farsi beauty

آموزش مانیکور ناخن در خانه

آموزش مانیکور

زیبایی دست ها با ناخن هایی مرتب و سوهان زده کامل می شود. به همین دلیل بسیاری از خانم ها برای مانیکور کردن ناخن ها به سالن های زیبایی مراجعه می کنند. اما هزینه مانیکور ناخن در سالن های زیبایی نسبتاً زیاد است و رفت و آمد به این سالن ها زمان زیادی را طلب می کند.

به همین دلیل بسیاری از خانم ها علاقه مندند ناخن های خود را در منزل مانیکور کنند و باعث زیبایی بیشتر دست هایشان شوند. در ادامه آموزش مانیکور ناخن در خانه را با شما به اشتراک می گذاریم و تمامی لوازم مورد نیاز را نام می بریم.

معرفی وسایل مانیکور ناخن در خانه

اگر قصد دارید ناخن هایتان را در منزل مانیکور یا ژلیش کنید، بهتر است در رابطه با روش های زیبایی ناخن ها اطلاعات کاملی داشته باشید و ابتدا اسم انواع ناخن مصنوعی را یاد بگیرید.

اما لازمه داشتن طراحی ناخن زیبا، مانیکور کردن و سوهان زدن ناخن ها است. برای این کار احتیاج به لوازم مانیکور در خانه دارید که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

لاک پاک کن

این محصول برای پاک کردن لاک ناخن مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند شامل لاک پاک کن های استونی یا غیر استونی باشد.

ناخن گیر و سوهان ناخن

از لوازم مانیکور در خانه می توان به سوهان ناخن اشاره کرد. با استفاده از یک سوهان ناخن با کیفیت می توانید ناخن های خود را فرم داده و به شکل دلخواه درآورید. البته بهتر است قبل از این کار با استفاده از یک ناخن گیر با کیفیت، ناخن های خود را تا اندازه دلخواه کوتاه کنید.

بافر ناخن

در کنار سوهان ناخن به یک بافر احتیاج دارید. از این محصول می توانید بعد از سوهان کشیدن استفاده کرده و مانند سنباده نرم سطح ناخن هایتان را کاملاً صاف و یکدست کنید.

کوکتل یا قرص مانیکور

یکی از وسایل مانیکور ناخن در خانه کوکتل یا قرص مانیکور است که در لایه برداری پوست اطراف ناخن ها و آبرسانی به پوست دست و ناخن ها عملکرد فوق العاده ای دارد. این قرص را می توانید در یک کاسه آب حل کنید و برای مدتی دست ها یا پاهای خود را درون آن قرار دهید.

روغن نرم کننده کوتیکول ناخن

روغن نرم کننده ناخن یکی از وسایل مانیکور ناخن در خانه است که از خشکی بیش از حد و آسیب به ناخن ها جلوگیری می کند. به جای روغن نرم کننده کوتیکول ناخن می توانید از انواع روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

عقب زن یا پوشر کوتیکول

از مهمترین لوازم مانیکور در خانه می توان به پوشر یا عقب زن اشاره کرد. در حین خرید این محصول حتماً به کیفیت و جنس آن توجه داشته باشید؛ چرا که یک پوشر بی کیفیت می تواند باعث ایجاد خراش روی سطح ناخن های شما شود.

نیپر ناخن

از نیپر ناخن برای جدا کردن پوست اطراف ناخن استفاده می شود. شما می توانید این محصول را با توجه به اینکه چپ دست یا راست دست هستید تهیه کرده و با استفاده از آن به راحتی پوست مرده های اطراف ناخن خود را جدا کنید.

کرم مرطوب کننده دست و ناخن

از کرم مرطوب کننده دست و ناخن می توانید برای رطوبت رسانی به دست و ناخن های خود استفاده کرده و از مشکلاتی مانند زخم شدن پوست اطراف ناخن ها جلوگیری کنید.

آموزش مانیکور ناخن بدون سوهان برقی

آموزش مانیکور ناخن در منزل بدون دستگاه بسیار ساده است و شما می توانید با تهیه لوازم مورد نیاز به راحتی این کار را انجام دهید.

