farsi beauty

در مورد مضرات و خواص پیاز بدانید!

پیاز

در مورد خواص و مضرات پیاز می دانید؟

مصرف پیاز برای عموم افراد توصیه می شود، اما باید دقت داشته باشید که ممکن است با زیاده روی در مصرف آن نیز مشکلاتی برای شما به وجود بیاورد.

در ادامه قرار است از خواص و مضرات پیاز برای بانوان و آقایان به شما توضیحاتی ارائه دهیم.

پیاز

خواص پیاز

1. افزایش باروری

یکی از خواص مهم پیاز برای آقایان افزایش باروری است که در اوگاندا غرب از آن برای مدیریت اختلالات و ناتوانی های جنسی استفاده می کنند؛ بر روی افزایش باروری آقایان بسیار تاثیر گذار است.

2. مناسب برای پوست

با مصرف پیاز و آب پیاز می توانید ماسک هایی تهیه کنید که برای رفع آکنه، لک صورت و ضد عفونی کردن پوست به همراه افزایش درخشندگی آن و از بین بردن خال های پوستی موثر باشد.

3. ضد پیری پوست

به دلیل وجود ویتامین های گروه A و C به همراه آنتی اکسیدان ها از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و پوست را شفاف، نرم و با طراوت نگه می دارد.

4. بین بردن خال های پوست

پیاز دارای خاصیت اسیدی است که می تواند به التیام خال های بدن کمک کند، لازم است مقداری از آب پیاز تازه را روی خال مدنظر قرار دهید تا خال آب پیاز را جذب کند و خال های شما از بین برود.

5. درمان نیش حشرات

از دیگر خواص پیاز می توانیم درمان نیش حشرات اشاره داشته باشیم، به دلیل آنتی باکتریال بودن در کاهش و تورم ناشی از گزش حشرات بسیار موثر است.

6. ضدعفونی کننده بدن

رفع ویروس با مصرف پیاز در سرماخوردگی و ابتلا به ویروس و بیماری ها توصیه می گردد، از لحاظ طب سنتی پیاز می تواند بدن را از هرگونه ویروس حفظ کند و موجب ضدعفونی شدن بدن گردد بنابراین اگر بیمار هستید از آن استفاده کنید.

7. رفع عفونت ریه

از بین رفتن عفونت ریه با پیاز و عسل از نظر طب سنتی بسیار تکرار شده است، مصرف این دو ترکیب با هم می تواند عفونت های سخت ریه را از بین ببرد.

پیاز

دیگر خواص پیاز

مبارزه با سرطان، سلامت قلب، کاهش قند خون، تقویت معده، حفظ سلامت استخوان، هضم بهتر غذا، جلوگیری از آلرژی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهابات، درمان اختلالات گوش، بهبود تنفس، بهبود خواب، بهبود سلامت چشم ها، سلامت دهان، تقویت مغز، درمان کننده وبا، تسکین درد قاعدگی، درمان تب های ناشی از بیماری.

مضرات پیاز

در آخر باید بدانید پیاز با داشتن ویتامین های گروهی A و B و مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر و کلسیم برای افراد بسیار مفید است، اما ممکن است مضراتی برای شما داشته باشد، زیاده روی و مصرف بی رویه پیاز می تواند موجب کاهش شدید قند خون، تهوع و آلرژی پوستی، تنفس بد بو، استفراغ، سوزش معده، خطر خونریزی و کبودی، افزایش لیتیوم در بدن و سرگیجه اشاره کرد پس در مصرف آن تعادل را رعایت فرمایید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب