farsi beauty

بهترین و جدیدترین راه های از بین بردن ضعف اعصاب به روش خانگی

راه های مقابله با استرس

اصطلاح ضعف اعصاب اولین بار توسط یک روانپزشک و عصب شناس آمریکایی بنام جورج میلربرد در سال ۱۸۶۰ مطرح کرد.

به طور معمول بیماری ضعف اعصاب به دو صورت ظاهر خواهد شد که عبارتند از:

کاهش نسبی در زمینه شغلی و کاهش توانایی انجام فعالیت های روزانه.

در حالت دیگر فرد به دلیل فعالیت کم، احساس ضعف می کند که این مورد با درد و ناتوانی عضلانی همراه خواهد بود.

افسردگی

علائم ضعف اعصاب

شکلات تلخ

خوراکی های مفید برای درمان ضعف اعصاب به روش خانگی

غذای کنسروی

خوراکی های مضر برای درمان ضعف اعصاب به روش خانگی

  • غذاهای کنسروی و فرآوری شده
  • ماهی های سرشار از جیوه
  • بیسکوییت و شیرینی های آماده
  • نوشیدنی های گاز دار و شیرین
  • شیرین کننده های مصنوعی

درمان ضعف اعصاب با استفاده از روش خانگی

گل نسترن برای ضعف اعصاب

عرق گل نسترن دارای خواص شگفت انگیزی می باشد که درمان ضعف اعصاب یکی از مهم ترین خواص این عرق به شمار می رود. زیرا ترکیبات موجود در آن حس شادی و نشاط را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از دیگر خواص عرق گل نسترن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان افسردگی
  • تقویت سیستم عصبی
  • کم خوابی و بی خوابی

دمنوش بلوبری

بلوبری برای ضعف اعصاب

یک روش خانگی برای تقویت اعصاب، مصرف میوه بلوبری می باشد. بلوبری به واسطه ویتامین و آنتی اکسیدان های بسیاری که دارد، می تواند از زوال عقل جلوگیری و سلامتی آن را تضمین کند همچنین حافظه شما را تقویت کند.

به لیمو برای ضعف اعصاب

به لیمو از جمله گیاهانی است که فواید بسیاری برای درمان ضعف اعصاب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا دارای خواص آرامش دهنده و تسکین دهنده می باشد و برای افرادی که مشکل اعصاب و استرس دارند پیشنهاد می شود. علاوه بر آن به لیمو برای آرامش و تسکین اعصاب و ذهن شما بسیار مفید است و تاثیرات مثبتی برای بدن شما دارد.

به یاد داشته باشید که به لیمو به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی به تعادل هورمونی بدن نیز کمک می کند.

اسطوخودوس برای ضعف اعصاب

یکی از روش ها برای تقویت اعصاب نوشیدن دمنوش اسطوخودوس می باشد. این دمنوش همانند دارو لورازپام می تواند تنش را از بین ببرد. برای تهیه آن، یک قاشق مرباخوری گل اسطوخودوس را در آب جوش بریزید سپس اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت باشد و دم بکشد.

چای رازک

گیاه رازک برای ضعف اعصاب

از بهترین گیاه های دارویی برای آرامش اعصاب و روان شما، گیاه رازک است که مزه تلخی دارد. برای اینکه بتوانید راحت تر از این گیاه مصرف کنید می توانید بابونه یا نعناع را نیز به آن اضافه کنید تا مزه بهتری پیدا کند. این گیاه آرامش بخش را دم کنید و مصرف کنید تا کیفیت خواب شما بهتر شود.

گل ساعتی برای ضعف اعصاب

یکی از بهترین دمنوش ها برای رفع ضعف اعصاب، دمنوش گل ساعتی است. به گفته دانشمندان آلمانی گل ساعتی یک گیاه دارویی آرام کننده است که برای تقویت اعصاب بسیار مفید است. اگر یک قاشق از برگ گل ساعتی را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و بعد از مدتی آن را بنوشید میزان زیادی از استرس و اضطراب شما کم می شود.

    مریم گلی برای ضعف اعصاب

    مریم گلی یک گیاه مدیترانه ای بوده که برگ های بیضی و مجعد به رنگ خاکستری مایل به سبز دارد که عطر و طعم آن نعنایی بوده و مزه آن مقداری تلخ می باشد. از گذشته بیشتر افراد از مریم گلی برای درمان ضعف اعصاب استفاده می کردند. علاوه بر آن مریم گلی برای رفع سوء هاضمه و نفخ شکم و در کنار آن برای تشنج و از بین بردن خستگی های ذهنی مناسب است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

    عسل

    عسل برای رفع ضعف اعصاب

    عسل دارای فواید و خواص های بی شماری می باشد که شما می توانید در مقاله خواص عسل از سایت فارسی بیوتی مطالعه کنید. یکی از اصلی ترین و بهترین خواص عسل مربوط می شود به فواید آن در زمینه درمان ضعف اعصاب و افزایش مقاومت شما در برابر عوامل استرس زا.

    از دیگر فواید عسل برای اعصاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    بهار نارنج برای ضعف اعصاب

    دم کرده بهار نارنج یکی از بهترین راه های درمان ضعف اعصاب می باشد که قولنج های عصبی را از بین می برد. همچنین برای رفع ناراحتی و افسردگی بسیار مناسب است.

    در واقع به شکوفه های درخت نارنج، بهار نارنج می گویند که بوی بسیار خوبی دارد و در مناطق استوایی آسیا و مناطق گرم و نیمه گرم مانند مازندران، گیلان و فارس رشد خوبی دارد.

     

    کاشت ناخن

    آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

    ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
    نرگس کاظمی

    نرگس کاظمی

    نویسنده این مطلب

    154 مطلب