farsi beauty

افزایش زیبایی طبیعی به جای آرایش همیشگی

زیبایی طبیعی

اگر شما دیگر از آرایش کردن همیشگی قبل از بیرون رفتن خسته شده اید و نمی خواهید زمان زیادی را صرف انجام این کار کنید و بر زیبایی طبیعی صورتتان بیافزایید باید بدانید که این مقاله برای شما تهیه شده است و می تواند به شما کمک کند. ترفند و راهکار های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند زیبایی پوست و موهایتان را بهبود دهید. همچنین امروزه صورت های بدون آرایش و طبیعی بسیار پر طرفدار تر از آرایش های غلیظ است. در ادامه با تکنیک هایی برای مراقبت از پوست، مراقبت از مو و نکات مهم در مورد رژیم غذایی سالم در جهت چند برابر کردن زیبایی طبیعی چهره ی خود در سایت فارسی بیوتی آشنا خواهید شد.

 

مراقبت از پوست

شفافیت و شادابی پوست در زیبایی شما اثر فراوانی دارد. پوستی که عاری از هرگونه جوش و آکنه، جای زخم و جوش و منافذ باز باشد عاملی اساسی برای دو چندان کردن زیبایی شماست.

انواع پوست صورت

شستن روزانه ی صورت

یکی از موثر ترین روش ها برای داشتن پوستی تمیز و شاداب شستن آن با یک شوینده ی مخصوص نوع پوستتان است. برای این کار شما می توانید صورتتان را روزانه دوبار بشویید. این کار را یک بار در صبح و بار دیگر در شب انجام دهید. از شستن پوستتان بیش از دو مرتبه در روز خودداری کنید، زیرا نه تنها فایده ندارد بلکه پوستتان را خشک و تحریک پذیر می کند و پوستتان را نابود خواهد کرد.

 

پوستتان را مرطوب نگه دارید

استفاده از کرم مرطوب کننده پس از شستن صورت می تواند تاثیرات زیادی بر شادابی پوستتان داشته باشد. کرم مرطوب کننده باید با دقت زیادی و با توجه به نوع پوستتان انتخاب شود. در صورتی که پوستتان مستعد جوش و آکنه است مرطوب کننده ای سبک و فاقد چربی برای پوستتان انتخاب کنید. برای پوست های حساس باید مرطوب کننده ای ملایم و بدون ایجاد حس سوزش انتخاب شود. استفاده ی مرتب کرم مرطوب کننده می تواند بر روشن شدن پوست نیز موثر باشد. روغن های طبیعی مرطوب کننده می توانند جایگزین مناسبی برای کرم های که همیشه استفاده می کنید باشند اما باید به طور مداوم استفاده شوند.

مرطوب کننده

پوستتان را لایه برداری کنید

می توانید از کرم های لایه بردار و اسکراب یک بار در هفته استفاده کنید. کرم های لایه بردار با از بین بردن سلول های مرده ی پوست، پوست شما را شفاف، شاداب و با طراوت می سازد. همچنین به جای استفاده از کرم های لایه بردار می توانید در خانه لایه بردار های طبیعی بسازید و از آنها بهره ببرید. لایه برداری کردن پوست به دفعات زیاد می تواند آسیب رسان باشد و موجب خشکی و تحریک پذیری پوست شود.

اسکراب لایه بردار

از ماسک صورت استفاده کنید

در طول هفته می توانید از ماسک مخصوص پوست صورتتان استفاده کنید. استفاده از این ماسک ها مانند ماسک ورقه ای و بلک ماسک یا ماسک سیاه می تواند زیبایی پوست شما را تضمین کند. همچنین شما می توانید از ماسک های خانگی استفاده کنید. برای ماسک های خانگی می توان به ماسک نشاسته، ماسک آلوئه ورا، ماسک چای سبز، ماسک زرد چوبه و دیگر ماسک های طبیعی اشاره کرد.

ماسک صورت

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

علاوه بر روزهای آفتابی در روز های ابری یا برفی هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اشعه های خورشید (UVA/UVB) در طول روز وجود دارند و می توانند به پوست صورتتان صدمه وارد کنند. علاوه بر آفتاب سوختگی و قرمزی پوست، قرار گرفتن در برابر اشعه مستقیم خورشید سبب چین و چروک پوست و پیری آن می شود. اشعه آفتاب خطرات جدی تری مانند سرطان پوست را به دنبال دارد و با استفاده از ضد آفتاب می توانید به میزان زیادی از خطرات پوستی جلوگیری کنید. بهتر است از کرم های ضد آفتاب با SPF بالای 30 استفاده کنید.

زدن کرم ضد آفتاب

نرم و مرطوب نگه داشتن لب ها

لب هایی نرم و درخشان شاید چیزی باشد که کمتر به آن توجه کرده باشید اما زیبایی طبیعی شما را چند برابر می کند. خشکی و ترک لب ها در زمستان چندین برابر می شود بنابراین در این فصل رسیدگی به لب هایتان را چند برابر کنید. می توانید با استفاده از مرطوب کننده و لایه بردار های مخصوص لب این کار را انجام دهید. البته می توانید با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون که یک نرم کننده خانگی و طبیعی است از ترک لبتان جلوگیری کنید. به عنوان لایه بردار شما می توانید از ترکیب شکر با روغن زیتون یا عسل استفاده کنید.

مراقبت از لب

توجه به تمیزی و سفیدی دندان ها

مراقبت از دندان ها یک امر مهم است که در زیبایی شما بسیار اثر دارد، زیرا لبخندی که با دندان های تمیز، سفید و سالم باشد بیشتر به دل هر کسی می نشیند. برای تمیز و سالم نگه داشتن دندان ها بهتر است هر روز حداقل دوبار مسواک بزنید. این کار را با دقت و تمرکز انجام دهید تا همه ی دندان ها از ذرات غذای باقی مانده پاک شوند. می توانید برای از بین بردن غذاهای باقی مانده از نخ دندان نیز استفاده کنید. نوشیدن زیاد قهوه و چای می تواند سبب زردی و تیره شدن دندان های شما شود.  برای از بین بردن بوی بد دهان و سلامت بیشتر دندان ها می توانید از دهان شویه نیز استفاده کنید.

ایمپلنت دندان

ابرو ها مهم در زیبایی طبیعی

ابرو ها همیشه بر زیبایی چشم تاثیر فراوانی دارند و در صورت عدم توجه به آنها چشمان شما هم زیباییشان را از دست می دهند. داشتن حالتی زیبا و تمیز بودن ابرو ها نکاتی هستند که باید به آنها دقت کنید. با برداشتن موهای اضافی کنار ابروها آن را تمیز کنید و به آن حالتی زیبا دهید. در صورتی که خودتان در این کار مهارت ندارید تمیز کردن ابروهایتان را به یک آرایشگر ماهر بسپارید. اگر که ابروهای نازک و کم پشتی دارید می توانید از روش های خانگی پرپشت کردن ابروها استفاده کنید. استفاده از روغن کرچک و روغن نارگیل روش های طبیعی برای داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا هستند. همچنین شما برای افزودن زیبایی ابرو ها و تغییر در آنها می توانید ابروهایتان را در خانه رنگ کنید. رنگ کردن ابروها در خانه کار بسیار آسانی است و شما باید رنگ ابروهایتان را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.

ابرو

مراقبت از مو ها

رنگ مو تاثیر زیادی بر زیبایی چهره ی شما دارد بنابراین سعی کنید با توجه به رنگ پوستتان آن را انتخاب کنید. موی آسیب دیده ظاهر زیبا و خوشایندی ندارد و بهتر است کمتر از اتو و سشوار استفاده کنید تا آسیب را به حداقل برسانید. در صورتی که موهای شما بسیار چرب است می توانید با استفاده از روش های خانگی از بین بردن چربی مو مانند استفاده از سرکه سیب و آلوئه ورا آن را حل کنید. برخی از روش ها برای مراقبت از مو مانند کوتاه کردن ماهانه نوک مو، استفاده از روغن های گیاهی بر رفع خشکی و آسیب موها، استفاده از کش مو و روبالشتی ساتن و ماساژ سر در جهت افزایش رشد مو هستند.

تقویت مو

رژیم غذایی موثر بر زیبایی طبیعی

داشتن یک رژیم غذایی مفید و غنی علاوه بر حفظ سلامتی شما می تواند زیبایی طبیعی شما را نیز افزون کند.

 

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب به میزان کافی هم بر سلامت شما اثر مثبتی دارد و سبب دفع سموم بدن می شود و هم پوستتان را زیبا و سالم می کند. اثرات نوشیدن آب به اندازه ی کافی بر پوست بسیار زیاد است. برخی از این اثرات همچون شفافیت پوست، جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست، کاهش جوش، آبرسانی و شفافیت پوستی و در نهایت رفع مشکلات پوستی هستند. میزان آب کافی برای نوشیدن در افراد بر اساس نیاز هایشان متفاوت است. مردان روزانه باید 5/15 فنجان آب بنوشند و زنان باید میزان 5/11 فنجان آب و مایعات بنوشند. البته شما می توانید از آب طعم دار نیز استفاده کنید که مزایای بیشتری برایتان خواهد داشت.

نوشیدن آب

خواب کافی موثر بر زیبایی

میزان خواب کافی حدود هفت تا نه ساعت است و ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد. در زمان خواب بدنتان کلاژن های جدید تولید می کند و در اثر آن سلول های پوستی ترمیم و بازسازی می شوند. همچنین خواب کافی از سیاهی دور چشم می کاهد.

 

ورزش و انجام فعالیت بدنی مداوم

ورزش کردن به صورت مداوم با افزایش گردش خون سبب بهبود وضعیت سلامت پوست شما می شود. فعالیت بدنی و ورزش استرس و اضطراب را کاهش می دهد، سموم بدن را دفع می کند، بدن و پوست را آرام می کند و موجب شفافیت پوست و بهبود آن می شود. می توانید یک ورزش ثابت مانند یوگا، ورزش های هوازی، صخره نوردی و پیاده روی انتخاب کنید و به صورت مداوم و هفتگی آن را انجام دهید.

برنامه ورزشی فیتامین

نکات مهم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم

  • با اضافه کردن برخی مواد غذایی و ویتامین ها می توانید سبب بهبود و تقویت سلامت و زیبایی طبیعی خود شوید.
  • اضافه کردن اسید های چرب مانند گردو، ماهی و تخم کتان
  • استفاده از غذاهای حاوی پروتئین مانند نخود، عدس و لوبیا قرمز
  • مصرف مداوم میوه و سبزیجات تازه
  • اضافه کردن مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند مرکبات
  • اضافه کردن مواد غذایی حاوی ویتامین ها همچون پرتقال، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین
  • خوردن شکلات تلخ به دلیل دفع رادیکال های آزاد می تواند از پوستتان مراقبت کند.

مواد غذایی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب