farsi beauty

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان ترکی خوشمزه

کتلت قارچ و بادمجان

کتلت قارچ و بادمجان یکی از خوشمزه ترین غذاهای جهانی است که بسیار ساده تهیه شده و با طعم های مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش کتلت قارچ و بادمجان در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

بادمجان

۳ عدد

فلفل ترکیه یا فلفل دلمه ای

۱ عدد

قارچ

۱۰ عدد

تخم مرغ

۲ عدد

جعفری

به مقدار کافی

آرد

۳ قاشق غذاخوری

پیاز متوسط

۱ عدد

سیر

۲ حبه

زردچوبه، فلفل سیاه و نمک

به مقدار کافی

دستور پخت کتلت قارچ و بادمجان

در مرحله ی اول بادمجان ها را داخل آب و نمک قرار داده و مواد اولیه را خرد می کنیم :

در ابتدای کار پوست بادمجان ها را به خوبی می گیریم. سپس کاسه ای مناسب را پر از آب و نمک کرده و بادمجان های پوست گرفته را به صورت حلقه ای برش زده و داخل کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت پانزده دقیقه داخل آب و نمک بمانند تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس فلفل دلمه ای را شسته و دانه های آن را خارج می کنیم. حالا آن را به صورت نگینی خرد کرده و داخل ظرفی می ریزیم. در ادامه قارچ ها را به خوبی می شوییم و‌ داخل آبکش قرار می دهیم. پس از آنکه آب قارچ ها به خوبی خارج شد آن را هم به صورت نگینی خرد می کنیم.

در مرحله ی دوم موادمان را داخل غذاساز میکس می کنیم :

پس از گذشت پانزده دقیقه حلقه های بادمجان را از آب و نمک خارج می کنیم و با دستمان فشار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. حالا آن را داخل غذا ساز می ریزیم. در ادامه  پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم. حالا پیاز را به چهار قسمت تقسیم کرده و همراه با سیر داخل غذاساز ریخته و با دور تند غذاساز موادمان را به خوبی ترکیب و میکس می کنیم. سپس جعفری ها را به خوبی پاک کرده، شسته و داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش گرفته شود پس از آنکه آب  اضافی جعفری ها کشیده شد آن ها را داخل غذا ساز ریخته و برای بار دوم مواد را با دور تند میکس می کنیم.

در مرحله ی سوم فلفل دلمه و قارچ را تفت داده و با مواد مخلوط می کنیم :

در این مرحله تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم. پس از آنکه روغن کمی گرم شد فلفل دلمه ای های خرد شده را به تابه اضافه کرده و مقداری تفت می دهیم. سپس قارچ های خرد شده را داخل تابه ریخته و تا زمانی که آب قارچ ها کشیده شود تفت می دهیم. در ادامه کاسه ای بزرگ انتخاب کرده و مخلوط بادمجان را به آن اضافه می کنیم. سپس مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای را داخل کاسه ریخته و نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آردو تخم مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

در مرحله ی آخر کتلت ها را داخل تابه سرخ می کنیم :

در این مرحله تابه ای مناسب بر روی حرارت متوسط گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم. سپس مقداری از مایه کتلت را به کمک قاشق داخل تابه ریخته و به آن شکل می دهیم. در پایان پس از سرخ شدن یک سمت کتلت ها سمت دیگرشان را هم سرخ می کنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. کتلت ما آماده است.

منبع تصویر tanur_catering

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب