farsi beauty

خواص شگفت انگیز زیتون که شما را عاشق آن می کند!

زیتون

زیتون یکی از پیش غذاهایی است که در کنار غذا مصرف می شود و باعث خوشمزه شدن وعده غذایی می شود. زیتون از آن دسته مواد غذایی به حساب می آید که دارای کربوهیدرات کم و چربی زیاد است و برای سلامتی قلب می تواند موثر باشد. در ادامه این مطلب در مورد این مواد غذایی فوق‌ العاده موثر بیشتر صحبت می کنیم و خواص آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

خاصیت با ارزش زیتون

زیتون از دسته میوه های کوچک است که در ساندویچ ها و سالاد ها بیشتر استفاده می شود. برخی از افراد برای اینکه وعده غذایی آن ها خوشمزه تر شود این میوه کوچک و خوشمزه را در کنار غذای خود مصرف می کنند. زیتون از خاصیت بالایی برخوردار است و ویتامین E موجود در آن باعث می شود که با مصرف آن این ویتامین را به بدن تزریق کرد. افرادی که پوکی استخوان دارند می توانند برای تقویت استخوان های خود از این ماده غذایی استفاده کنند و همچنین این ماده می تواند در جلوگیری‌ از بیماری سرطان موثر باشد. در ابتدای مطلب گفتیم که این ماده غذایی دارای چربی زیادی است اما این به این معنی نیست که چربی آن برای بدن مضر باشد، بلکه چربی های موجود در زیتون کاملا سالم هستند و برای بدن می توانند مفید باشند.

ارزش غذایی زیتون

ماده غذایی زیتون دارای ارزش غذایی بالایی است که می تواند موارد زیر را شامل شود:

  • آب
  • پروتئین
  • کالری کم
  • کربوهیدرات با میزان کم
  • شکر
  • فیبر
  • چربی سالم

تمام این موارد در این ماده غذایی به اندازه و کاملا موثر هستند و هیچ گونه ضرری برای سلامتی بدن ندارند.

زیتون

ویتامین های موجود در زیتون چیست؟

زیتون برای بدن خاصیت بیشتری دارد و می تواند به سلامت بدن کمک زیادی کند. در این بخش از خاصیت زیتون برای بدن می گوییم تا بدانید این ماده چه خاصیت عجیبی بر بدن انسان دارد. خاصیت زیتون برای بدن شامل گزینه های زیر است:

1. ویتامین E

ماده غذایی زیتون دارای ویتامین E است بیشتر گیاهان غذایی که دارای چربی هستند ویتامین E دارند.

2. آهن

زیتون دارای آهن است که می تواند برای سلول های قرمز و انتقال اکسیژن به آن ها تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

3. سدیم

زیتون هایی که در آب نمک نگهداری می شوند از خاصیت سدیم برخوردار هستند.

4. کلسیم

بهترین خاصیتی که زیتون دارد، کلسیم است و می تواند برای بهبود و عملکرد استخوان و مفاصل موثر باشد.

5. مس

ماده معدنی مس در زیتون به بهبود سلامت قلب کمک زیادی می کند و از ارزش بالایی برخوردار است.

6. اولوروپین

این ماده معدنی بیشتر در زیتون های نارس یافت می شود و برای سلامتی بدن می تواند مفید باشد.

7. هیدروکسی تیروزول

هیدروکسی تیروزول از آن دسته ماده هایی است که می تواند یک آنتی اکسیدان قوی باشد و برای بدن خاصیت بیشتری دارد.

8. اسید اولئانولیک

آنتی اکسیدان اسید اولئانولیک موجود در زیتون به تنظیم چربی خون بدن کمک می کند و باعث کاهش التهاب بدن می شود.

زیتون

خاصیت زیتون برای سلامتی بدن چه می تواند باشد؟

زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و برای سلامتی می تواند مفید باشد در ادامه خاصیت آن را در سلامت جسم انسان بررسی می کنیم.

1. سلامت قلب

اسید های چربی موجود در زیتون با قلب انسان رابطه مستقیمی دارند و می توانند روی سلامت قلب تاثیر بگذارند. با مصرف زیتون می توانید به سلامت قلب خود کمک کنید و باعث کاهش فشار خون شوید.

2. سلامت استخوان و مفاصل

افرادی که بیماری پوکی استخوان دارند باید بیشتر مواظب مفاصل خود باشند. ترکیبات فوق العاده ای که در زیتون وجود دارد به پوکی استخوان کمک می کند و همچین می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد.

3. پیشگیری از سرطان

بر اساس تحقیقاتی که آنجا شده ماده غذایی زیتون می تواند از بروز بیماری سرطان پیشگیری کند و با توجه به آنتی اکسیدان موجود در این ماده رشد سلول های سرطانی مختل می شود و با مصرف زیتون اجازه پیشرفت به این سلول های نمی دهید.

4. کاهش وزن بدن

با مطالعاتی که در این زمینه شده می توان گفت افرادی که زیتون را در وعده غذایی خود قرار می دهند کالری کمتری مصرف می کنند و همین موضوع باعث می شود که وزن آن ها پایین بیاید. ماده غذایی زیتون می تواند تا حدودی چربی سوز باشد و افرادی که اضافه وزن دارند می توانند از این ماده غذایی استفاده و به کاهش وزن خود کمک کنند.

5. سلامت دستگاه گوارش

اگر جز افرادی هستید که سیستم گوارشی شما مشکل دارد و یبوست دارید می توانید با مصرف زیتون از یبوست در بدن جلوگیری کنید و به سیستم گوارشی بدن خود کمک زیادی کنید.

6. سلامت چشم

با مصرف زیتون می توانید به سلامت چشم خود کمک و از آب مروارید در چشم جلوگیری کنید. مصرف زیتون مانند مصرف آب هویج می ماند که دارای ویتامین A است.

7. افرایش سیستم ایمنی بدن

وقتی زیتون را مصرف می کنید باعث رساندن مواد مغذی و چربی های سالم به بدن خود می شوید، در این صورت بدن شما به مبارزه با ویروس ها و باکتری ها بر می خیزد و سیستم ایمنی بدنتان افزایش می یابد.

8. افزایش حافظه

اگر می خواهید از بیماری آلزایمر پیشگیری کنید می توانید این ماده با ارزش را در سفره غذایی خود قرار دهید و از مصرف آن خودداری نکنید. زیتون دارای پلی فنول است که مواد شیمیایی کاملا طبیعی بوده و باعث تقویت حافظه می شود. با مصرف آن حافظه خود را تقویت کنید.

9. جلوگیری از زخم معده

یکی از خواص زیتون می تواند جلوگیری از زخم معده باشد. مصرف زیتون به درمان عفونت‌ های معده کمک می کند و باعث کاهش التهاب زخم معده است. آنتی اکسیدانی که در زیتون وجود دارد بر علیه باکتری های تخریب معده کار می کند و باعث بهبود زخم معده می شود.

10. سلامت پوست و مو

ویتامین E موجود در زیتون به سلامت پوست و مو کمک می کند و چین و چروک پوست را می تواند تا ۲۰ درصد کاهش دهد. برخی افراد پوست خشکی دارند و همین موضوع به مرور زمان باعث چروک شدن و پیری زود رس پوست می شود، برای رفع این مشکل می توانید از روغن زیتون استفاده کنید یا خود میوه زیتون را همراه با غذا بخورید.

نتیجه گیری

زیتون یکی از ماده غذایی محسوب می شود که می توان همراه غذا یا پیش از غذا مصرف کنید. زیتون دارای کربوهیدرات کمی است و چربی کاملا سالمی دارد. اگر میخواهید به سلامت جسم خود کمک کنید می توانید زیتون را در برنامه غذایی خود قرار دهید و با مصرف آن سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب