farsi beauty

خواص روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون

روغن زیتون از آنجا که حاوی آنتی اکسیدان های مختلف است، در بیشتر زمینه های زیبایی و سلامت اهمیت بسیاری دارد. در ادامه می خواهیم شما را با فواید روغن زیتون برای زیبایی و سلامت پوست آشنا کنیم.

فواید روغن زیتون برای پوست

از جمله فواید روغن زیتون برای پوست عبارتند از:

مرطوب کنندگی پوست

استفاده از روغن زیتون برای پوست و درمان خشکی پوست بسیار موثر است چرا که روغن زیتون به عمق پوست نفوذ می کند و مواد مغذی و ویتامین هایی پوستی از جمله ویتامین A و ویتامین E را به سطح پوست می رساند و این امر موجب می شود که پوستتان از رطوبت کافی برخوردار شود و پوستان سالم بماند. به طور کل روغن زیتون می تواند یک نرم کننده عالی برای پوستتان باشد و خشکی پوستتان را از بین ببرد.

آرایش پاک کن

پاک نکردن آرایش سبب می شود که پوستتان التهاب پیدا کند و یا جوش بزند. شما می توانید با استفاده از روغن زیتون به راحتی و بدون اینکه پوستتان آسیب ببیند آرایشتان را پاک کنید.

رفع التهابات پوستی

در صورتی که بعد از اصلاح پوستتان دچار التهاب و زخم شد، روغن زیتون گزینه ی بسیار مناسبی برای شما می باشد. استفاده از روغن زیتون در چنین مواقعی موجب سرعت بهبود و از بین رفتن التهابات می شود.

بهبود سیستم ایمنی

پوست بدن دائما در معرض عوامل بیماری زا قرار دارد. شما می توانید با استفاده از روغن زیتون سیستم ایمنی بدنتان را بهبود دهید. چرا که آنتی باکتری های موجود در روغن زیتون فعالیت های طبیعی داشته و از بدن در برابر عوامل بیماری زا که بدن دائما در معرض آن قرار دارد، حفظ می کند.

مناسب برای چین و چروک های پوستی

فرایند اکسیدشدن که در بدن رخ می دهد مانند التهابی است که سبب چین و چروک می شود. اما روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنولیک بوده که سبب کم شدن اکسیداسیون بدن می شود.

علاوه بر آن آنتی اکسیدان های موجود در زیتون رادیکال های آزاد را جذب کرده و آن ها را خنثی می کند و این امر سبب می شود که پوست شما صاف و درخشان بماند و شما احساس شادابی و جوانی داشته باشید. در کنار آن موجب می شود که حالت ارتجاعی پوستتان افزایش یابد و پوستتان سفت شود.

رنگ پوست

کسانی که می خواهند رنگ پوست خود را حفظ کنند و آن را متعادل نگه دارند، پیشنهاد می شود که استفاده از روغن زیتون را حتما در برنامه خود قرار دهند.

روغن زیتون می تواند تاثیر بسیاری بر روی رنگ پوستتان بذارد. در واقع روغن زیتون سموم بدن را از بین می برد و برای بهبود یافتن جریان خون بسیار مناسب است.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

از آنجا که روغن زیتون می تواند با فرایند اکسید شدن و تغییرات ناگهانی سلولی مقابله کند، در نتیجه سبب حفاظت پوست در برابر آفتاب سوختگی شده و میزان تاثیر اشعه فرابنفش را کاهش می دهد. در واقع می توانید از روغن زیتون به جای کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

عوارض روغن زیتون برای پوست

در کنار اینکه روغن زیتون فواید بسیاری برای پوست دارد، اما استفاده طولانی مدت از آن نیز می تواند موجب بروز برخی عوارض نیز بشود مانند:

بنابراین لازم است که در میزان استفاده از روغن زیتون به خصوص برای پوست، تعادل را رعایت کنید و در صورت مشاهده ی هر گونه عارضه پوستی هر چه زودتر استفاده از آن را کنار بگذارید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب