farsi beauty

طرز تهیه دسر پادیشاه سارماسی خوشمزه و مجلسی به سبک ترکیه ای

پادیشاه سارماسی

اگر قصد داشتید یک نوع دسر جدید و خوش طعم تهیه کنید و در مهمانی های خاص خود از آن استفاده کنید بهترین انتخاب را کرده اید. دسر پادیشاه سارماسی نوعی دسر رسمی و خوشمزه است که مخصوص کشور ترکیه می باشد. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی دسر پادیشاه سارماسی در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم دسر پادیشاه سارماسی :

شیر

۴ لیوان

شکر

۵ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو

۲ قاشق غذاخوری

آرد معمولی

۳ قاشق غذاخوری سر پر

شکلات تلخ

۸۰ گرم

وانیل

یک چهارم قاشق چایخوری

کره

۱ قاشق غذاخوری

بیسکویت پتی پور

۱ بسته

خامه فر گرفته

به مقدار دلخواه

دستور تهیه ی دسر پادیشاه سارماسی

در مرحله ی اول کرم شکلاتی را تهیه می کنیم :

در ابتدای کار قابلمه ای بزرگ انتخاب کرده و پودر کاکائو، شیر، شکر و آب را داخل آن می ریزیم و بر روی حرارت ملایم می گذاریم. و موادمان را به شکل مداوم هم می زنیم تا به غلظت برسند. پس از آنکه غلیظ شدند حرارت را خاموش می کنیم. سپس شکلات تلخ، وانیل و کره را داخل قابلمه ی حاوی پودر کاکائو ریخته و با میکسر مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در مرحله ی دوم بیسکویت پتی پور را همراه با کرم شکلاتی داخل ظرفی ریخته و در یخچال می گذاریم :

در این مرحله بیسکویت پتی پور را به خوبی پودر می کنیم. سپس ظرفی مستطیلی انتخاب کرده و بیسکویت پودر شده را به شکل یکدست ته ظرف می ریزیم. سپس کرم شکلاتی را بر روی بیسکویت ریخته و به شکل کامل پخش می کنیم. در ادامه ظرف را داخل یخچال می گذاریم و زمان می دهیم به مدت دو الی سه ساعت داخل یخچال بماند.

در مرحله ی سوم خامه را اضافه کرده و دسر را برش می زنیم :

در مرحله ی آخر ظرف را از یخچال خارج می کنیم. سپس خامه ی فرم گرفته شده را که به صورت آماده می توان از قنادی ها تهیه کرد را روی کرم شکلاتی می ریزیم و به شکل کاملا یکدست پخش می کنیم. حالا دسرمان را برش می زنیم و به کمک لیسک رول می کنیم. در پایان هم آن را در ظرف مورد نظر قرار داده و به همراه میوه سرو می کنیم. نوش جان

منبع تصویر zohrehsor

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب