farsi beauty

درمان نشخوار ذهنی (Overthinking) با روش های کاربردی در منزل

نشخوار فکری overthinking

آورتینکینگ چیست؟

نگرانی، فکر کردن و دغدغه های روزانه ممکن است به برخی از افراد آسیب بیش از حدی بزند، این آسیب که سلامت روان را درگیر می کند آورتینکینگ یا فکر کردن بیش از حد نام دارد.

افراد مبتلا به آور تینگ چه نوع افرادی هستند؟

این افراد معمولاً فکر های منفی و پر از استرس را در سر به صورت دوره ای تحلیل کرده و معمولاً به هر فکر شاخه می دهند و مداوم به طور بیش از اندازه فکر های زیادی در سر آنها می باشد.

نشخوار فکری overthinking

چگونه با آورتینکینگ مقابله کنیم؟

برای مقابله با فکر کردن بیش از حد باید روش هایی را انجام دهید تا این افکار مزاحم شما را آزاد بگذارد، شما می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا با تکنیک های آن فکر کردن بیش از اندازه را کنار بگذارید، در ادامه 14 روش طلایی مقابله با آورتینکینگ به اضافه دو روش کلیدی یعنی در مجموع 16 کلید طلایی برای مقابله با فکر کردن بیش از اندازه به شما معرفی می کنیم.

1. تنفس عمیق بکشید

هنگامی که متوجه می شوید افکار پریشان به سراغ شما می آید چشم های خود را ببندید و تنفس عمیق را تمرین کنید، برای این کار یک مکان راحت برای نشستن یا دراز کشیدن انتخاب کرده دستتان را روی قلب و شکم خود قرار دهید و روی دم و بازدم تمرکز کنید.

2. موفقیت های خود را فراموش نکنید

در حالی که افکار مزاحم به سراغ شما می آید متوقف شوید و چیزهایی که در زندگی در آن موفق بوده اید را دوره کنید، شما برای این کار می توانید دورانی که توانست مرحله تحصیلی را پشت سر بگذارید، گواهینامه رانندگی دریافت کنید، شغل مناسب پیدا کنید و یا ازدواج موفق داشته باشید را بررسی کنید.

3. دیدتان را گسترده کنید

سعی کنید هنگامی که مسائل جزئی به سراغ شما می آید به آینده بروید و در آینده ذهن خود را شناور کنید، اهداف آینده خود را در نظر بگیرید و به تلاش در مورد آنها بپردازید.

4. مدیتیشن کنید

مدیتیشن یک تمرین ذهنی و مناسب برای غده پینه آل مغز می باشد، افرادی که مدیتیشن می کنند به راحتی می توانند ذهن خود را پاکسازی کند تا دچار نشخوار ذهنی نشود.

5. یک عامل برای پرت کردن حواس خود پیدا کنید

اگر مداوم افکار نشخوارکننده دارید سعی کنید یک مهارت جدید یاد بگیرید، به کلاس ورزشی و موسیقی بروید، نقاشی بکشید و یا در طبیعت جستجو کنید.

6. افکارتان را بشناسید

یکی از روش های مقابله با آورتیکینگ شناخت افکار و خودآگاهی می باشد، هنگامی که افکار مزاحم به سراغ شما می آید آن ها را شناسایی کرده و با خود آگاهی آنها را تا حد امکان حل کنید.

7. به دیگران کمک کنید

کمک کردن به دیگران و خوشحال کردن آنها احساس خوبی در مغز به وجود می آورد، هنگامی که افکار منفی به سراغ شما می آید در جمع های دوستان و خانواده خود قرار گرفته و سعی کنید آنها را خوشحال کنید.

8. افکار منفی خود را تشخیص دهید

شما می توانید با بررسی خلق و خو اولین فکری که مداوم به سراغ شما می آید و ارزیابی آنها موقعیت خود را در نظر بگیرید و احساساتی که تجربه می کنید را بشکنید و جایگزین خوبی برای افکار منفی پیدا کنید.

9. در لحظه زندگی کنید

در حال زندگی کردن بسیار آسان است و شما می توانید برای رفع افکار مزاحم روزانه حواستان را با زندگی در حال پرت کنید، غذای مورد علاقه خود را آماده کنید، به سفر بروید به طبیعت بروید و از آنچه که در طول طبیعت می بینید استفاده و نهایت لذت را ببرید.

10. دیدگاه های دیگران کمک بگیرید

هنگامی که دچار نشخوار فکری می شوید از دیدگاه معمولی خود خارج شده و تصور کنید که دیگران چگونه دنیا را می بینند، تصور دیدگاه های دیگران نیز می تواند به شما کمک کند تا این افکار چرخنده را از بین ببرید.

11. خود را سرزنش نکنید

هر انسانی ممکن است در دوره زندگی خود دچار اشتباه شود اما فکر کردن به آن اشتباه و تنبیه یا سرزنش خود در حد زیادی می تواند موجب آورتینکینگ شود، در این صورت به فکر استرس زای خود توجه نداشته باشید واکنش های بدنی را در نظر بگیرید، احساساتی را که برای شما صادق است بپذیرید؛ عبارتی را با خود تکرار کنید که شما قوی، کافی و پایدار هستید.

12. در صورت نیاز کمک بخواهید

شما نمی توانید به تنهایی همه کارها را انجام دهید، حتی اگر قادر به این کار باشید مجبور نیستید که تمامی کارهای خود را به تنهایی انجام دهید، در صورت نیاز از یک درمانگر یا یک شخص عاقل کمک بگیرید و با او مشورت کنید.

13. ترس های خود را کنار بگذارید

یکی از روش های درمان آورتینکینگ کنار گذاشتن ترس ها و در آغوش گرفتن آنهاست، به قول معروف شما باید به دلت هست تان بروید و ترس های خود را از خود دور کنید توجه به نقاط ضعف می تواند به شما کمک کند تا مشکلاتتان را حل کنید.

14. خرید درمانی کنید

خرید درمانی برای رفع فکر های بیش از حد کمک بسیار زیادی می کند، هنگام آورتینکینگ به خرید بروید.

نشخوار فکری overthinking

دو راه حل کلیدی برای رفع آورتینکینگ

1. افکار مزاحم خود را یادداشت کنید

بر طبق تحقیقات متخصصین ما یادداشت کردن افکار مزاحم و استرس زا تمرکز مغز را از روی این افکار برداشته و شما را وادار می کند به چیزهای دیگری فکر کنید.

2. یک حیوان خانگی برای خود انتخاب کنید

حیوانات خانگی مانند پرندگان، سگ، گربه و غیره می تواند در روحیه شما تاثیرات مثبتی بگذارد، داشتن یک حیوان خانگی به شما کمک می کند با او بیشتر وقت بگذرانید و فکر کردن بیش از حد را کنار بگذارید.

نشخوار فکری overthinking

عادات ساده و جالب برای ترک بیش از حد فکر کردن

  • برای تصمیم گیری های تان محدودیت های زمانی کوتاه تعیین کنید
  • با دید وسیعی به موضوعات نگاه کنید
  • در طول روز استرس و اضطراب خود را کنترل کنید
  • شروع قوی و خوبی داشته باشید
  • ورودی روزانه خود را به حداقل برسانید
  • به طور منظم استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید
  • به این درک برسید که نمی توانید شخصا همه چیز را کنترل کنید
  • در موقعیتی که نمی توانید درست فکر کنید فکر کردن را کنار بگذارید
  • در ترس های مبهم خودتان گم نشوید
  • ورزش کنید
  • فضای اتاق خواب تان را خنک نگه دارید
  • کارهای خود را با برنامه انجام دهید
  • با دیگران قطع ارتباط نکنید
  • تفریح را فراموش نکنید
  • از موضوع در حال انجام در هر زمینه آگاهی کامل داشته باشید

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب