farsi beauty

طرز تهیه املت منه من ترکیه ای بسیار لذیذ

املت منه من

این املت یکی از خوشمزه و خوش رنگ ترین املت های بین المللی است و با مواد متنوعی تهیه میشود. این املت نیز مانند سایر املت ها بیشتر به عنوان صبحانه سرو میشود و اصالتا متعلق به کشور ترکیه میباشد. این املت در ترکیه بسیار مرسوم است و در منوی رستوان ها و هتل ها حتما وجود دارد. املت منه من شباهت بسیاری به املت گوجه خودمان دارد. با ما باشید تا طرز تهیه این املت خوشمزه را یاد بگیریم.

مواد لازم برای 4 نفر

تخم مرغ

5 عدد

گوجه فرنگی

6 عدد

فلفل سبز

4 عدد

پیاز

1 عدد بزرگ

پونه خشک

1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

پاپریکا و فلفل قرمز

به مقدار لازم

زردچوبه و روغن

به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول:

در ابتدا پیاز را به صورت خلالی یا نگینی خورد کرده و در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و کمی به آن روغن اضافه کنید. پس از گرم شدن روغن پیاز ها را اضافه میکنیم.

مرحله دوم:

پس از شیشه ای شدن پیاز ها، فلفل سبز را نگینی کرده و به تابه اضافه میکنیم. به مدت 10 دقیقه با پیاز تفت میدهیم.

مرحله سوم:

پس از 10 دقیقه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و زردچوبه اضافه کرده و چند دقیقه دیگر مواد را تفت میدهیمتا با ادویه ها مخلوط شود.

مرحله چهارم:

حال گوجه فرنگی ها را پوست کنده و سپس رنده کرده و در تابه میریزیم. گوجه فرنگی ها را به خوبی تفت داده تا آب اضافی آن خشک شده و روغن بیاندازد.

مرحله پنجم:

تخم مرغ ها را در یک ظرف شکسته و با چنگال ترکیب میکنیم. پس از اینکه گوجه ها به خوبی روغن انداختند میتوانید یک قاشق رب گوجه نیز اضافه کنید.

مرحله ششم:

اضافه کردن رب گوجه علاوه بر رنگ خوش آن باعث خوش طعم شدن آن نیز میشود. رب گوجه را باید به خوبی تفت دهید تا هم رنگ خوبی بگیرد و هم بوی خامی آن برود.

مرحله هفتم:

پس از پختن رب گوجه، تخم مرغ ها را به تابه اضافه میکنیم و به خوبی با مواد مخلوط میکنیم تا یکدست شود. سپس اجازه میدهیم که تخم مرغ ها بپزند.

مرحله هشتم:

البته میزان پختن تخم مرغ ها به ذائقه خودتان بستگی دارد.

مرحله نهم:

در بین پختن تخم مرغ ها نمک و ادویه املت را اندازه میکنیم. پس از آماده شدن املت سبزی خشک را اضافه میکنیم و سپس املت را درون ظرف خود میریزید و همراه با نان سرو کنید.

حرف آخر

امیدوارم از این املت ترکیه ای خوشمزه لذت ببرید.

نوش جان.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب