farsi beauty

طرز تهیه نان خامه ای خوشمزه به سبک قنادی

نان خامه ای

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی نان خامه ای آشنا کنیم. اصلاً مگر می شود ایرانی باشید و عاشق نان خامه ای نباشید؟ این شیرینی خوشمزه یکی از پر طرفدار ترین شیرینی های ایرانی است که می توان به عنوان پر مصرف ترین شیرینی خامه ای هم از آن نام برد. با ما همراه باشید تا روش پخت این شیرینی فوق العاده را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای ۲۰ عدد نان خامه ای بزرگ:

آرد سفید

۱ پیمانه

تخم مرغ

۴ عدد

آب

۱ پیمانه

کره

۵۰ گرم

شکر

۱ قاشق غذاخوری

وانیل

یک چهارم قاشق چایخوری

بکینگ پودر

یک چهارم قاشق چایخوری

خامه قنادی

۳۰۰ گرم 

دستور پخت نان خامه ای

مرحله ی اول، تهیه ی خمیر :

ابتدا قابلمه ای بزرگ و جا دار انتخاب کرده و روی حرارت می گذاریم. سپس کره را به همراه شکر و آب داخل قابلمه می ریزیم. هنگامی که آب در حال جوش آمدن بود مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا شکر در آب حل شود. پس از به جوش آمدن آب حرارت را کم می کنیم. در ادامه تمامی آرد را به قابلمه اضافه کرده و به مدت دو تا سه دقیقه خمیر را بر روی حرارت ملایم مخلوط می کنیم. به این نکته ی  بسیار مهم توجه کنید که اگر بر روی حرارت زیاد خمیر را آماده کنید سبب می شود شیرینی های شما پس از پخت ترک بخورد.

مرحله ی دوم، اضافه ی چند مواد به خمیر :

بعد از سه دقیقه که خمیر را بر روی حرارت ملایم هم زدیم آن را داخل ظرفی دیگر ریخته و شروع به ورز دادن می کنیم. پس از اینکه خمیر ملایم شد. حالا تخم مرغ ها را یکی یکی به خمیر اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را به این روش اضافه می کنیم که پس از اضافه کردن هر تخم مرغ  خمیر را به اندازه ی یک دقیقه با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست شود. بعد از آنکه تمام تخم مرغ ها را مخلوط کردیم بکینگ پودر و وانیل را اضافه می کنیم و تنها به اندازه ای که بکینگ پودر و وانیل ترکیب شوند مخلوط می کنیم.

مرحله ی سوم، ریختن مواد داخل قیف و چیدن شیرینی در سینی فر :

حالا موادمان را داخل قیف می ریزیم. برای آنکه شیرینی مان به شکل شیرینی های بازاری باشد باید یک ماسوله ی ساده دو سانتی متری یا ماسوله ی شکوفه ای بزرگ نصب کنیم. حالا فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم و در ادامه شیرینی ها را با فاصله از یکدیگر روی کاغذ روغنی قیف می زنیم. اندازه ی شیرینی ها به خودمان بستگی دارد.

مرحله ی چهارم، پخت نان خامه ای و اضافه کردن خامه :

در این مرحله سینی فر را به مدت سی دقیقه داخل فر می‌گذاریم تا کف شیرینی ها رنگ بگیرد سپس برای چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان خامه ای ها هم طلایی شود. پس از آنکه نان خامه ای ها طلایی شدند و پختند. سینی را از فر خارج می کنیم تا شیرینی ها خنک شوند. حالا خامه ی قنادی را به کمک همزن به خوبی هم می زنیم تا پف کند. در ادامه خامه را داخل قیف ریخته و ماسوله ای بلند روی قیف نصب می کنیم. سپس ماسوله را از کف وارد نان می کنیم و داخل آن را پر از خامه می کنیم. نان خامه ای ها آماده است. نوش جان

دستور پخت نان خامه ای بدون فر

در ابتدا قابلمه ای مناسب همراه با شعله پخش کنی بر روی حرارت می گذاریم. سپس یک دم کنی بر روی درب قابلمه قرار می دهیم تا به خوبی گرم شوند. حالا یک سینی کوچک تر از قطر قابلمه را با کاغذ روغنی می‌ پوشانیم. سپس مایه شیرینی را داخل قیف ریخته و با فاصله داخل سینی قیف می زنیم. پس از آنکه قابلمه گرم شد سینی را به مدت سی دقیقه داخل قابلمه گذاشته و دم کنی را روی درب قابلمه قرار می دهیم. حالا پس از رنگ گرفتن شیرینی ها و پف کردن آن ها زیر قابلمه را خاموش می کنیم. پس از آنکه کمی خنک شد درب قابلمه را باز کرده و داخلشان را با خامه پر می کنیم.

منبع تصویر ejeh.qom

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب