farsi beauty

طرز تهیه گراتن قارچ خوشمزه و مجلسی

گراتن قارچ

گراتن قارچ یکی از غذاهای لذیذ و کم کربوهیدرات دارد می باشد که ویژگی های منحصر به فرد این گراتن می‌تواند آن را تبدیل به غذایی مناسب برای همه افراد حتی ورزشکاران کند، گراتن قارچ یک پیش غذای لذیذ با موادی ساده بوده و زمان آماده سازی آن کم می باشد. اصلی ترین مواد گراتن پنیر پیتزای مرغوب و قارچ سفید می باشد، گراتن قارچ به دلیل خاصیت های زیاد و سرشار بودن از پروتئین می تواند برای افرادی که رژیم های گیاهی دارند و گوشت مصرف نمی کنند بسیار مناسب باشد؛ در این دستور آشپزی به شما یاد خواهیم داد چگونه به روشهای رستورانی یک گراتن قارچ لذیذ را تهیه کرده و در منزل آن را آماده سازی کنید.

مواد اولیه برای تهیه گراتن قارچ:

قارچ

500 گرم

کره

2 قاشق غذاخوری

سیر رنده شده

2 الی 3 عدد

پیاز

1 عدد

شیر

2 لیوان

آویشن

 ½ قاشق چایخوری

خامه صبحانه

۲۰۰ گرم

پودر سیر

½ قاشق چای خوری

نمک

به مقدار لازم

فلفل سیاه

به مقدار لازم

پنیر پیتزا

300 گرم

جعفری

½ یک دسته

گوجه مینیاتوری

3 الی 4 عدد

برگ ریحان و گشنیز

½ یک دسته

دستور پخت گراتن قارچ

مرحله اول :

 در ابتدای کار پیازها را به خوبی بشویید و آنها را پوست بگیرید و و به صورت نگینی خرد کنید. حال قارچ ها را به صورت یک دست و ورقه ای خرد کرد و به پیاز اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید و در تابه کم ارتفاع تفت دهید؛ سیر را رنده کرده و به محتویات اضافه کنید و به خوبی تفت دهید، منتظر بمانید تا مواد به خوبی سرخ شود.

مرحله سوم :

یک قابلمه کوچک یا متوسط انتخاب کرده و در آن کره بریزید و آرد را کم کم با کره مخلوط کرده و به آرامی تفت دهید تا بوی نامطلوب آرد گرفته شود، هنگامی که آرد تغییر رنگ داد شیر و خامه را با هم درون یک کاسه جداگانه ترکیب کرده و به آرامی به آرد و کره اضافه کنید و دائم مواد را هم بزنید تا گلوله گلوله نشنود.

مرحله چهارم :

اکنون ادویه ها مانند آویشن، نمک، فلفل و پودر سیر به محتویات اضافه کرده و حرارت را به کمترین حالت ممکن قرار دهید و مرتب محتویات را هم بزنید تا مانند ماست همزده بشود. بعد از این که مواد کمی حالت گرفت آن را از روی حرارت مستقیم بردارید و درون ظرف مناسب برای فر، مخلوط قارچ و پیاز را بریزید.

مرحله پنجم :

اکنون سس داغ را روی قارچ ها ریخته و روی ظروف را با فویل آلومینیومی نازک بپوشانید و فر را گرم کنید و پس از آن به مدت 30 الی 35 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد مواد را در فر قرار دهید تا بپزد.

مرحله ششم :

پس از گذشت مدت زمان مشخص شده سینی محتویات را از فر خارج کرده و فول را بردارید، سپس روی سطح مواد را با پنیر پیتزا رنده شده به خوبی بپوشانید و برای بار دوم محتویات را درون فر قرار دهید تا این بار پنیر ها آب شود، در این مرحله برای طلایی شدن پنیر ها بهتر است گریل فر را روشن کنید.

مرحله هفتم :

در مرحله پایانی بایستی برای تزیین گراتن قارچ آماده شده از گوجه یا برگ ریحان و گشنیز استفاده کنید و به دلخواه می توانید روی گراتن کمی پودر آویشن نیز بپاشانید.

منبع تصویر mushrooms.ca

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب