farsi beauty

خواص بی نظیر پرتقال و پوست آن که نمی دانید!

پرتقال

پرتقال میوه ای از مرکبات نارنجی است که نام دیگر آن ، نارنج شیرین است .پرتقال یک میوه پیوندی است که از ویتامین C بالایی برخوردار است. پرتقال درخت کوچکی است که برگ هایی سبز رنگ و پوستی نارنجی رنگ دارد ، از قدیمی ترین میوه هایی است که انسان ها از آن استفاده میکردند .در حال حاضر هم نه تنها ایران بلکه کشور های زیادی بخصوص آمریکا بالای ۲۰۰ نوع پرتقال کشت می کنند .

خواص پرتقال :

همانطور که گفتیم یکی از عوامل مهم آن ویتامین ث است که سرطان را مهار میکند از دیگر موارد می توان گفت به تصفیه خون هم کمک می کند. پرتقال دارای ویتامین های دیگر هم است از جمله ویتامین B ، کلسیم ، پتاسیم ، اهن ، سدیم ، فسفر . تا بیش از پانزده سالگی ، سرطان خون در کودکان خیلی رواج دارد . دانشمندان یافتند کودکانی که از پرتقال روزانه مصرف می کنند میزان گرفتن سرطان ۵۰٪ کاهش می یابد.

توصیه هایی برای مصرف پرتقال:

  • اگر کودکان شما میلی به خوردن پرتقال ندارند از این میوه در کیک یا آب میوه استفاده کنید.
  • نوشیدن آب پرتقال برای کسانی که زخم معده دارند بسیار مضر است .
  • برای برطرف کردن چین و چروک قسمت خوراکی را روی پوست مالیده و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.
  • پوست پرتقال برای اگزما مفید است.
  • نوشیدن آب پرتقال به کیسه صفرا کمک می کند.
  • آب جوشانده این میوه برای سرما خوردگی نیز مفید است .

پرتقال

خواص پوست پرتقال :

از مهم ترین آن، کمک به چربی سوزی است به همین دلیل بسیاری از آشپز ها پوست پرتقال را خلال خلال می کنند و در غذا می ریزند .

باز هم‌رژیم بهاره غفاری خوردن پرتقال و پوست پرتقال را توصیه می کند.

دو نوع پرتقال داریم : پرتقال خونی و پرتقال شیرین

 

پرتقال

پرتقال خونی :

بخش گوشتی آن به رنگ خون است برای بیماری های قلبی بسیار مفید است این نوع پرتقال هم به کاهش وزن کمک می کند و سرشار از مواد مغذی است .

تفاوت پرتقال و پرتقال خونی :

پرتقال خونی از پیوند انار بدست می آید از نظر پوستی ام نوع خونی دارای پوستی سفت و تیره تر از پرتقال معمولی است. پرتقال خونی دارای آنتوسانین است. پرتقال خونی برای بیماری های قلبی عروقی نیز مفید بوده ولی پرتقال معمولی برای سرطان .

با نوعی دیگر از پرتقال آشنا شویم ( پرتقال ناول ) پرتقالی از جنوب :

وقتی این پرتقال را پوست بگیریم یک پرتقال کوچک و بدون هسته میبینیم گوشت این پرتقال ها بسیار شیرین و خوشمزه است.یکی دیگر از چیز های جالب این پرتقال این است که حدود ۲۰۰سال پیش در مزارع برزیل کاشت می شد.

پرتقال ناول در کنار خواصی که دارد فیبر بالایی ام نیز دارد که به بهبود کلسترول در بدن و تنظیم خون کمک می کند.

فواید پرتقال ناول :

مصرف آن برای بدن مفید است و دارای ویتامین C، فیبر، کلسیم، پتاسیم، منزیم است که از بدن در برابر سرطان و دیابت و بیماری های قلبی عروقی مراقبت میکند.

از دیگر خواص پرتقال ناول، ویتامین B6 است که به بهبود سیستم ایمنی، عصبی و افسردگی کمک می کند . ویتامین A هم نیز شامل این پرتقال است برای بهبود تقویت بینایی و داشتن پوست و دندان سالم موثر است. دارای فولات هم نیز است؛ فولات برای جلوگیری از نقایص هنگام تولد موثر است .

نکته :

بهتر است هنگام پوست کردن پرتقال، حساسیت زیادی برای سفیدی روی گوشت به خرج ندهیم، برای کاهش کلسترول مفید است.

پرتقال یکی از میوه هایی است که از کالری بسیار کمی برخوردار است و به چربی سوزی شکم می تواند کمک کند ؛ اگر مدام هوس شیرینی می کنید، پرتقال می تواند کمک زیادی به شما بکند .

پرتقال

شرایط نگهداری پرتقال :

اگر مدت زمان بیشتری می خواهید نگهداری کنید بهتر است آن را نشورید، رطوبت باعث کپک زدن می شود. دور از تابش خورشید و یا درون یخچال قرار دهید. درون کیسه پلاستیکی قرار دهید تا هوا به راحتی از آن عبور کند.

اگر شما در پاییز و زمستان به جنوب سفر کرده باشید شاهد درختان با میوه های نارنجی می شوید این درختان مرکبات، شکوفه هایی سفید رنگ می دهد که از ظاهری بسیار زیبا برخوردارند. طول این درختان حدود ۱۰متر است. خرید این مرکبات نسبت به میوه های دیگر اقتصادی تر است.

پرتقال و سرما خوردگی :

ویتامین C پرتقال به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند و علائمی مانند گلودرد، سرفه، آبریزش بینی را تسکین می دهد. آنتی اسکیدان این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

مضرات پرتقال :

قند موجود در پرتقال ممکن است باعث پوسیدگی دندان ها شود.

خوردن پرتقال برای افرادی که داری بیماری تشنج و روماتیسم هستند توصیه نمی شود.

پس از خوردن این میوه از چای و نوشیدنی دیگری استفاده نشود.

بهتر از در بعداظهر استفاده شود تا باعث مشکلات گوارشی نشود.

پس پرتقال میوه ای سرشار از مواد مغذی است و از خوردن آن غافل نشویم.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب