farsi beauty

بهترین درمان خانگی برای رشد سریع ناخن ها

nails

درمان خانگی برای رشد ناخن

ناخن ها در بدن از کراتین ساخته می شوند که نوعی پروتئین است. این عضو کوچک نه تنها وظیفه حفاظت ازانگشتان را بر عهده دارد بلکه می تواند وظیفه سلامت و چگونگی ذائقه فرد را به ما نشان دهد.

رشد متوسط ناخن افراد در هر ماه برابر با 3.37 میلیمتر است، در برخی موارد افراد نیاز دارند روش های گوناگونی را جستوجو و امتحان کنند تا سرعت رشد ناخن های خود را افزایش دهند، که به دلیل برخی از اشتباهات که صورت می گیرد ناخن ها کوتاه تر از قبل شده و حالت نامناسبی به خود میگیرند.

اگر ناخن های شما سرعت رشد پایینی دارند بدن شما با مسائل پزشکی، فقدان مواد مغذی، تغییرات هورمونی و مشکلات سلامتی روبه رو هست. به همین علت برای تقویت و رشد ناخن بیشتر از درمان های خانگی در مدت کوتاه استفاده می شود. ما در این مقاله بهترین راه و روش های مراقبت از ناخن و درمان خانگی برای سرعت رشد ناخن ها را به شما معرفی می کنیم.

nails

انواع روش های مراقبت و درمان ناخن

1 . پوست تخم مرغ

اکثر افراد بعد از شکستن تخم مرغ پوست آن را دور انداخته و فکر می کند که پوست تخم مرغ هیچ کاربرد یا خاصیتی ندارد اما باید بدانید که پوست تخم مرغ دارای آهن(اسید فولیک)، کلسیم، پروتئین ومواد مدنی از جمله پتاسیم و منیزیم است به همین دلیل میتوان آن را به عنوان یکی از درمان های خانگی برای  برای رشد ناخنها مود استفاده قرارداد.

روش استفاده

پوست تخم مرغ راخورد کرده ودر مخلوط کن بریزید.

مقداری گردو، بادام و تخم کتان به آن اضافه و خوب مخلوط کنید تا به شکل پودر در آید.

این ترکیب را هر روز صبح به مقدار یک قاشق چاییخوری از این پودر را همراه با شیر گرم میل کنید.

از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید تا داشتن ناخن های محکم تر و سالم را تجربه کنید.

 

nails

2 . سیر

سیر به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال، آنتی پروتوزوا وتاثیرات ضد توموری موجود در آن برای بر طرف کردن مشکلات مربوط به سلامتی و بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سیر با داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی از ناخن های شما در برابر عفونت های مختلف محافظت کند وشرایط بهتری را برای رشد ناخن فراهم کند، اما استفاده از سیر رشد ناخن را بطور مستقیم تحریک نمی کند. سیر محصولی مفید برای سلامت و زیبایی ناخن های شما به شمار می آید.

روش استفاده

حبه های سیر را از وسط نصف کنید وآنرا روی ناخن های خود ماساژ دهید.

اجازه دهید چند دقیقه بگذرد تا عصاره سیر به خوبی جذب ناخن هایتان شود.

شما می توانید چند حبه سیر را در مخلوط کن مخلوط کنید و پوره سیر را به مدت پنج دقیقه روی ناخن های خود قرار بدهید، این روش را به مدت یک هفته استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

 

nails

3 . ویتامین E

یکی ازعوامل ضروری ولازم برای ناخن و مو ویتامین E است که شما میتوانید به عنوان یک درمان خانگی برای سلامت و سریع تر شدن سرعت رشد ناخن هایتان از آن استفاده کنید.

روش استفاده

ویتامین E را میتوانید با یکی از روغن های ضروری (مثل روغن درخت چای) ترکیب کرده وبر روی حرارت قرار دهید تا مقداری گرم شود.

ناخن های خود را در این ترکیب فرو کرده واجازه بدهید این ترکیب تمام طول  شب را بر روی ناخن هایتان بماند، تا تاثیرش را ببینید.

nails

4 . روغن های ضروری

ما خوب می دانیم که اگر از ناخن های خود به خوبی مراقبت نکنیم، ناخن هایمان شکننده، خراب و خشک می شوند وحتی امکان دارد مشکلاتی دیگری هم برای ناخن ها رخ دهد و سلامت آنها را به خطر بی اندازد.

از این رو استفاده از روغن های ضروری یا اسانس ها به عنوان یکی از درمان های خانگی بسیار موثر در رشد ناخن ها می باشد.

روش استفاده

مقداری روغن درخت چای یا روغن نعنا را روی انگشتای خود ریخته وناخن های خود را با آن به خوبی ماساژ دهید واجازه دهید که این روغن در تمام طول شب بر روی ناخن هایتان بماند.

 

nails

5 . وازلین

استفاده از وازلین یکی از راه های رشد ناخن در خانه است. شب زمان بسیار مناسبی است چون دست های شما به استراحت می پردازند ناخن هایتان در معرض مواد شیمیایی قرار ندارند، پس این زمان برای استفاده از وازلین و انواع ترکیبات مفید بر روی ناخن است.

روش استفاده

یک تکه پنبه را بگیرید و به وازلین آغشته کنید و به گوشه های ناخن هایتان بمالید و پس از گذشت یک ساعت آن ها را برداشته و دست های خود را بسیار با دقت بشویید.

nails

6 . آب پرتقال

آب پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C به شما در داشتن ناخن هایی محکم تر وسالم تر کمک زیادی می کند.

روش استفاده

ناخن هایتان را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب پرتقال تازه قرار دهید و بعد دستان خود را با آب گرم بشویید و حتما از مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

این کار را در روز یک بار انجام دهید.

nails

7 . گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل بیوتین موجود در خود موجب ضخیم تر شدن ودرخشش بیشتر ناخن هایتان می شود وهمچنین گوجه فرنگی به دلیل داشتن ویتامین A و ویتامینC  میتواند برای سلامت پوست هم بسیار مفید باشد.

روش استفاده

یک فنجان آب گوجه فرنگی را با چند قاشق روغن زیتون ترکیب کنید.

ناخن هایتان را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب قرار دهید و از این روش حداقل روزی یک بار استفاده کنید تا در زمان کوتاه تری به نتیجه برسید.

nails

8 . گزنه

گزنه یکی از قدیمی ترین درمان های خانگی است برای رشد ناخن از آن استفاده می شد. این گیاه سرشار از سیلیس و مواد معدنی و ضروری و مفید است  که برای استحکام ناخن ها وجلوگیری از شکننده وضعیف شدن آن ها به شما بسیار کمک می کند.

روش استفاده

یک فنجان آب داغ را بردارید و1 تا 3 قاشق غذاخوری گزنه خشک را به آن اضافه کنید و در آن را بپوشانید و اجازه دهید که گزنه به مدت 10 دقیقه در آب داغ باشد، سپس این ترکیب را از صافی رد کرده و مقداری عسل را با آن مخلوط کنید.

هر روز یک فنجان از دمنوش گزنه بنوشید تا نتیجه آن را ببینید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه ایمانی فر

فاطمه ایمانی فر

نویسنده این مطلب

8 مطلب