farsi beauty

طرز تهیه سالاد بلغور و نخود خوشمزه به سبک لبنانی

سالاد بلغور و نخود

سالاد بلغور و نخود یکی از انواع سالاد های ساده، خوش طعم و بین المللی است که قطعا پس از چشیدن طعمش عاشق آن خواهید شد. برای مشاهده ی آموزش این سالاد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

بلغور

۱ پیمانه

نخود

۱ پیمانه

کاهو

۱ عدد کوچک

کدو سبز

۱ عدد

 

مواد لازم سس :

ماست یونانی

۴ قاشق غذاخوری

سیر

۱ حبه

آب لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری

شوید خشک

۱ قاشق چایخوری

سرکه سفید

۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل

به مقدار کافی

دستور تهیه ی سالاد و نخود

مرحله ی اول :

در ابتدا ی کار  داخل  دو کاسه ی جدا آب ریخته و داخل یکی از آنها نخود و داخل دیگری بلغور را بریزید و اجازه دهید به مدت  یک ساعت خیس بخورند. سپس نخود را آبکشی می کنیم و داخل قابلمه ای ریخته و چهار لیوان به آن آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بر روی حرارت به خوبی پخته شود. پس از پختن نخود ها حرارت را خاموش کرده و آن را آبکشی می کنیم و زمان می دهیم تا خنک شود.

مرحله ی دوم :

در این مرحله کاسه ای مناسب انتخاب کرده و کاهو را به صورت درشت خرد کرده و داخل کاسه می ریزیم. سپس بعد از آنکه بلغور نرم شد آن را با دست فشار می دهیم تا آب آن گرفته شود و در ادامه بلغور را به همراه نخود به کاسه اضافه می کنیم. حالا کدوی سبز را به شکل ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله ی سوم :

تابه ای مناسب روی حرارت گذاشته و کمی روغن به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه روغن داغ شد کدو ها را به همراه کمی ادویه و نمک به تابه اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم. سپس برای آماده کردن سس سالاد ماست یونانی را به همراه آب لیمو ترش، روغن زیتون، شوید خشک، سرکه سفید و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله ی آخر :

حالا  سیر را بر روی مواد رنده کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.  پس از آنکه سس را به خوبی هم زدیم آن را به سالاد اضافه کرده و موادمان را به خوبی زیر و رو می کنیم تا تمامی نقاط سالاد سسی شود. و در پایان روی کاسه را با سلفون پوشانده و تا زمان سرو در یخچال می گذاریم. نوش جان

منبع تصویر azin_cook

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب