farsi beauty

تاثیر فوق العاده روغن زیتون برای بهبود ترک های پوستی در کمترین زمان

روغن زیتون

روغن زیتون جزء آن دسته از روغن ها به حساب می آید که دارای فواید بسیاری می باشد و حتی در آشپزی نیز از آن استفاده بسیاری می شود و خیلی ها طرفدار آن هستند. اما آیا روغن زیتون برای از بین بردن ترک پوستی و یا همان استرچ مارک ها ( stretch marks) هم کاربرد دارد؟

گفته شده است که شاید روغن زیتون تاثیر مستقیمی بر روی ترک های پوستی نداشته باشد اما آن قدر هم بی تاثیر نمی باشد. در ادامه به بررسی کاربرد روغن زیتون بر روی استرچ مارک ها خواهیم پرداخت. برای آشنایی در این زمینه تا انتهای این مقاله از فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

آشنایی با فواید روغن زیتون

روغن زیتون دارای فواید مغذی می باشد و برای سلامتی و نرمی پوست کاربرد بسیاری دارد علاوه بر آن برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

به طور کل روغن زیتون دارای 4 نوع آنتی اکسیدان می باشد که می تواند موجب جلوگیری از سرطان پوست شوند، همچنین به دلیل اینکه روغن زیتون دارای اسید لینولئیک می باشد، باعث می شود که رطوبت مورد نیاز پوست حفظ بشود و از بین نرود. نکته مهم آن است که این اسید در بدن تولید نمی شود بلکه باید از روش های دیگر تامین شود که یکی از همین روش ها استفاده از روغن زیتون است.

آیا روغن زیتون مجوب درمان ترک های پوست می شود؟

از روغن زیتون می توان برای تمام نواحی بدن به خصوص در فصل های زمستان و پاییز که پوست خشک خواهد شد، استفاده کرد. با ماساژ روغن زیتون بر روی پاشنه پا و همین طور نواحی که ممکن است بیشتر ترک بخورند، دیگر نیازی به استفاده از لوسیون نمی باشد. برخی از کارشناسان می گویند که اگر شما پوست حساسی دارید، استفاده از روغن زیتون برای درمان خشکی پوست بی فایده است و می تواند آسیب بیشتری به پوست برساند. در مقابل اگر شما از روغن جوانه گندم و سبوس برنج در کنار روغن زیتون استفاده کنید می توانید پوست خشک و حساس خود را به راحتی درمان کنید. همان طور که گفتیم روغن زیتون سرشار از ترکیباتی است که برای پوست بسیار مفید هستند و ویتامین E که نقش اصلی را ایفا می کند و از پوست در برابر سرطان و خشکی محافظت می کند.

روغن زیتون برای ترک پوستی

تاثیر روغن زیتون روی پوست

همان طور که می دانید روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد. بسیاری از انواع مختلف بیماری های پوستی مثل آتوپیک، پسوریازیس، انواع درماتیت و شوره سر با مصرف روغن زیتون قابل درمان می باشند. همچنین می توان از روغن زیتون برای ترک پوست به عنوان یک التیام دهنده استفاده کرد.

روغن زیتون سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد ناشی از تابش نور خورشید و سرطان پوست مراقبت می کند. استفاده از روغن زیتون به دلیل تولید کلاژن و الاستین، یکی از بهترین روش ها برای مبارزه با سرطان پوست و جلوگیری از پیری زودرس است. اسکوالن نام اکسیدانی است که درون زیتون تصفیه نشده وجود دارد و مهم ترین خاصیت آن مبارزه با سرطان های پوستی است.

روغن زیتون آنتی اکسیدان هایی دارد که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی برای ترک های پوست، ترمیم نواحی آسیب دیده پوست و کاهش خارش پوست دارد. این اکسیدان ها موجب بازسازی سد رطوبتی پوست می شوند که نتیجه آن کاهش از دست رفتن رطوبت پوست می باشد. جالب است بدانید که روغن زیتون تنها روغن گیاهی است که می توان آن را به همان صورتی که استخراج شده است، آن را مصرف نمود.

روغن زیتون تا چه میزان می تواند برای درمان استرچ مارک تاثیرگذار باشد؟

همانطور که گفته شد روغن زیتون شاید نتواند سرعت ایجاد ترک های پوستی یا استرچ مارک ها را کنترل کند اما می تواند  تاثیر کمی بر روی درمان این ترک های پوستی داشته باشد. به زبان دیگر می توان این گونه گفت که روغن زیتون نمی تواند از به وجود آمدن ترک پوستی جلوگیری کند اما می تواند روند آن را کنترل کند و میزان به وجود آمدن این استرچ مارک ها را کاهش دهد.

روغن زیتون ترکیباتی را در خود دارد که بسیار برای پوست مفید می باشند و به جلوگیری از ترک پوستی کمک زیادی می کنند.

  • آنتی اکسدان های موجود در روغن زیتون با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.
  • ویتامین E موجود در روغن زیتون خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد.
  • روغن زیتون دارای تری گلیسرول است که با آبرسانی به پوست، خشکی پوست را رفع می کند.

روغن زیتون برای ترک پوستی

از چه زمانی باید شروع به استفاده از روغن زیتون کنید.

اگر می خواهید ترک های پوستی حاصل از بارداری را از بین ببرید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. برای این کار لازم است در روز یک تا دو بار از روغن زیتون را برای نواحی از بدنتان که دچار ترک شده است، استفاده کنید. بدین صورت که روغن زیتون را روی نواحی از بدنتان که احتمال ترک پوستی در آن نواحی بسیار زیاد است قرار داده و ماساژ دهید.
در صورتی که با شروع دوران بارداری، شروع به استفاده از روغن زیتون بکنید باعث می شود که پوستتان نرم شود و در زمان بزرگ شدن شکم، احتمال ایجاد شدن ترک های پوستی یا استرچ مارک کاهش می یابد.

بهترین زمان مصرف روغن زیتون در زمان بارداری

برای استاده از روغن زیتون و بهره مند شدن از خواص فوق العاده آن، می توانید این روغن را دو بار در روز و به مدت حداقل 3 ماه بر روی پوستتان ماساژ دهید تا دچار ترک پوست نشوید. اگر می خواهید بیشتر از زمان گفته شده از این روغن گیاهی استفاده کنید، بهتر است آن را فقط بر روی نواحی مستعد ترک های پوستی مانند سینه، کمر، شکم، باسن، بازو و ران ها ماساژ دهید. نکته ای که حائز اهمیت است این است که از روغن زیتون نباید به تنهایی برای از بین بردن ترک پوست استفاده کرد.

روغن زیتون

ترکیب های متفاوت با روغن زیتون برای ترک های پوستی

نکته مهم: قبل از هر چیزی لازم به ذکر است که بهتر است از روغن زیتون بکر که با استفاده از فشار های سرد به وجود آمده اند استفاده کنید.

استفاده از روغن زیتون و آلوئه ورا برای بهبود ترک پوستی

آلوئه ورا دارای خواص بسیاری است که از مهم ترین آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث حفظ رطوبت پوست شده و رطوبت مورد نیاز پوست را نگه می دارد.
  • تولید کلاژن مورد نیاز پوست افزایش می یابد.
  • حالت کشسانی پوست افزایش یافته و باعث می شود که تاثیری بر روی ترک های پوستی داشته باشد.

به طور کل همه ی ما با خواص بینظیر آلوئه ورا آشنا هستیم. شما نیز می توانید برای آشنایی بیشتر مقاله "آشنایی با خواص آلوئه ورا" را مطالعه کنید.

علاوه بر اینها شما برای این روش به موارد زیر نیاز دارید که عبارتند از:

  • 1 قاشق چای خوری روغن زیتون بکر
  • 1 تا 2 قاشق ژل آلوئه ورا

برای استفاده از این روش برای بهبود ترک های پوست کافیست که ترکیب این دو را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست و نواحی که دارای ترک پوستی است قرار داده و به خوبی با یک دیگر ماساژ دهید. سپس پوستتان را بشویید و از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. شما می توانید از این روش هر روز استفاده کنید.

آلوئه ورا برای ترک پوستی

استفاده از روغن زیتون و شیا باتر برای استرچ مارک

برای این روش شما به موارد زیر احتیاج دارید که عبارتند از:

  • 1 قاشق غذاخوردی روغن زیتون بکر
  • 1 قاشق غذاخوری از کره شیا

قبل از توضیح درباره این روش لازم به ذکر است که، کره شیا یا شیا باتر در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد آن هم از این جهت که تاثیر شیا باتر مانند سرامید ها می باشد و تاثیر مشابهی بر روی پوست دارد.

برای استفاده از این روش روغن زیتون بکر را به همراه کره شیا با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی نواحی که به ترک های پوستی دچار شده بمالید و به خوبی ماساژ دهید. علاوه بر  آن این کار را هر شب تکرار کنید و اجازه دهید تا این ترکیب تا صبح بر روی پوستتان باقی بماند.

کم رنگ کردن استرچ مارک ها به کمک روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص متعددی است که از مهم ترین آن می توان به مرطوب کنندگی پوست و محافظت از پوست در برابر نور خورشید اشاره کرد. علاوه بر آن می توانید با ترکیب روغن نارگیل و روغن زیتون به بهبود ترک های پوستی خود نیز کمک کنید که برای این کار به موارد زیر نیاز دارید.

  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

برای استفاده از این روش ابتدا لازم است که روغن نارگیل را درون مایکروویو قرار دهید تا گرم شود. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید و روی استرچ مارک ها قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر این کار را هر شب تکرار کنید.

روغن نارگیل برای ترک پوستی

استفاده از روغن بادام و روغن زیتون برای بهبود استرچ مارک ها

استفاده از روغن بادام در دوران بارداری بسیار تاثیر گذار است و می تواند از روند توسعه ترک های پوستی جلوگیری کند و سبب بهبود آنها بشود.

برای این روش شما به موارد زیر نیاز دارید که عبارتند از:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر
  • 2 تا 3 قطره روغن بادام تلخ

برای استفاده از این روش کافیست که این دو روغن را به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید و برای 15 دقیقه روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. برای عملکرد بهتر آن اجازه دهید که این ترکیب حداقل 1 ساعت بر روی پوستتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید این کار را روزانه انجام دهید.

روغن بادام برای ترک پوستی

استفاده از پودر قهوه و روغن زیتون برای ترک های پوستی

شما با استفاده از اسکراب قهوه می توانید به راحتی سیاهی های موجود روی پوستتان را از بین ببرید و علاوه بر آن باعث می شود که شما داشتن پوستی نرم تر را تجربه کنید و در صورتی که از این اسکراب به طور دائم استفاده کنید می توانید ترک های پوستی را به مرور کم رنگ تر و محو کنید.

برای استفاده از این روش شما تنها به دو چیز احتیاج دارید که عبارتند از:

  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر
  • 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه

روغن زیتون و پودر قهوه که به خوبی با یک دیگر ترکیب شده اند را به مدت 5 دقیقه بر روی نواحی که دارای ترک های پوستی است قرار دهید و بعد از گذشت 5 دقیقه آن را بشویید. سپس از مرطوب کننده پوست استفاده کنید. برای اینکه بتوانید تاثیر این روش را بهتر احساس کنید، لازم است که از این ترکیب سه بار در هفته استفاده کنید.

پودر قهوه برای ترک پوستی

نکات حائز اهمیت

  • از آنجایی که روغن زیتون دارای انواع مختلفی می باشد، بهتر از انجام هر گونه کاری چک کنید که آیا آن نوع روغن زیتون برای استفاده روی پوست مناسب است یا خیر.
  • افرادی که به انواع بیماری های پوستی دچار هستند بهتر است قبل از استفاده از روش های گفته شده با پزشک خود مشورت کنند. زیرا این امکان وجود دارد که استفاده از این روغن ها برای آنها ضرر داشته باشد.
  • برای اینکه بتوانید تاثیر و نتیجه بهتری از این روش ها بگیرید بهتر است که از روغن زیتون با کیفیت استفاده کنید که برای استفاده بر روی پوست هم مناسب باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب