farsi beauty

آشنایی با دلایل اصلی چرب شدن پوست

پوست چرب

پوست چرب همیشه باعث درخشندگی نامناسب پوست می شود و این مشکل باعث ایجاد نگرانی برای خیلی ها شده و همچنین باعث ایجاد آزار برایشان می شود. یکی از بزرگترین مشکلاتی که پوست چرب به وجود می آورد وجود جوش و آکنه فراوان است، زیرا روغن تولید شده در پوست باعث التهاب آنها می شود. بعضی از عوامل پوست چرب قابل درمان است، اما بعضی از عوامل مانند ژنتیک را نمی توان به طور کامل ریشه کن کرد.

 

دلایل اصلی پوست چرب

1.محیط

زندگی در محیط نمناک و مرطوب یکی از اصلی ترین دلایل داشتن پوست چرب می باشد. رطوبت برای کسانی که پوست خشکی دارند مناسب است، اما برای کسانی که پوست چرب دارند باعث تشدید چربی در پوستشان می شود زیرا باعث عرق کردن و تولید چربی بیشتر می شود. بهترین روش برای جلوگیری استفاده از ژل پاک کننده صورت می باشد تا چربی ها و آلودگی را از پوست شما پاک کند.

 

2.ژنتیک

کاهش چربی پوست

ژنتیک یکی از دلایل پوست چرب است که نمی توان به طور کامل به آن غلبه کرد و باید با آن مدارا کنید و به روش موضعی آن را کاهش داد.

 

3.نوسانات هورمونی

نوسانات هورمونی نیز یکی دیگر از دلایل ایجاد پوست چرب است. خانم ها در طول زندگی بسیار دچار نوسانات هورمونی خواهند شد، برای مثال قبل و یا بعد از دوره ماهانه، دوران بارداری و دوران یائسگی که این تغییرات باعث ایجاد پوست چرب و تولید روغن در پوست می شوند.

 

4.مراقبت زیاد از پوست

مراقبت زیاد از پوست

بسیاری از افراد برای داشتن پوستی صاف بیش از اندازه از پوست خود مراقبت کرده و باعث خشکی یا چرب شدن پوست خود می شوند. مراقبت بیش از حد از پوست باعث تحریک بیشتر پوست و آسیب رساندن به آن می شود. توصیه می شود که از ماسک ها و لایه بردار های مناسب پوست خود و به اندازه معمول استفاده کنید و پوست خود را بیش از 2بار در روز نشویید.

 

5.استرس

ما در دنیای پر تنشی زندگی میکنیم و این تنش ها باعث ایجاد استرس شده که در ایجاد پوست چرب بی تاثیر نیست. کاهش استرس و تنش روزانه مخصوصا در زندگی کاری و خصوصی افراد باعث زیبایی پوست خواهد شد. همچنین استرس عامل بسیاری از بیماری ها مشکلات از جمله چاقی و اختلالات روانی نیز می باشد. 

 

به غیر از 5دلیل اصلی ذکر شده در بالا، می توان به چند عامل دیگر که باعث ایجاد پوست چرب می شوند نیز اشاره کرد:

  1. استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایش
  2. برنزه کردن پوست
  3. تغذیه پرچرب و نامتعادل
  4. افزایش سن

 

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر پوست شما بیش از اندازه چرب است و دارای جوش و آکنه فراوان هستید حتما به دکتر پوست یا زنان خود مراجعه کنید.

جوش صورت

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

481 مطلب