برای مانیکور کردن ناخن های خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

پاک کردن ناخن ها

اولین مرحله در مانیکور ناخن در منزل بدون دستگاه پاک کردن ناخن ها از لاک و آلودگی است. برای این کار از یک لاک پاک کن با کیفیت استفاده کرده و هیچ ردی از لاک روی ناخن و اطراف آن باقی نگذارید. سپس زیر ناخن هایتان را کاملاً از کثیفی و آلودگی های احتمالی پاک کنید.

ناخن هایتان را کوتاه کنید و سوهان بکشید

احتمالاً یکی از ناخن هایتان به خوبی بلند شده و دیگری بر اثر برخورد به جسمی شکسته است! بنابراین در این مرحله باید ناخن های خود را با استفاده از ناخن گیر کوتاه کنید. به این صورت اندازه ناخن ها با یکدیگر برابر شده و آماده سوهان کشیدن می شوند.

حالا ناخن های خود را سوهان کشیده و به فرم دلخواه در بیاورید. بعد از سوهان کشیدن می توانید از یک بافر با کیفیت برای نرم کردن سطح ناخن های خود استفاده کنید. در واقع بافر مانند پولیش عمل کرده و سطح ناخن ها را صاف می کند.

اگر قصد دارید بعد از مانیکور کردن لاک بزنید بهتر است از بافر به میزان زیاد استفاده نکنید؛ چرا که به این صورت لاک به خوبی روی ناخن هایتان قرار نمی گیرد.

ناخن های خود را خیس کنید

در این مرحله از آموزش مانیکور ناخن بدون سوهان برقی لازم است ناخن های خود را به مدت سه دقیقه خیس کنید. برای این کار می توانید کوکتل را درون کاسه ای از آب گرم حل کرده یا به جای آن از شامپو بچه برای تمیز کردن دست ها و ناخن های خود استفاده کنید.

با انجام این کار پوست های مرده اطراف ناخن نرم شده و به راحتی برطرف خواهند شد.

برطرف کردن کوتیکول های ناخن

برای مانیکور ناخن در منزل بدون دستگاه ابتدا از یک روغن یا کرم کوتیکول استفاده کرده و به آرامی آن را روی ناخن های خود ماساژ دهید. سپس با استفاده از پوشر، کوتیکول روی ناخن ها را به عقب فشار بدهید.

البته این کار را به آرامی انجام دهید تا از آسیب به پوست اطراف ناخن ها جلوگیری کنید. بعد از آن نیز با استفاده از یک نیپر با کیفیت و استاندارد پوست اطراف ناخن خود را قیچی و جدا نمایید.

استفاده از کرم مرطوب کننده

در آخرین مرحله از آموزش مانیکور ناخن در خانه کرم کوتیکول ناخن را از دستان خود پاک کرده و از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

به ناخن های خود لاک بزنید

بعد از مانیکور کردن ناخن ها می توانید از لاک برای زیبایی بیشتر آن ها استفاده کنید. برای این کار طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. روی ناخن های خود تاپ کات بزنید و با استفاده از سشوار (با درجه حرارت کم) آن را خشک کنید.
  2. یک لایه لاک روی ناخن هایتان بزنید و صبر کنید تا خشک شوند.
  3. لایه دوم لاک را برای پر رنگ شدن و زیبایی بیشتر ناخن هایتان بزنید.
  4. بعد از خشک شدن کامل ناخن ها از تاپ کات استفاده کنید تا مقاومت لاک نیز افزایش پیدا کند.
  5. با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته به استون به آرامی لاک اطراف ناخن های خود را تمیز کنید.
  6. در نهایت مجدداً از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا باعث لطافت و نرمی دست های خود شوید.

سخن پایانی

در این مقاله آموزش مانیکور ناخن بدون سوهان برقی را با شما به اشتراک گذاشتیم. در صورتی که علاقه مندید ناخن های زیبا و خوش حالتی داشته باشید می توانید از این آموزش استفاده کرده و بدون مراجعه به سالن های زیبایی حالت ناخن های خود را تغییر دهید.

در انتها توصیه می کنیم در حین خرید لوازم مانیکور ناخن حتماً کیفیت را در اولویت قرار داده و محصولاتی را تهیه کنید که به طور استاندارد و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
علی کاظمی

علی کاظمی

نویسنده این مطلب

172 مطلب