farsi beauty

لیست مهم ترین وسایل مورد نیاز برای طراحی و دیزاین ناخن و معرفی آنها

وسایل مانیکور ناخن

ما می توانید از مواد مختلفی برای طراحی و دیزاین ناخن استفاده کنید. در ادامه این مقاله از سایت فارسی بیوتی قصد داریم تا شما را با این مواد و نحوه استفاده از آنها آشنا کنیم.

استفاده از این مواد موجب تنوع کاری و انجام طرح های مختلف برای مشتریان می شود که می تواند سبب افزایش درآمد و رضایت مشتریان شود.

لاک

لاک ناخن اصلی ترین و مهم ترین بخش از طراحی ناخن می باشد که یک ماده شیمیایی می باشد. در بازار انواع مختلف لاک مات، اکلیلی و براق وجود دارد که در لاک های اکلیلی که قیمت زیادی دارند و گران هستند، از صدف طبیعی، مروارید و یا فلس ماهی استفاده می کنند. اما لاک های معمولی میزان ماندگاری بالایی ندارند و به مرور زمان از سطح ناخن کنده می شود.

لاک شامل موارد زیر می باشد که عبارتند از:

  • مواد رنگی
  • ماده تعلیق کننده
  • پلیمرهای چسبنده

مواد رنگی

ماده رنگی شامل ترکیبات شیمیایی خاص بوده که تعیین کننده رنگ لاک می باشد.

ماده تعلیق کننده

ماده تعلیق کننده سبب جلوگیری از ته نشین شدن لاک در شیشه لاک خواهد شد.

پلیمرهای چسبنده

وجود پلیمرهای چسبنده، میزان چسبندگی لاک را افزایش می دهد.

لاک ناخن

طراحی ناخن با استفاده از لاک ژل

برای اینکه میزان دوام لاک های معمولی بالا رود به آن ژل اکرلیک اضافه کردند که به این لاک ها، لاک ژل می گویند. این دسته از لاک ها در معرض قرارگیری هوا خشک نمی شوند و برای خشک شدن آن نیاز است که دستتان را درون دستگاه UV قرار دهید.

این لاک ها از غلظت بیشتری برخوردارند و می توانند مانند یک لایه محافظ ناخن عمل کنند. از این لاک ها برای کاشت ناخن و ناخن طبیعی نیز استفاده می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده در رابطه با لاک ژل یک سری موارد دیگر نیز وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

  • دمای قرارگیری لاک ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین صورت که نباید لاک ژل را در فضای سرد و یا گرم قرار دهید. دمای اتاق بهترین دما برای نگهداری لاک ژل به شمار می رود.
  • قراردادن لاک ژل در معرض نور UV نیز موجب خشک شدن لاک ژل خواهد شد.
  • برای رقیق کردن لاک ژل از رقیق کننده های مخصوص استفاده کنید.
  • برای اینکه از خراب شدن لاک ژل خودداری کنید، نباید لاک ژل را در معرض نور خورشید قرار دهید

طراحی ناخن با استفاده از شیمر

شیمر یکی از مواد طراحی و دیزاین ناخن می باشد که به صورت پودر اکلیلی می باشد و دانه های آن به قدری ریز است که آن را با پودر کاشت ناخن ترکیب می کنند و از آن برای کاشت گریم ناخن با پودر اکلیلی استفاده می کنند. شیمر از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. علاوه بر آن استفاده از آن برای طراحی ناخن کار بسیار ساده و آسانی می باشد.

طراحی ناخن با استفاده از شوگر

شوگر نیز مانند شیمر یکی دیگر از مواد طراحی ناخن می باشد که طرفداران بسیاری دارد. شوگر نیز از تنوع رنگ بالایی برخوردار است که می تواند زیبایی ناخن های شما را دو چندان کند. همچنین توجه داشته باشید که در زمان خرید شوگر، شوگر های دانه ریز را خریداری کنید. زیرا هر چه دانه های شوگر ریزتر باشند میزان دوام آنها بیشتر خواهد بود.

طراحی ناخن با استفاده از داستر

داستر نیز مانند شیمر و شوگر دانه های اکلیلی درشت می باشد که نحوه استفاده از آن با سایر اکلیل ها متفاوت بوده و از آن برای روی لاک ژل استفاده می کنند.

پولک و اکلیل ناخن

طراحی ناخن با استفاده از فویل

فویل های رنگی و طرح دار نیز یکی دیگر از مواد طراحی ناخن به شمار می‌رود که استفاده از آن بسیار ساده می باشد و شما می توانید در مدت زمان کم، یک طرح شیک و زیبا را بر روی ناخن هایتان پیاده کنید.

روش های استفاده از فویل برای طراحی ناخن

شما می توانید از دو روش برای طراحی ناخن با استفاده از فویل استفاده کنید. این دو روش عبارتند از:

  • بعد از زدن ژل و قراردادن آن در دستگاه یووی فویل را به سطح ناخن بچسبانید زیرا در آن زمان سطح ناخن حالت نوچ مانند دارد.
  • علاوه بر آن می‌توانید از چسب فویل نیز استفاده کنید. این چسب در معرض هوا نیز خشک خواهد شد و پس از آن حالت نوچ مانندی دارد که در این زمان نیز فویل به راحتی به آن میچسبد.

طراحی ناخن با استفاده از ژل طراحی ناخن

شما می توانید از ژل طراحی ناخن برای طراحی چهره و طراحی ناخن استفاده کنید. در واقع پینت ژل (paint gel) می تواند جایگزین مناسبی برای لاک  ژل باشد. اما لازم به ذکر است که شما نمی توانید از پینت ژل به عنوان لاک ژل استفاده کنید.

طراحی ناخن با استفاده از ژل 3D طراحی

ژل های 3D نیز یکی دیگر از مواد طراحی ناخن به شمار می‌روند که دارای تنوع رنگی بالایی می باشند. از ژل 3D برای ایجاد طرح های برجسته بر روی ناخن استفاده می شود و موجب افزایش زیبایی ناخن هایتان می گردد. از جمله دلایلی که از این ژل برای طراحی برجسته ناخن استفاده می شود غلظت بالای آن می باشد.

طراحی ناخن با استفاده از لنز ناخن

لنز ناخن نیز یکی دیگر از مواد طراحی ناخن به شمار می رود که شامل برچسب هایی در طرح های مختلف و به صورت برجسته یا صاف می باشد، که در دیزاین ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با استفاده از لنز ناخن می توان طرح های مختلف و ظریف را بر روی ناخن ایجاد کرد.

لنز ناخن

طراحی ناخن با استفاده از ژل اسپایدر

ژل عنکبوتی یا ژل اسپایدر دارای خاصیت کشسانی بالایی می باشد و شما می توانید با استفاده از آن خطوط صاف و یا درهم تنیده را در ضخامت های مختلف بر روی ناخن بکشید. توجه داشته باشید که شما میتوانید با استفاده از ژل اسپایدر خطوط صاف را به‌راحتی رسم کنید. همچنین می توانید اسپایدر را در رنگ های مختلف خریداری کنید.

طراحی ناخن با استفاده از رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک طراحی ناخن از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار است و می توانید از آن برای طراحی ناخن استفاده کنید. همچنین این رنگ ها حلال آب بوده و می توانید با استفاده قلم طراحی، طرح های زیبا و متنوعی را بکشید. علاوه بر آن توجه داشته باشید که نمی توانید از رنگ اکریلیک برای دستگاه ایربراش استفاده کنید زیرا این رنگ ها صرفاً برای طراحی ناخن به کار می روند.

طراحی ناخن با استفاده از پودر رنگی

پودرهای رنگی کاشت ناخن نیز می توانند کاربرد بسیاری در طراحی ناخن داشته باشند در واقع با استفاده از پودرهای رنگی که در رنگ های مختلف به بازار عرضه می شود، می توانید گل های برجسته را بر روی ناخن ایجاد کنید.

طراحی ناخن با استفاده از نگین

نگین ها نیز در طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند و شما می توانید از آن در طراحی ناخن استفاده کنید. از محبوب ترین نگین ها می توان به سنگ های سواروسکی اشاره کرد. استفاده از نگین بر روی ناخن موجب زیبایی و درخشندگی ناخن هایتان خواهد شد. همچنین شما باید در زمان استفاده از نگین برای طراحی ناخن موارد زیر را نیز در نظر بگیرید.

  • برای چسباندن نگین از تاپ کات و یا چسب ناخن استفاده کنید.
  • در زمان ریموو ناخن که بر روی آن نگین قرار دارد از سوهان برقی استفاده نکنید.
  • برای برداشتن نگین می توانید از نیپر استفاده کنید.

طرح ناخن شیک و باکلاس

طراحی ناخن با استفاده از لاک آبرنگی

لاک های آبرنگی از تنوع رنگی بالایی برخوردارند و از آنها برای طراحی های آبرنگی استفاده می شود و شما می توانید به راحتی با استفاده از این لاک ها طرح های آبرنگی خود را بر روی ناخن بکشید.

طراحی ناخن با استفاده از پولک

پولک ها نیز کاربرد بسیاری در زمینه طراحی و کاشت گریم ناخن دارند. همچنین برای افزایش دوام و ماندگاری پولک بر روی ناخن، بهتر است پس از استفاده از پولک برای طراحی ناخن از یک لایه رابر بیس نیز استفاده کنید تا یک لایه ضخیم بر روی طراحی شما به وجود بیاید و میزان ماندگاری آن نیز افزایش یابد.

طراحی ناخن با استفاده از کروم

کروم پودرهای براق و آینه ای بوده که به دو شکل هولوگرام و آینه ای در بازار وجود دارد و در رنگ های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. در زمان خرید پودر کروم توجه داشته باشید که پودر با کیفیت خریداری کنید تا زیبایی ناخن هایتان بیشتر شود. در واقع پودر کروم ظاهری آینه ای و براق را به ناخن های شما هدیه می کند.

ناخن

استفاده از دیزاین فلزی ناخن برای طراحی ناخن

دیزاین های فلزی ناخن که در اندازه و اشکال مختلف به بازار عرضه می شود کاربرد زیادی در طراحی و کاشت گریم ناخن دارد. استفاده از این دیزاین های فلزی می تواند به زیبای ناخن هایتان بیفزاید.

    استفاده از ورقه طلا و ورقه نقره برای طراحی ناخن

    از دیگر مواد طراحی ناخن می توان به ورقه های طلا و نقره اشاره کرد. برای استفاده از این ورقه ها لازم است که تکه های از آن را جدا کنید و بر روی ناخن، با توجه به طرح دلخواه خود قرار دهید. علاوه برآن شما می‌توانید از ورقه های طلا و نقره برای کاشت گریم ناخن نیز استفاده کنید.

    طرح ناخن شیک و باکلاس

     

    کاشت ناخن

    آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

    ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
    نرگس کاظمی

    نرگس کاظمی

    نویسنده این مطلب

    154 مطلب