farsi beauty

طرز تهیه پاچانگا بورک خوشمزه به سبک ترکیه ای

پاچانگا بورک

اگر به دنبال یک پیش غذای خوش طعم، متنوع و جدید می باشید انتخاب درستی کرده اید. پاچانگا نوعی پیش غذای خوشمزه ی ترکیه ای است که با ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود. برای مشاهده ی نحوه ی پخت پاچانگا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

خمیر یوفکا

۸ عدد

گوجه فرنگی

۴ عدد

فلفل سبز

۴ عدد

پنیر چدار ( رنده شده )

۱ فنجان            

آرد سوخاری

۱ لیوان

کالباس

۲۰۰ گرم

تخم مرغ

۳ عدد

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

پولبیبر و روغن

به مقدار لازم

دستور پخت پاچانگا (PAÇANGA BÖREĞİ) :

مرحله ی اول :

در ابتدای کار گوجه فرنگی و فلفل سبز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و داخل ظرفی می ریزیم. حالا یک  ورق از خمیر یوفکا را روی سطح کارمان پهن کرده و با قلمویی که نمناکش کرده ایم. سطح خمیر را نمدار می کنیم. سپس  مقداری از گوجه فرنگی و فلفل سبز خرد شده را در نقطه ی مرکزی خمیر ریخته و یک ورق کالباس بر روی آن قرار می دهیم. و در آخر هم به مقدار دلخواه پنیر چدار رنده شده روی آن می ریزیم.

پاچانگا بورک

پاچانگا بورک

مرحله ی دوم :

در این مرحله گوشه های نان را تا زده و آن را به شکل دلخواه جمع می کنیم. ( تمام نان ها را به همین شکل درست می کنیم ) حالا کاسه ای برداشته و تخم مرغ را به همراه پولبیبر، نمک و فلفل درون آن ریخته و تا زمانی که یکدست شود هم می زنیم. پس از آن ظرفی دیگر انتخاب کرده و آرد سوخاری را به آن اضافه می کنیم. سپس تابه ای گود را بر روی حرارت گذاشته و مقداری روغن ( به قدری که نان ها در آن شناور شوند. ) به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ی سوم :

در این مرحله می بایست  ابتدا نان ها را داخل مخلوط تخم مرغ قرار داده و سپس داخل آرد سوخاری بغلطانیم تا  تخم مرغ و آرد سوخاری به صورت یکدست و کامل، تمام سطح نان را بپوشانند. سپس نان ها را داخل تابه ریخته و اجازه می دهیم داخل روغنی که به خوبی داغ شده است سرخ شوند. پس از آنکه دو طرف نان هایمان به خوبی سرخ شدند آن ها را داخل دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغنشان گرفته شود. و در پایان هم آنها را داخل ظرف مورد نظر چیده و با سس کچاپ سرو می کنیم. نوش جان

پاچانگا بورک

پاچانگا بورک

منبع تصاویر 24kitchen_nl ،nigarin_tarif_defteri و serrakaradeniiz

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب