farsi beauty

فواید روغن سیاه دانه برای لاغری

روغن سیاه دانه

درمورد سیاه دانه بدانید

سیاه دانه دانه ای معروف است که اغلب افراد آن را می شناسند، منشاء این دانه ها از غرب آسیا به وجود آمده و در طب سنتی از فواید و خواص مهم آن بسیار استفاده می شود.

خواص سیاه دانه

سیاه دانه خواص زیادی برای بدن دارد به عنوان مثال برای افزایش شیر مادران شیرده، تقویت دستگاه گوارش، رفع انگل، رفع باکتری های بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین آهن مورد نیاز بدن و اسید های چرب ضروری، ضد سرطان بودن، درمان بیماری های قلبی، درمان میگرن، درمان سل، درمان کم خونی و از بین بردن مسمومیت و یبوست کاربرد دارد.

روغن سیاه دانه علاوه بر موارد ذکر شده خواص دیگری هم دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

خواص روغن سیاه دانه برای ماساژ اندام

بسیاری از افراد برای ماساژ دادن اندام و رفع درد مفاصل و عوارض های پوستی و همچنین استفاده از ماسک های صورت از روغن سیاهدانه به صورت مالشی استفاده می کنند، این روغن می تواند دردهای استخوان و ماهیچه را کاهش دهد و به عنوان یک تقویت کننده پوست جهت از بین بردن عارضه های پوستی برای بدن مفید باشد.

روغن سیاه دانه جهت از بین بردن لکه های صورت

خواص روغن سیاهدانه بسیار گسترده است، از دیگر خواص آن می توانیم به خاصیت های آنتی باکتریال بودن، ضد اگزما و رفع آلرژی در پوست اشاره کنیم، از روغن سیاه دانه برای ترک های پاشنه پا، لکه های صورت، زخم های آرنج، زانو و همچنین لکه های موجود در آنها استفاده می کنند.

سیاه دانه برای درمان عفونت رحم

از این این دانه مقوی برای رفع عفونت های رحمی استفاده می کند.

روغن سیاه دانه

خواص تخصصی تر سیاه دانه

سیاه دانه برای پوست سر نیز خاصیت زیادی دارد، از این روغن خارق العاده برای بهبود حرکت اسپرم ها در آقایان، کاهش حملات بیماران آسمی، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول خون، پاکسازی کبد و رفع سردرد نیز استفاده می کنند.

خواص سیاه دانه برای لاغری

چاقی یکی از عارضه های پر خطر برای بدن انسان می باشد، با مصرف سیاه دانه می توانید لاغر شوید و کاهش وزن را به دنبال داشته باشید، دانه ها و روغن سیاه دانه به صورت ماساژ و خوراکی می تواند به کاهش چربی های شکمی کمک کند و سبب کاهش سایز اندام شود بنابراین از سیاه دانه برای کاهش وزن استفاده زیادی می کنند.

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری

کافیست دو قاشق چایخوری سیاه دانه را در طول روز میل کنید و یا دانه های سیاه دانه را با عسل مخلوط کرده و به صورت ناشتا بخورید.

توجه کنید که بیشتر از یک الی دو قاشق چای خوری بیشتر این روغن را میل نکنید تا دچار مشکلات نشوید.

روغن سیاه دانه

عوارض روغن سیاه دانه چیست؟

آیا سیاه دانه عوارضی هم به دنبال دارد؟

پاسخ مثبت است عوارض روغن سیاه دانه برای برخی از افراد ممکن است خطرناک باشد.

سیاه دانه طبع گرم و خشکی دارد پس برای افرادی که طبع گرم و دم دارند مناسب نمی باشد، افرادی که دچار آلرژی های پوستی هستند باید قبل از مصرف این روغن با پزشک خود مشورت کنند، خطر سقط جنین ممکن است برای برخی از مادران که سیاه دانه ای بیش از حد مصرف می کنند وجود داشته باشد، همچنین از روغن سیاهدانه نباید برای کودکان و نوزادان استفاده کرد زیرا ممکن است موجب تهوع و استفراغ برای آنها شود؛ پس در مصرف سیاه دانه زیاده روی نکنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب