farsi beauty

طرز تهیه نان چالای کشمش و دارچین خوشمزه

نان چالای کشمش و دارچین

نان چالای کشمش و دارچین یکی از انواع نان های عصرانه محبوب است که معمولاً می توانید  با نوشیدنی های داغ مانند چای، قهوه، نسکافه و یا کاپوچینو و هر نوشیدنی که  دوست دارید در کنارش سرو کنید.

این طرز تهیه برای دو عدد نان است اگر تعداد بیشتری می خواهید می توانید تعداد را ضرب کنید.

مواد لازم :

آرد همه کاره

‌سه پیمانه

آرد نان

‌یک و نیم پیمانه

آب

‌یک پیمانه

مخمر

‌دو و یک چهارم قاشق چایخوری

تخم مرغ

‌دو عدد

عسل

‌یک چهارم پیمانه

روغن زیتون

‌نصف پیمانه

نمک

‌نصف قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای فیلینگ :

شکر ریز

‌ یک چهارم پیمانه

دارچین

‌یک قاشق چایخوری

کشمش

‌یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای رومال :

تخم مرغ

‌یک عدد

آب

‌یک قاشق غذاخوری

دستور پخت نان چالای کشمش و دارچین

مرحله ی اول ( آماده کردن آرد ها ) :

در ابتدای کارتان، آرد ها را با هم در یک ظرف مخلوط کنید و  یک کاسه ی بزرگ انتخاب کنید. حالا از این مخلوط یک پیمانه آرد بر دارید و درون کاسه بریزید. در ادامه آب گرم و مخمر را به کاسه اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. با یک پارچه روی کاسه را بپوشانید و به مدت یک ساعت بگذارید استراحت کند.

مرحله ی دوم ( آماده شدن مخلوط آرد ) :

بعد از گذشت یک ساعت حالا آردتان خوب استراحت کرده است. حالا تخم مرغ، عسل، روغن زیتون را هم به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ی سوم ( آماده سازی خمیر نان ) :

در این مرحله باقی آرد ها و نمک را هم به موادمان اضافه می کنیم و هم میزنیم بعد از اینکه مواد ترکیب شد اجازه دهید پانزده دقیقه استراحت کند.

سپس روی یک تخته چوب یا هرجایی که مناسب باشد کمی آرد بریزید و خمیر را باز و بسته کرده و خوب ورز دهید. حدوداً یک ربع ورز دهید تا کاملاً یکدست و صاف شود.

مرحله ی چهارم ( استراحت کردن خمیر ) :

بعد از خوب ورز دادن خمیر حالا یک ظرف را کمی چرب کنید و خمیر را داخل ظرف بریزید. در ادامه روی ظرف چرب شده را بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت و نیم خمیر استراحت کرده و حجم آن دو برابر شود.

مرحله ی پنجم ( چانه گرفتن ) :

در این مرحله تا خمیر استراحت کند شما باید در یک کاسه ی جدا شکر ریز و دارچین را خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

بعد از اینکه خمیر هم آماده شد پس از گذشت یک ساعت و نیم حالا با دست پف خمیر را بگیرید و به دو قسمت مساوی تقسیمش کنید سپس هر قسمت را چانه بگیرید.

مرحله ی ششم :

هر کدام از قسمت چانه ها را رول می کنیم. با استفاده از دست و یا وردنه از طول خمیر فشار دهید تا کمی آن را گود کنید. حالا نیمی از مخلوط دارچین را که در کاسه ای جدا آماده کرده بودیم را روی خمیر بپاشید. حالا نیمی از کشمش ها را هم روی مخلوط دارچین بریزید. با آن یکی چانه هم همین کار ها را تکرار کنید.

مرحله ی هفتم ( آماده کردن کامل نان ) :

حالا خمیر  کمی فشار دهید تا بهم بچسبد سپس آن را بصورت مارپیچ دور خود بپیچید تا گرد شود. و یک نان گرد درست می کنیم. برای اطمینان از اینکه رول نان باز نشود انتهای رول را زیر بگذارید.

مرحله ی هشتم ( قرار دادن در فر ) :

اول فر را در دمای 185 درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و هر دو نان را روی آن قرار دهید سپس با پلاستیک چرب شده روی آن را هم بپوشانید. بعد بگذارید در دمای اتاق حدوداً چهل و پنج دقیقه نان استراحت کند

مرحله ی آخر (نان شما آماده است) :

بعد از گذشت زمان گفته شده روی نان را با مواد رومال یعنی همان آب و تخم مرغ کمی می مالیم معمولاً این کار را با فرچه مخصوص انجام می دهند یا هرچیزی که مناسب است مانند لیسک و یا قلمو. بعد نان را داخل فر قرار دهید به مدت سی و پنج دقیقه و در طبقه ی وسط فر.

سپس نان های خوشمزه را روی یک ظرف قرار دهید تا خنک شوند بعد از پنج دقیقه روی آن را با پارچه بپوشانید تا کمی نرم و خشک نشوند.

نوش جان.

منبع تصویر balout_kitchen

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
گلنوش قندی

گلنوش قندی

نویسنده این مطلب

27 مطلب