farsi beauty

طرز تهیه پیراشکی قارچ و اسفناج خوشمزه بدون گوشت

پیراشکی قارچ و اسفناج

پیراشکی قارچ و اسفناج نوعی فینگر فود خوشمزه و جذاب است که در سرتاسر جهان تهیه شده و بسیار پر طرفدار است. برای مشاهده ی طرز تهیه ی پیراشکی قارچ و اسفناج در بخش آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

اسفناج

۵۰۰ گرم

سیر

۳ حبه

پیاز

۱ عدد

خمیر آماده پیراشکی

۱ بسته

قارچ

۲۵۰ گرم

فلفل سیاه و پودر آویشن

به مقدار لازم

نمک و زردچوبه

به مقدار لازم

دستور پخت پیراشکی قارچ و اسفناج

مرحله ی اول، تفت دادن پیاز با سایر مواد :

در ابتدای کار پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس قارچ و اسفناج را می شوییم‌ و پس از جدا کردن پوست قارچ، آن را به شکل نگینی خرد می کنیم. در ادامه اسفناج را هم به شکلی ریز می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. حالا پیاز های نگینی را داخل تابه ریخته و مقداری تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کرده و ترکیب می کنیم. حالا پوست سیر ها را جدا کرده و به شکل ریز رنده می کنیم. سپس آن را به تابه اضافه می کنیم تا عطر سیر بلند شود. سپس قارچ، مقداری نمک، پودر آویشن‌ و فلفل سیاه را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله ی دوم، آماده کردن نهایی مواد میانی و اضافه کردن به خمیر :

در مرحله ی دوم حرارت را زیاد می کنیم و اجازه می دهیم آب قارچ ها تبخیر شود. حالا اسفناج را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ اسفناج تغییر کند. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم تا مواد میانی خنک شود. سپس خمیر های پیراشکی را روبه روی دستمان قرار داده و از مواد میانی در مرکز خمیر پیراشکی می ریزیم و لبه های خمیر را به خوبی به هم می چسبانیم. در ادامه لبه ها را به کمک چنگال فیکس می کنیم تا موادی که داخل خمیر ریخته ایم خارج نشده و بیرون نریزد.

مرحله ی سوم، پخت پیراشکی ها :

در مرحله ی سوم داخل سینی فر را به کمک کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا خمیر های پیراشکی را داخل سینی فر چیده و سینی را در طبقه ی وسطی فر می گذاریم و زمان می دهیم سی دقیقه بماند تا بپزد و به خوبی طلایی شود.

به این نکته دقت کنید که می توان پیراشکی های قارچ و اسفناج را داخل روغن سرخ کرد. همچنین می توان در مواد میانی پیراشکی از پنیر پیتزا استفاده کرد. حالا پس از گذشت زمان مورد نظرمان سینی را از فر بیرون آورده و پیراشکی ها را داخل ظرف مورد نظرمان ریخته و مقداری جعفری خرد شده روی پیراشکی ها می ریزیم و آن ها را همراه با سس میل می کنیم. پیراشکی های قارچ و اسفناج ما حاضر است. نوش جان.

منبع تصویر igruminsky

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب