farsi beauty

طرز تهیه نان فطیر مغز دار سراب خوشمزه و ساده

نان فطیر مغز دار

اگر شما نیز طرفدار نان های فانتزی و حجیم هستید و دوست دارید طعمی متفاوت است نان را بچشید میتوانید نان فطیر مغزدار را در منزل آماده سازی کنید، این نان یک نان مقوی است که مغز آن بر خلاف تصور شما از زردچوبه تفت داده شده و آرد تهیه می شود!

این نان بسیار مقوی بوده و حتی با داشتن یک فر ساده در منزل می توانید آن را تهیه کرده و آن را در وعده های عصرانه، صبحانه و یا حتی شام مصرف کنید.

در این قسمت از آموزش آشپزی با ما همراه باشید تا به شما یاد دهیم چگونه نان فطیر مغزدار را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه نان فطیر مغزدار

توجه داشته باشید که به شما سه نوع مواد برای سه مرحله معرفی می گردد تا بتوانید خود نان، مواد درونی نان و مواد برای رومال نان را آماده سازی کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر نان:

خمیر مایه

1 قاشق چایخوری

آب ولرم

½ پیمانه

شکر

1 قاشق چایخوری

تخم مرغ

1 عدد

روغن

¼ پیمانه

شیر ولرم

½ پیمانه

آرد بربری

3 پیمانه

زردچوبه

¼ قاشق چایخوری

نمک

¼ قاشق چای خوری

 

مواد لازم برای تهیه قسمت میانی:

آرد

1 پیمانه

شکر

⅔ پیمانه

روغن

½ پیمانه

زردچوبه

1 قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای تهیه رومال:

شیر

1 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ

1 عدد

دستور پخت نان فطیر مغزدار

مرحله اول، آماده سازی خمیر نان:

ظرفی تهیه کرده و درون آن شکر، خمیر مایه و آب را اضافه کرده و آنها را مخلوط کنید و درب ظرف را ببندید، 5 دقیقه به محتویات زمان دهید پس از آن روغن، شیر، زردچوبه و تخم مرغ را به خمیر مایه اضافه کرده و مخلوط کنید.

بعد از این مرحله باید نمک و آرد را به آرامی اضافه کنید (تا جایی که خمیر جمع شود) خمیر آنقدر ورز دهید تا یکدست شود (توجه کنید که خمیر نباید به دستتان بچسبد) پس از تمامی این اقدامات خمیر را درون ظرفی قرار دهید و روی آن را با سلفون بپوشانید و 2 ساعت به مواد استراحت دهید.

مرحله دوم، تفت آرد و زردچوبه:

در این مرحله تابه ای مناسب را برداشته و آن را روغن مالی کنید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و زردچوبه را به روغن اضافه کنید تا تفت بخورد پس از آن آرد را اضافه و 10 دقیقه زمان دهید تا بوی خامی آرد از بین برود پس از آن که بوی خامی آرد گرفته شد شکر را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا جایی که شکر ها حل شود؛ تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید محتویات خنک شود.

مرحله سوم، چان گیری:

در این مرحله خمیری را که از قبل آماده کرده اید و به خوبی استراحت کرده به دو قسمت تقسیم کنید و آن را چانه بگیرید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر نیز استراحت کند، پس از این مدت خمیر را با دست از هم باز کرده و آن را طوری قرار دهید که وسط خمیر ضخیم تر باشد (مانند یک عدسی محدب) سپس ½ مواد را وسط خمیر ریخته و خمیر را جمع کنید.

مرحله چهارم، قالب دادن نان:

اکنون خمیر را به قطر 20 سانت باز کنید و سینی فر را برداشته و با کاغذ روغنی آن را بپوشانید خمیر را روی کاغذ قرار دهید و روی نان را با قالب مورد نظر طرح دهید (توجه داشته باشید قالم نباید آنقدر تیز باشد که نان را ببرد)

مرحله پنجم، رومال کردن نان:

حال خمیر دوم را هم به همین صورت آماده کنید و روی سینی فر قرار دهید و پس از آن یک کاسه کوچک برداشته و تخم مرغ را بشکنید و زرده تخم مرغ را از آن جدا کرده و با شیر مخلوط کنید و روی نان بمالید.

مرحله ششم، آماده سازی فر:

در این مرحله را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کرده و نان ها را درون فر قرار دهید و به مدت 25 دقیقه به نان اجازه پخت دهید، هنگامی که نان ها طلایی شد سینی فر را خارج کرده و نان را روی یک توری بگذارید و آن را خنک کنید و پس از آن نان را با نوشیدنی دلخواه و یا مربای مورد نظر میل کنید.

منبع تصویر sani_sofre

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب