده
  • حوله
  • دستمال کاغذی
  • حوله
  • دستگاه برای آب کردن پارافین
  • پیمانه
  • دماسنج

پارافین تراپی

نکات مهم در انجام پارافین تراپی

  1. باید از پارافین نرم و کرم مانند استفاده کنید.
  2. در صورتی که پارافین را در جای مناسب قرار دهید و از آن مراقبت کنید، می توانید تا دو سال از آن استفاده کنید.
  3. بعد از انجام پارافین درمانی، پارافین های اضافی را از روی پوستتان بردارید.
  4. پس از اتمام پارافین تراپی از روغن های گیاهی برای ماساژ پوستتان استفاده کنید.

پارافین تراپی

فواید پارافین تراپی

نخست می خواهیم شما را با خواص و کاربردهای پارافین در زمینه آرایشی و بهداشتی آشنا کنیم. پارافین کاربرد زیادی در حوزه بهبود پوست دست و پا دارد. پارافین را می توان به عنوان نرم کننده پوست مصرف کرد همچنین با استفاده آن پوست های شما مرطوب می شود. مزیت دیگر پارافین باز کردن منافذ پوستی و نابود کردن سلول های مرده پوست می باشد که موجب شادابی پوست خواهد شد. مزایای دیگر پارافین شامل درمان آرتروز، فیبرومیالژیا، روماتیسم مفصلی و سایر مشکلات حرکتی مفاصل می باشد. در واقع پارافین درمانی مانند حرارت درمانی است هردو آن ها به گردش خون بهتر، کاهش درد ماهیچه ها، درمان اسپاسم یا گرفتگی عضلات، التهاب ناشی از رگ به رگ شدن، پیچ خوردن مفاصل و کاهش سفتی مفاصل کمک می کنند.

پارافین تراپی

عوارض پارافین درمانی

توجه داشته باشید که پارافین یک ماده ای است که از آن بر روی پوست و به صورت موضعی می توانید استفاده کنید و یک ماده خوراکی نمی باشد. چنانچه اگر پارافین را بخورید یا حتی بوی آن را استشمام کنید ممکن است دچار استفراغ، سردرد، حالت تهوع و آلودگی بنزنی که ممکن است باعث سرطان ریه شود هم بشوید. استعمال موضعی پارافین نیز ممکن است عوارض کمی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پارافین تراپی

شرط لازم برای استفاده از پارافین تراپی

برای اینکه بخواهید از پارافین استفاده کنید باید از پوست خود شناخت کافی را داشته باشید. اگر پوست خیلی حساسی دارید ممکن است در با استفاده از پارافین برآمدگی های قرمز رنگی روی پوست گردن، کمر و صورت خود مشاهده کنید. همچنین ممکن است موجب خارش پوستی شود و شما را اذیت کند. به این نکته توجه کنید که نباید پارافین را بر روی زخم دستتان استفاده کنید چرا که ممکن است موجب بدتر شدن و التهاب پوست شود. تمام نکاتی که گفته شد برای پوست های خیلی حساس است بنابراین اگر پوست شما معمولی است می توانید از پارافین استفاده کنید.

دیابت

دیابت و پارافین تراپی

افرادی که دیابت دارند یا فشار خونشان بالا است، بهتر است از روش پارافین درمانی استفاده نکنند چون ممکن است موجب تضعیف گردش خون و بی حسی شود و موجب ناراحتی شما شود.

نکته: در پایان بدانید که پارافین یک ماده آتش زاست و داغ کردن بیش از اندازه آن موجب آتش سوزی خواهد شد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب