farsi beauty

فواید استفاده از روغن سیاه دانه برای زیبایی و سلامتی

روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه در طب سنتی کاربرد بسیار زیادی دارد و چندین هزار سال است که در تهیه انواع دارو، لوازم بهداشتی و لوازم آرایشی استفاده می گردد.

روغن سیاه دانه خواص جالبی را برای شما ایفا می کند، در واقع روغن سیاه دانه از گل کوچکی که در نواحی جنوب اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و جنوب غربی آسیا رشد می کند گرفته می شود.

روغن سیاه دانه یک ماده اصلی و موثر به نام تیموکینون دارد، این ماده یک آنتی اکسیدان ضد باکتری و یک ضد التهاب و ضد سرطان برای بدن انسان می باشد.

روغن سیاه دانه جهت جلوگیری از بیماری ‌های پوستی همانند ویتیلیگو، پسوریازیس، آکنه های مزمن، اگزما و غیره استفاده می شود؛ دلیل آن هم اثر بازسازی و ترمیم کنندگی این روغن است.

روغن سیاه دانه برای ترمیم و بازسازی موهای سر و ابرو نیز کاربرد دارد، این روغن می تواند جراحات شدید و خشکی بیش از اندازه پوست را کاهش دهد.

مصرف این روغن می‌تواند بی اشتهایی را کاهش دهد و اسهال را از بین ببرد، به تنظیم شدن کلسترول کمک می کند و دیابت را کنترل می کند.

روغن سیاه دانه

خواص روغن سیاه دانه

درمان ناباروری بانوان

بانوانی که نمی توانند به طور طبیعی باردار شوند می توانند تحت نظر طبیب از روغن سیاه دانه که موجب حرکت اسپرم ها در بدن می شود استفاده کنند، این روغن همچنین تعداد اسپرم ها را افزایش می دهد و تحقیقات ما نشان می دهد که سیاه دانه می تواند به زنده ماندن سلول های موجود در اسپرم کمک شایانی کند.

موجب کاهش وزن

تحقیقات تیم ما مصرف روغن سیاه دانه می تواند شاخص توده بدنی شخص را به طبیعی ترین حالت ممکن برساند، همچنین مصرف این روغن می‌تواند موجب کاهش سایز شکم و کمر بانوان و آقایان شود.

درمان کننده سرطان

سیاه دانه با وجود ترکیباتش می تواند از سرطان جلوگیری کند و برای سرطان لوسمی و مغز و سرطان سینه در بانوان موثر باشد.

تقویت کننده دستگاه گوارش

اگر می‌خواهید دستگاه گوارشی خود را تقویت کنید و از دیابت جلوگیری کنید می‌توانید روزانه یک قاشق سیاه دانه را میل کنید، خواص ضد التهابی در سیاه دانه می تواند موجب کاهش و از بین بردن تهوع، اتساع شکمی، استفراغ، یبوست، اسهال و نفخ شود.

کنترل کننده فشار خون

مصرف روغن سیاه دانه می‌تواند در کاهش فشار خون بالا نقش داشته باشد، تحقیقات روی افراد میانسال و مسن که مبتلا به فشار خون بالا هستند نشان می دهد روغن سیاه دانه می‌تواند اثرات زیادی در کاهش فشار خون در افراد داشته باشد.

کمک به کنترل حملات آسم

آسم یا آسما یک بیماری تنفسی و مزمن است که موجب التهاب و تورم مجاری هوایی در بدن انسان می شود و در انتها با انقباض ماهیچه ها راه تنفسی را می بندد و تنفس را دشوار می‌کند، این بیماری درمان قطعی ندارد اما تحقیقات روی بیش از 80 درصد بزرگسالان مبتلا به آسم نشان داده شده که مصرف روغن سیاه دانه به مدت چهار هفته و دو بار در روز می تواند حملات آسم را به طور چشمگیری کاهش دهد.

سلامت موهای سر و ابرو

برای داشتن موهایی سالم می توانید از این روغن معجزه آسا که حاوی نیگلون است استفاده کنید، روغن سیاه دانه با وجود خواص خاص، همچنین ویتامین Е و خواص ضد باکتریایی می تواند شوره و خشکی سر را از بین برده و به موها طراوت ببخشد.

بهبود زخم ها در بدن

پانسمان کردن جراحت با روغن سیاه دانه می‌تواند زخم ها را به سرعت بهبود ببخشد و در از بین رفتن جای زخم موثر باشد.

نکته: برای مصرف روغن سیاه دانه کافیست آن را با عسل مخلوط کنید و در طول روز به مدت یک تا دو بار آن را میل کنید.

روغن سیاه دانه

آیا روغن سیاه دانه می تواند عوارض داشته باشد؟

طبق تحقیقات ما روغن سیاه دانه عوارض خاصی برای افراد ایجاد نمی کند با این حال اگر مبتلا به مشکلات کلیوی هستید برای مصرف سیاه دانه از پزشک خود مشورت بگیرید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب