farsi beauty

طرز تهیه شیرینی نان برنجی کرمانشاهی خوشمزه به روش قنادی

شیرینی نان برنجی

شیرینی قیطونی یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین شیرینی ها است که در رنگ ها و طعم های مختلفی پخته شده و یکی از پاهای ثابت در پذیرایی های عید نوروز می باشد. با ما همراه باشید تا شیوه ی پخت این شیرینی بی نظیر را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم:

آرد شیرینی

۲۲۰ گرم

آرد نخودچی

۷۰ گرم

آرد برنج

۱۱۰ گرم

روغن جامد

۳۰۰ گرم

پودر قند

۳۰۰ گرم

گلاب

یک دوم پیمانه

پودر زنجبیل

۱ قاشق چایخوری

پودر هل

یک چهارم قاشق چایخوری

کنجد، پودر پسته و پودر نارگیل

به مقدار کافی

 طرز تهیه ی شیرینی قیطونی

مرحله ی اول:

در ابتدا روغن را داخل ظرفی گودی شکل ریخته و به آرامی هم می زنیم  تا کمی نرم شود. سپس پودر قند را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. پس از آن سه نوع آردمان را با یکدیگر مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم. بعد از آنکه کار الک کردنمان تمام شد آرد را به آرامی به موادمان اضافه کرده و هم می زنیم.‌ و سپس پودر هل و زنجبیل را داخل ظرف ریخته و مواد را با نوک انگشت ورز می دهیم. این نکته را مد نظر داشته باشید که در پخت شیرینی قیطونی اگر خمیر را محکم ورز دهید ممکن است روغن پس بدهد.

مرحله ی دوم:

پس از آنکه خمیرمان منسجم شد. دستمالی تمیز بر روی خمیر کشیده و می گذاریم یک ساعت در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت به اندازه ی گردو از خمیرمان برداشته و گلوله گلوله کرده و شکل می دهیم. سپس چند ظرف برداشته و داخل یکی از آنها گلاب، داخل یکی پودر پسته و به همان ترتیب پودر نارگیل و کنجد می ریزیم و ظرف ها را جلوی دستمان قرار می دهیم . حالا خمیر های گلوله شده  را ابتدا داخل ظرف گلاب و سپس به دلخواه داخل یکی از سه ظرفمان می کنیم. تا شیرینی هایمان به خوبی مواد را به خودشان جذب کنند.

مرحله ی سوم:

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم  و صبر می کنیم تا به خوبی گرم شود. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را در سینی فر می چینیم و آن را داخل فر می گذاریم. سی دقیقه برای پخت شیرینی ها کافی می باشد. پس از پخت شیرینی ها  سینی را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن آن ها را داخل ظرف مورد نظر می چینیم.

شیرینی های شما آماده است. نوش جان

شیرینی نان برنجی

منبع تصاویر shadi_foodi و mahsamohamadpor2021

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب