farsi beauty

علت شکستن ناخن ها، عوامل اصلی شکستن ناخن ها را بدانید

علت شکستن ناخن ه

عامل شکستن ناخن ها چیست؟ شکستگی بی دلیل ناخن ها می تواند وجود یک بیماری را در بدن اعلام کند، زیرا بسیاری از بیماری ها از ناخن ها قابل تشخیص میباشد. اگر شما هم ناخن های شکننده ای دارید و دوست دارید آنها را درمان کنید با ما در سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا راه های درمان آن را یاد بگیریم.

دلیل شکستن ناخن ها چیست؟

شکستن ناخن میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، که از مهمترین این دلایل مشکلات سلامتی می باشد. از جمله این مشکلات میتوان به: کمبود آهن، کم خونی و یا مشکل گردش خون اشاره کرد. اگر بروز همچین مشکلاتی را در خود دیدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

۷ عامل شکستن ناخن ها

۱.کمبود آهن بدن

مقعر بودن ناخن ها میتواند به دلیل کمبود آهن بدن باشد، که اگر همچین مشکلی دارید حتما تست کم خونی دهید.

۲.بدون وقفه تایپ کردن

اگر هنگام تایپ کردن ناخن هایتان مدام به کیبورد و یا صفحه گوشی برخورد میکند، باعث ترک خوردگی و شکستگی ناخن هایتان میشود. بهتر است هر چند وقت ناخن هایتان را کوتاه و مرتب کنید تا در هنگام تایپ کردن به آنها آسیبی وارد نشود.

۳.یک بار استفاده از کرم دست

هر زمان که دست های خود را میشویید باید از کرم دست استفاده کنید. آب باعث خشکی دست ها میشود و استفاده از کرم بعد از شستن دست ها باعث مرطوب شدن دست ها میشود.

شکستن ناخن

۴.ماندن طولانی مدت لاک روی ناخن

لاک ها مواد خشک کننده ای دارند که بر روی ناخن ها به راحتی خشک شوند. بعد از استفاده از لاک باید حداکثر بعد از ۵ روز لاک خود را پاک کرده و چند روزی به ناخن هایتان استراحت دهید.

۵.پوسته های کنار ناخن ها را رها کنید

پوسته های کنتر ناخن در بین ناخن و پوست کنار ناخن رشد کرده و از ناخن در برابر باکتری، آب و سایر مواد محافظت میکند. کندن آنها باعث عفونت میشود و میتوانید برای زیبا سازی ناخن ها بعد از حمام کردن با یک لیف پوست کنار ناخن ها را کمی به عقب ماساژ میدهیم.

۶.استفاده از لاک پاک کن مناسب

بعضی از لاک پاک کن ها برای ناخن مضر میباشد و استون موجود در آنها روغن طبیعی ناخن را از بین میبرد و باعث شکستگی میشود. حتی در لاک پاک کن هایی که از استون استفاده نمیشوند نیز حلال هایی هستند که باعث خشکی ناخن ها میشود. باید از استون های بدون استون و بر پایه سویا استفاده کنید. این لاک پاک کن ها دارای روغنی برای مرطوب کردن ناخن ها هستند.

۷.استفاده نکردن از مکمل ها

اگر از مکمل ها استفاده نمیکنید حتما در اشتباه هستید. ویتامین B به مقاوم شدن مو و ناخن هایتان کمک میکند. طی تحقیقات به عمل آماده استفاده ۲.۵ میلی گرم ویتامین B روزانه به استحکام ناخن هایتان کمک میکند و بعد از ۶ تا ۹ ماه شکنندگی ناخن هایتان کلا از بین میرود.

با تشکر از توجه شما

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب