farsi beauty

طرز تهیه نان پیتزایی مخصوص و خوشمزه

نان پیتزایی

در این مرحله از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی می خواهیم شما را با نحوه ی پخت نان پیتزایی آشنا کنیم. نان پیتزایی یکی از خوشمزه ترین نان های بین المللی است که با رسپی های متنوع و مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی نان پیتزایی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم نان پیتزایی

آرد

۲/۵ لیوان

شیر

۱۸۰ میلی لیتر

خمیر مایه تازه

۱ قاشق غذا خوری

شکر

۱ قاشق غذاخوری پر

نمک

۵ گرم

روغن

۲ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای پر کردن خمیر

پنیر موزارلا

۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

 

مواد لازم برای رومال

کره

۳۰ گرم

سیر

۲ حبه

زرده تخم مرغ

۱ عدد

                  

دستور پخت نان پیتزایی :

در مرحله ی اول خمیر را تا حدودی آماده می کنیم  :

در مرحله ی اول مخمر ، شکر و شیر گرم را داخل کاسه ای مناسب ریخته و مخلوط می کنیم. سپس درب کاسه را می بندیم و به مدت ده دقیقه زمان می دهیم تا تخمیر شده و به عمل آید. در این قسمت آرد را در کاسه ای عمیق الک کرده و  قسمت وسط آن را  گود می کنیم.

در مرحله ی دوم باقی مواد خمیر را اضافه کرده و به آن استراحت می دهیم :

در این مرحله نمک را به همراه خمیر مایه به عمل آمده و روغن به موادمان اضافه کرده و به خوبی مخلوط کرده و ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست بیاید که به دستمان نچسبد. به این مساله دقت کنید که تمامی آرد را داخل کاسه نمی ریزیم و مقداری از آن را کنار می گذاریم. برای آنکه خمیرمان خشک نشود با کنترل آن را اضافه می کنیم. حال روی آن را با سلفون می پوشانیم و مدتی ( حدودا سی دقیقه تا یک ساعت )  به آن استراحت می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود.

در مرحله ی سوم خمیر را داخل سینی فر قرار می دهیم :

در این مرحله به کمک دستمان پف خمیر را گرفته و مقداری خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی بین خمیر گرفته شود. سپس کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم . حالا خمیر را به شکل گرد دراورده و به کمک چاقو برش هایی بر روی خمیر ایجاد می کنیم.

در مرحله ی چهارم مواد رومال را تهیه می کنیم :

در این مرحله کاسه ای برداشته و کره ای که به مدت نیم ساعت خارج از فضای یخچال بوده است را همراه با سیر رنده شده و زرده ی تخم مرغ داخل کاسه ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود. حالا از مواد رومالمان بر روی خمیر مالیده و پس از آن  پنیر ها را به شکل طولی برش داده و داخل شیار های خمیر

 قرار می دهیم .

در مرحله ی آخر خمیر را پخته و آماده می کنیم :

در این قسمت خمیر را به کمک فویل یا پارچه می پوشانیم و زمان می دهیم تا حدود پانزده تا بیست دقیقه استراحت کند . حالا فر را با دمای ۱۹۰ درجه ی سانتیگراد روشن کرده و زمان می دهیم تا به خوبی گرم شود . سپس نان را داخل فر می گذاریم و به مدت بیست الی بیست و پنج دقیقه زمان می دهیم که نان پخته شده و طلایی شود. پس از پخت نان آن را از فر خارج کرده و دستمالی تمیز بر روی آن قرار می دهیم تا دمای آن کاهش پیدا کند. و در نهایت از سینی فر خارج کرده ومیل می کنیم.

نان پیتزایی

نان پیتزایی

نان پیتزایی

 

 

نان پیتزایی

نان پیتزایی

نان پیتزایی

منبع تصاویر: cake.shirini.baghlava

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب