farsi beauty

ماساژ بینی بعد از جراحی (رینوپلاستی)، آشنایی با فواید و اهمیت ماساژ دادن بینی

ماساژ بینی بعد از عمل

ماساژ بینی تمریناتی است که توسط پزشک به افرادی که ممکن است بعد از عمل بینی به آن نیاز داشته باشند آموزش داده می شود. در صورتی که بعد از عمل بینی برجستگی و عدم تقارن، تورم بینی و انحرافات خفیف ایجاد شود با استفاده از ماساژ بینی می توان تا حدودی به رفع این مشکلات کمک کرد .

این ماساژ در افرادی که استخوان بینی آن ها پهن و ضخیم است یا مشکل انحراف بینی داشته اند بسیار توصیه می شود. افرادی که بینی گوشتی دارند انجام این ماساژ بعد از عمل می تواند برای آنها بسیار موثر باشد.

ماساژ بینی بعد از عمل در صورتی که به توصیه ی پزشک نباشد و و فرد با آموزش های مناسب آشنا نشده باشد، کاملا اشتباه می باشد و حتی ممکن است مشکل بینی شما را تشدید کند. ماساژ بینی نوعی درمان است و پزشک حتما باید روش و شیوه ی انجام آن را به بیمار آموزش دهد. در صورتی که شما خودسرانه این ماساژ را انجام دهید سبب افزایش تورم و سوزش بینی می شود.

هدف از ماساژ بینی چیست؟

فرم دادن به بخش های برجسته بینی

در این نوع ماساژ بینی بر روی مناطقی که برجستگی بیشتری دارند فشار وارد می شود. این ماساژ  باید تنها توسط پزشک  انجام شود و در صورتی که نیاز به تکرار آن باشد به شما آموزشات لازم و توضیحات بیشتر توسط پزشک ارائه می شود تا توسط خودتان انجام شود.

کمک به شکل گرفتن پوست بینی و کاهش تورم آن

این ماساژ معمولا بعد از هر تعویض چسب بینی، توسط پزشک انجام می شود و به سه روش می تواند آن را انجام دهد. نحوه انجام این ماساژ به این شکل است که پزشک به صورت موازی به سمت بالا بینی را ماساژ می دهد.

ماساژ بینی بعد از عمل

فواید ماساژ بینی

  • زیبایی بینی را بیشتر می کند.
  • سرعت بهبود بینی را افزایش می دهد.
  • فرم بینی بعد از ماساژ بهتر و زیبا تر می شود.
  • نتیجه ی بهتری از عمل خود دریافت می کنید.

 

روش انجام ماساژ بعد از جراحی بینی

انجام این ماساژ بعد از هفته ی دوم که گچ از روی بینی برداشته می شود توسط پزشک توصیه می شود.

روش اول ماساژ بینی:

انگشت شصت و نشانه باید در دو طرف نوک بینی قرار بگیرد و به صورت موازی تا بالا و زیر ابروها ماساژ داده شود. فشار انگشتان شما هنگام عبور از کنار نوک بینی و غضروف آن باید بسیار ملایم و آرام باشد و زمانی که از کار استخوان های بینی می گذرد باید فشار محکم تری وارد شود. این ماساژ را دو تا سه دقیقه انجام دهید.

روش دوم ماساژ بینی:

در روش دوم ماساژ بینی کناره های بینی یا محل اتصال بینی به گونه ماساژ داده می شود.

روش سوم ماساژ بینی:

این ماساژ از نوک بینی شروع می شود و به سمت بالا تا بین ابروها ادامه می یابد. این ماساژ باید با فشار ملایم انجام شود.

ماساژ بینی بعد از عمل

نکات مهم در انجام ماساژ بینی

در روش اول باید به این نکته توجه داشته باشید انگشت شصت و اشاره ی شما باید پایین تر از لبه استخوان بینی قرار بگیرد. در صورتی که انگشتان شما به شیوه ی صحیح در کنار بینی قرار بگیرد فشار کافی و مساوی به هر دو طرف بینی وارد می شود.

در روش دوم در ماساژ بینی نباید بینی شما به سمت چپ و راست حرکت کند و سعی کنید با کمک انگشتانتان بینی را به سمت گونه ها ماساژ دهید.

زمان مناسب برای ماساژ بینی بعد از حمام می باشد هنگامی که شما هنوز چسب بینیتان را نزده ایید. گاهی اوقات بعد از چسب بینی هم می توانید بینی خود را ماساژ دهید. ماساژ بینی بعد از دوماه به دستور پزشک می تواند خاتمه یابد.

 

آیا ماساژ بینی بعد از جراحی امری ضروری است؟

در برخی مواقع جراح بینی به دلیل ناهنجاری های زیاد بینی، ناچار است استخوان بینی را بشکند تا بتواند فرم بینی را تغییر دهد. در چنین شرایطی ماساژ بینی توسط پزشک توصیه می شود . 

هر کدام از انواع جراحی های زیبایی که روی صورت یا بدن انجام می شود با برش هایی همراه است. هنگامی که برش ایجاد شود بافت جدیدی هم تشکیل می شود که احتمال دارد این بافت ظاهر بینی را تغییر دهد یا در برخی موارد ممکن است این بافت، مشکل های تنفسی برای شما ایجاد کند. در این صورت پزشک به شما ماساژ بینی را توصیه می کند تا بافت جدیدی روی بینیتان ایجاد شود و به آن فرم داده شود.

 

مدت زمان ماساژ بینی بعد از عمل

شما می توانید ماساژ بینی را بعد از هفته ی دوم که گچ بینی برداشته می شود شروع کنید. برای ماساژ بینی شما باید نزد پزشکتان بروید تا برای اولین بار او با روش اصولی و درست ماساژ را برای شما انجام دهد تا شما با روش و چگونگی آن آشنا شوید و پس از تایید پزشک می توانید خودتان ماساژ را انجام دهید.

در هر صورت اینکه شما تا چه زمانی باید ماساژ بینی بعد از جراحی را ادامه دهید بستگی به مدل بینی شما دارد. در واقع اینکه بینی شما گوشتی است یا استخوانی روی این موضوع تاثیر دارد و پزشک به خوبی می تواند این موضوع را تشخیص دهد. به طور معمول توصیه می گردد ماساژ بینی را دو تا سه ماه بعد از جراحی انجام دهید و روزی چندین مرتبه این ماساژ تکرار شود. البته بینی های استخوانی نیاز به دفعات بیشتری ماساژ در روز دارند تا استخوان بینی به بافت جدید خود عادت کند بهتر فرم بگیرد.

ماساژ بینی بعد از عمل

اهمیت ماساژ دادن بینی بعد از جراحی

افراد زیادی از اهمیت ماساژ بینی بعد ازخارج شدن از گچ اطلاعات کمی دارند . اهمیت اصلی آن خوش فرم کردن بینی و حالت دادن به آن پس از عمل است.

ماساژ بینی درد شما را کاهش می دهد و حالت استخوانی بینی را تناسب می بخشد. اهمیت ماساژ بینی را زمانی متوجه خواهید شد که با انجام دادن مداوم آن بینی از آنچه که بوده باریک تر می شود. بنابراین اگر شما بعد از جراحی می خواهید به فرم بینی دلخواهتان برسید باید ماساژ بینی را به درستی انجام دهید.

 در نهایت بینی شما بعد از خارج شدن از گچ نیاز به ماساژ دارد تا بافت آن شکل بگیرد.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب