farsi beauty

بهترین روش ها برای درمان جای جوش و اسکارهای قدیمی روی پوست

جوش صورت

جای جوش و اسکارها در واقع از هر نوع زخم و جراحتی است و ممکن است تا سال ها یا حتی پایان عمرتان باقی بماند. پوستی صاف و زیبا خواسته ی همه ی آدم هاست و همه دوست دارند تا پوستی بی نقص داشته باشند. به همین خاطر بهتر است که راه های خانگی موثر در از بین بردن جای جوش و اسکارها را بلد باشید.

دلایل ایجاد اسکارها

  1. اسکارهای ناشی از جای جوش
  2. اسکارهای ناشی از زخم و بریدگی
  3. اسکارهای مربوط به بیماری های پوستی(برای مثال آبله مرغان)
  4. اسکارهای ناشی از سوختگی
  5. اسکارهای ناشی از نیش حشرات
  6. اسکارهای ناشی از بخیه

جوش صورت

انواع اسکار

  • Atrophic Scars اسکارهایی گود رفته یا به حالت کنگره گفته میشود.
  • Keloidal Scars اسکارهایی برجسته یا گوشتی میباشند.
  • Hypertrophic Scars این نوع اسکار شایع ترین نوع اسکار است که نه حالت گود رفته دارد و نه به حالت گوشتی است. این نوع اسکار به شکل لکه است که بیشتر مربوط به جای جوش و آکنه است.

اسکار ها در اندازه ها و مدت عمر متفاوتی وجود دارند، که بعضی از آنها ممکن است به مرور زمان از بین بروند و برخی هم تا آخر عمر باقی بمانند.

چند درمان خانگی برای جای جوش و اسکار

لیمو

لیمو یک سفید کننده طبیعی و قوی میباشد که میتواند در از بین بردن جای جوش و اسکار بسیار کمک کند و علاوه بر آن پوست را زیبا و درخشان میکند.

میتوانید یک پنبه آغشته به آبلیمو را بر روی محل اسکار بمالید و به مدت 10 دقیقه نگه دارید تا تاثیر خود را بگذارد. لطفاً توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش حتما باید پوستتان تمیز و بدون آلودگی باشد. برای تاثیر گذاری بهتر و سریع تر نیز میتوانید این کار را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید و حتما به یاد داشته باشید که قبل از خارج شدن از منزل حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

لیمو ترش

جوش شیرین و عسل

مقدار مساوی از جوش شیرین و عسل را باهم ترکیب کرده، و بعد از اینکه صورت خود را شستشو دادیم این ترکیب را به مدت 3تا5 دقیقه بر روی محل اسکار ماساژ میدهیم، تا جذب پوست شود. این کار را نیز میتوانید برای تاثیر بیشتر 2بار در روز انجام دهید.

عسل یک درمان طبیعی و قطعی برای از بین بردن هر نوع زخمی است. این ماده باعث ترمیم بافت پوست میشود. همچنین جوش شیرین نیز یک سفید کننده قوی و یک لایه بردار طبیعی است. این ماده نیز سلول های مرده پوست را از بین میبرد. این ترکیب به شما کمک میکند تا پوستی زیبا، درخشان و صاف داشته باشید.

پیاز

استفاده آب پیاز بر روی جای جوش و اسکار به مدت 15 دقیقه بر روی پوست و تکرار آن 3تا4 بار در روز، باعث جلوگیری از گسترش و بزرگ شدن جای سطح اسکار ها میشود.

این ماده باعث تولید کلاژن و سلول سازی در پوست میشود. البته حتما توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آب پیاز از مرطوب کننده برای پوست خود نیز استفاده کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک نرم کننده و مرطوب کننده قوی است و دارای خواص ضد التهابی نیز میباشد. همچنین به افزایش سلول سازی نیز کمک کرده و باعث ترمیم بافت آسیب دیده میشود.

اگر دوست دارید پوستی زیبا و یک دست داشته باشید از آلوئه ورا استفاده کنید.

آلوئه ورا (آلوورا)

روغن درخت چای

2تا3 قطره روغن درخت چای با کمی آب یا روغن زیتون میتواند کمک بسیار بزرگی به زیبایی صورت شما بکند. میتوانید این مخلوط را بر روی محل اسکار ماساژ دهید و اجازه دهی یک روز بر روی آن بماند، و بعد آن را بشویید. این درمان برای استفاده هرروزه مناسب میباشد.

این روغن دارای خواص بسیاری میباشد و باعث کاهش اثرات بریدگی، زخم، جراحت و.. میشود.  همچنین باعث ترمیم و سلول سازی نیز میشود.

کرم ها و محلول های داروخانه ای

اگر از درمان های خانگی خوشتان نمی آید میتوانید از درمان های پزشکی و داروخانه ای استفاده کنید. برای این کار لازم است که به یک پزشک مراجعه کنید تا به شما کرم های مورد نیازتان را معرفی کند.

جوش صورت

لایه برداری شیمیایی

این روش از قدیمی ترین روش هاست که با استفاده از مواد شیمیایی لایه برداری صورت میگیرد. این روش در بسیاری از کلینیک های تخصصی زیبایی مورد انجام است.

این روش لایه های مرده سطح پوست و زخم ها را از بین میبرد و پوست را تازه و نو میکند.

لیزر درمانی

اگر هیچ کدام از روش های بالا خوشتان نیامده و دوست ندارید، میتوانید لیزر را امتحان کنید. این روش برای از بین بردن جای جوش و آکنه های قدیمی بسیار مناسب و موثر میباشد.

برای لیزر درمانی باید به این توجه داشته باشید که به یک مرکز معتبر و مجهز مراجعه کنید.

جوش صورت

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

شما برای داشتن پوستی زیبا و صاف میتوانید از روش های بسیاری استفاده کنید، اما ما در این مقاله چند مورد از بهترین روش ها را برای شما جمع آوری کردیم.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب