farsi beauty

آشنایی با عواملی که مانع داشتن شکم شش تکه یا سیکس پک می شود

موانع داشتن شکم شش تکه یا سیکس پک

ورزشکاران و بدنسازان پس از دوره ای تمرین علاقمند به داشتن شکمی شش تکه یا سیکس پک می شوند. داشتن یک شکم شش تکه رویایی محال نیست زیرا همه انسان ها دارای عضله شکم هستند که با چربی های اضافه پوشِده شده اند و این چربی ها مانع از نمایان شدن سیکس پک در آنها می شود. داشتن سیکس پک به عوامل مختلفی همچون برنامه غذایی و نحوه انجام تمرینات بستگی دارد. هر بدنساز با شناسایی برخی اشتباهاتی که انجام می دهد و اصلاح سبک زندگی خود می تواند به این هدف یعنی داشتن یک شکم تخت و عضلانی برسد. در ادامه با سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا با موانع رسیدن به شکم شش تکه آشنا شوید.

 

موانع رسیدن به شکم شش تکه یا سیکس پک

در ادامه نکات مهمی که به آنها توجه نداشته اید و مانع رسیدن شما به سیکس پک شده اند، آشنا می شوید.

 

استرس مانع داشتن شکم شش تکه

هنگامی که دچار استرس و اضطراب می شوید بدن شما شروع به ترشح کورتیزول می کند. کورتیزول به میزان زیاد در بدن سبب می شود چربی ها از بین نروند. هنگامی که بدن چربی خود را از دست ندهد، سوخت و ساز آن دچار اختلال می شود، بدن چربی های اضافه را به انرژی تبدیل نمی کند و در نتیجه عضله سازی اتفاق نمی افتد. بنابراین با دوری از استرس می توانید به عضلانی تر شدن بدن و رسیدن به سیکس پک کمک بسیاری کنید.

اضطراب

دوری از تنبلی شما را به شکم شش تکه نزدیک می کند

برای رسیدن به شکم شش تکه و سیکس پک نیاز است به اندازه کافی ورزش کنید و تحرک داشته باشید. با پیاده روی روزانه یا حرکات کششی رسیدن به این هدف میسر نمی شود. برای رسیدن به این هدف نیاز است شما به طور مداوم ورزش اصولی انجام دهید. حداقل زمانی که باید برای داشتن شکم شش تکه در نظر بگیرید 12 هفته می باشد.

شکم شش تکه و سیکس پک

اجبار و سختگیری نابه‌جا مانعی برای داشتن سیکس پک

بهتر است در برنامه غذایی و ورزشی خود انعطاف بیشتری نشان دهید و غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید زیرا سخت گیری بیش از حد در مورد میزان تغذیه و ورزش سبب مردن انگیزه می شود. نداشتن انگیزه مسیر رسیدن به هدف را برای شما نا هموار می سازد.

 

سبزیجات نفاخ را حذف کنید

برای کاهش وزن و چربی بدن بهترین کار گنجاندن سبزیجات در برنامه غذایی است اما استفاده از سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل باعث نفخ می شود. در این زمان سیکس پک آنچنان که باید نمایان نمی شود و پنهان می ماند. بهترین روش قرار دادن سبزیجات فاقد نفخ مانند مارچوبه، خیار و کدو سبز در برنامه غذایی است تا از نفخ جلوگیری شود و عضلات شکم به خوبی نمایش پیدا کنند.

سبزیجات چلیپایی، انواع کلم

توجه به میزان غذا

با مصرف غذا های چرب و داشن عادات بد غذایی رسیدن به شکم شش تکه ممکن نمی شود. برای رسیدن به این هدف باید میزان چربی بدن کاهش یابد. با کاهش 6 درصد از چربی بدن شکم شش تکه خواهید داشت. البته مصرف بیش از اندازه ی غذا سبب افزایش کالری دریافتی و چاقی نیز می شود.

 

تغییر برنامه تمرینی در زمان نامناسب

برخی برنامه تمرینی خود را به سرعت تغییر می دهند زیرا پس از گذشت دو هفته از تمرینات احساس می کنند عضلات آنها کاهش یافته است. هنگامی که چربی بدن کاهش می یابد، فرم بدن شما تغییر می یابد که ممکن است شما را نگران کند زیرا حجم بدنتان کمتر شده است. اما باید در این مرحله صبور باشید زیرا نتیجه در نهایت رضایت بخش خواهد بود. پس بعد از دو هفته نیازی به تغییر برنامه تمرینی نیست زیرا تا حجم چربی ها کاهش نیابد عضلات شکم به خوبی خود را نمایش نمی دهند.

برنامه ورزشی فیتامین

داشتن تکنیک مناسب برای رسیدن به شکم شش تکه

انجام تمرینات به شکل صحیح و با کیفیت موجب می شود هر چه سریع شکمی شش تکه داشته باشید. تمرکز بر عضلات هدف، انجام تمرین و تکنیک اصولی سبب جدا شدن عضلات خاص و تقویت عضلات تثبیت کننده کوچک تر می شود.

 

از سریع تمرین کردن بپرهیزید

روند رسیدن به سیکس پک و عضلانی شدن شکم باید به آرامی انجام شود زیرا چربی بدن باید به تدریج کم شود. هر چه میزان عضلات بدن بیشتر باشد میزان سوخت و ساز بدن نیز بالا تر می رود پس در نتیجه افرادی که بدن عضلانی تری دارند نسبت به افراد لاغر کالری بیشتری می سوزانند.

شکم شش تکه و سیکس پک

اندازه گیری کردن نتیجه کار بسیار مهم است

اندازه گیری کردن موجب می شود تغییرات عضلات را به خوبی متوجه شوید و میزان پیشرفت خود را در هر دوره باهم مقایسه کنید. این اندازه گیری برای تغییر برنامه غذایی و تمرینی به کمک شما می آید و متوجه خواهید شد که آیا زمان تغییر برنامه فرا رسیده است یا خیر.

 

ماساژ با روغن موثر بر سیکس پک

استفاده از روغن های ماساژ و ماساژ ناحیه شکم با آنها سبب می شود عضلات به خوبی نمایان شوند. بدنسازان با استفاده از این تکنیک سیکس پک های خود را به خوبی در مسابقات نمایش می دهند. برای انجام این ماساژ ابتدا کمی از روغن مورد نظر را در کف دست ریخته و کمی روغن را در دست گرم کنید. این روغن را روی شکم و عضلات به خوبی ماساژ دهید.

ماساژ کودک

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب