farsi beauty

بهترین روغن های گیاهی برای پوست صورت را بشناسید

روغن گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی برای دستیابی به پوستی درخشنده و بی نقص به سال های بسیار دور باز می گردد و انسان ها از همان ابتدا به خواص  بی نظیر روغن های گیاهی برای پوست پی برده بودند. اما سوالی که این روز ها برای اکثر ما پیش می آید این است که بهترین روغن برای پوست کدام است؟ ما در اینجا شمارا با چند مورد از بهترین و تاثیر گذار ترین روغن های گیاهی برای پوست آشنا میکنیم.

 

روغن آفتاب گردان نرم کننده ای برای پوست :

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان روغنی فوق العاده بوده که برای شادابی و انعطاف پذیری پوست می توان از آن استفاده کرد. این روغن از دانه ی  آفتاب گردان ساخته می شود و سرشار از اسید لینوئلیک ؛ اسید پالمیتیک و اسید اولئیک است..همچنین روغن آفتابگردان برای افرادی که پوستشان دچار خشکی شده و‌ دارای آسیب و ناراحتی خفیفی است بسیار مفید است. به همین منظور می باشد که از این روغن در اکثر نرم کننده  های صورت و بدن  استفاده می شود.

 

روغن جوجوبا :

روغن جوجوبا از دانه ی گیاه جوجوبا به دست آمده و‌ سرشار از چندین نوع اسید چرب می باشد. که  از نظر بافت سبک تر از چربی های اشباع شده ی روغن های دیگر اند. یکی از خاصیت های فوق العاده ی این روغن جذب عالی آن در بالاترین لایه های پوست می باشد.همچنین این روغن چربی کمتری را به پوست می رساند و به آسانی روی پوست پخش‌  شود. همچنین به این نکته دقت کنید که این روغن برای تمام  انواع پوست ها بسیار مفید و‌مناسب می باشد .

 

روغن نارگیل :

روغن نارگیل برگرفته از میوه ی نارگیل می باشد که سرشار از چربی های اشباع شده از جمله تری گلیسیرید ها است که روغنی بی نظیر برای درمان خشکی پوست می باشد.همچنین این روغن سبب صافی و تسکین پوست صورت شده و پوست را لطیف و انعطاف پذیر می کند.

روغن نارگیل

روغن دانه ی میدوفوم :

این روغن نوعی روغن گیاهی پایدار و بی بو است که از خانواده ی اسید های ایکوزانوئیک است و سبب نرمی و رطوبت فوق العاده ی پوست صورت می شود که همین ویژگی باعث شده از این روغن در اکثر پاک کننده های صورت استفاده شود.

 

روغن هسته ی انگور:

این روغن فوق العاده از هسته ی انگور به وجود می آید و‌ به علت  وجود مقدار کمی چربی های اشباع شده در آن ؛بافت آن بسیار سبک است. همچنین روغن هسته ی انگور منبع غنی از ویتامین E است و به همین علت این روغن به آنتی اکسیدانی بی نظیر تبدیل شده است که علاوه بر رطوبت فوق العاده ای که به پوست می بخشد آن را از شر آلودگی ها دور کرده و مقاومت پوست را در برابر آسیب های محیطی بالا می برد. علاوه بر این روغن هسته ی انگور درخشش بی نظیری هم به پوست هدیه می کند. و از آن در بسیاری از محصولات مراقبتی و محصولاتی که برای درمان خشکی پوست تولید می شوند استفاده می کنند.

 

روغن گل رز :

روغن گل رز

روغن گل رز روغنی گیاهی و بی بو است که به علت استفاده نکردن از خود گل رز ؛ عطر گل رز را نداشته و مانع از ایجاد حساسیت در افراد می شود . در واقع برای تهیه ی این روغن به جای استفاده از خود آن ؛ هسته و میوه ی انواع گل رز به کار گرفته می شود. این روغن سرشار از فیتواسترول هایی است که سبب آرام شدن و تسکین پوست می شوند. همچنین این روغن توانایی بالایی در محافظت از پوست داشته و به علت وجود اسید هایی از جمله اسید لینولنیک سد محافظتی پوست  در برابر  آسیب ها را تقویت می کند. علاوه بر اینها استفاده از این روغن سبب کاهش حساسیت های پوستی ؛ رطوبت و صاف شدن پوست می شود.

 

روغن آرگان معجزه ای برای پوست :

بر اساس باورعموم اگر به دنبال پوستی صاف ؛ براق و مرطوب می باشید این روغن بهترین انتخاب است. روغن آرگان از هسته ی آجیل های درخت آرگان به دست می آید و حاوی مقدار زیادی ویتامین E و چربی های مفیدی از جمله اسید اولئیک و اسید پالمیتیک و ... است. این روغن برای انواع پوست ها مفید می باشد اما افرادی که دارای پوست خشک و کم آب هستند می توانند با استفاده از این روغن مشکل پوستشان را برطرف و  به احساس خوشایندی دست پیدا کنند.

روغن آرگان

روغن زیتون :

روغن زیتون به علت داشتن مقدار زیادی ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. که اثرات آلودگی ها و آفتاب سوختگی ها بر روی پوست را کاهش داده و سبب صافی پوست می شود.

همچنین این روغن شامل سه اسید چرب کلیدی و مهم برای پوست می باشد و علاوه بر اینها سبب رطوبت بخشی  و افزایش درخشش پوست؛ آب رسانی و احیای پوست صورت می شود.

 

روغن درخت چای :

اگر به دنبال رفع آکنه های پوست خود می باشید روغن درخت چای بهترین گزینه است. این روغن دارای خواص ضد التهابی ؛ ضد باکتری ؛ ضد ویروسی و ضد قارچ‌ می باشد و میتواند سبب کاهش جای زخم و جراحی ها بر روی پوست شود.

روغن درخت چای

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب