farsi beauty

طرز تهیه قرابیه نسکافه یا قرابیه دانه قهوه خوشمزه تبریزی

قرابیه نسکافه

قرابیه نسکافه یک شیرینیه مخصوص جشن نوروز است، این شیرینی مربوط به یکی از شهرهای ایران یعنی شهر تبریز می باشد. این شیرینی معمولاً ترد بوده و با پودر نسکافه تهیه می شود، شکل این شیرینی مانند دانه قهوه بوده و می توانید به طور دلخواه به جای استفاده از نسکافه درون آن پودر کاکائو بریزید. این شیرینی را می توانید حتی خارج از یخچال هم نگهداری کنید و آن را مصرف کنید. برای آموزش دیدن این شیرینی خوش طعم همراه ما باشید تا در این قسمت از آموزش آشپزی طرز تهیه شیرینی قرابیه نسکافه را به شما عزیزان یاد دهیم.

مواد لازم:

پودر پسته یا نارگیل

به مقدار دلخواه

کره مارگارین

200 گرم

نسکافه

۲ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو (در صورت عدم دسترسی به پودر نسکافه)

2 قاشق غذاخوری

پودر شکر

1 لیوان کامل

آرد سفید

4 لیوان

بکینگ پودر

1 پاکت

روغن مایع

1 استکان

دستور پخت قرابیه نسکافه

مرحله اول، مخلوط کردن مواد:

در این مرحله کره و پودر قند را درون ظرفی متناسب ریخته و خوب هم بزنید و پس از آن وانیل و تخم مرغ را به ظرف اضافه کرده و با هم مخلوط کنید، کمی بعد پودر نسکافه و روغن را به آن اضافه کنید (شما می توانید در صورت عدم دسترسی به پودر نسکافه از پودر کاکائو نیز استفاده کنید)

مرحله دوم، الک کردن:

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به آرامی به محتویات ظرف اضافه کنید، به خوبی مواد را مخلوط کنید تا خمیری لطیف به دست آورید (توجه داشته باشید نباید این خمیر را بیش از حد ورز دهید) پس از آن خمیر را روی سطحی پهن کرده و آن را برش زده و به شکل قهوه در آورید.

مرحله سوم، آماده سازی ظرف جهت چیدن شیرینی:

می توانید از سینی فر استفاده کرده و یا ظرفی مانند آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی های مانند قهوه را با فاصله درون آن بچینید، شیرینی ها را به مدت 20 دقیقه درون یخچال قرار دهید (این کار کمک می‌کند شیرینی ها موقع پخت پهن نشود)

مرحله چهارم، آماده سازی فر:

فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کرده و سپس سینی شیرینی را از یخچال بیرون آورده و درون فر قرار دهید، به شیرینی ها تا 15 الی 20 دقیقه زمان بدهید تا خوب پخته شود، پس از آن سینی را از فر درآورده و پس از خنک شدن شیرینی ها می توانید آن را با پودر پسته یا پودر نارگیل تزیین کنید.

منبع تصویر dolce.bakerytehran

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب