farsi beauty

طرز تهیه مرغ مراکشی خوشمزه به سبک رستوران ها

مرغ مراکشی

مرغ مراکشی نوعی غذای خوشمزه است که بسیار پر طرفدار بوده و با ادویه های متنوعی پخته می شود این غذا متعلق به کشور مراکش می باشد و دارای طعم فوق العاده ای است. برای مشاهده ی آموزش پخت مرغ مراکشی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم مرغ مراکشی برای چهار نفر :

کتف یا پایین ران مرغ

۱۲ عدد

روغن زیتون

۴ قاشق غذاخوری

سیر

۳ حبه

پیاز

۱ عدد کوچک

پودر تخم گشنیز

۱ قاشق چایخوری

پودر تخم زیره

۱ قاشق چایخوری

زردچوبه

نصف قاشق چای خوری

آویشن

۱ قاشق چایخوری

پودر پاپریکا

۲ قاشق چایخوری

آب لیمو

۳ قاشق غذاخوری

پوست لیموی رنده شده

نصف قاشق چای خوری

نمک و فلفل

به میزان لازم

مخلفات (لیمو و گوجه)

به میزان لازم

دستور پخت مرغ مراکشی

در مرحله ی اول، مواد طعم دهنده را با یکدیگر ترکیب می کنیم :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و آب لیمو ترش، رنده پوست لیمو، فلفل، پاپریکا، زیره، زردچوبه، تخم گشنیز، نمک و‌ آویشن را به آن اضافه می کنیم. سپس پوست سیر و پیاز را جدا کرده و آن ها را به شکل تکه های بزرگ خرد کرده و به موادمان اضافه می کنیم.

در مرحله ی دوم، مرغ ها را با مواد طعم دهنده ترکیب می کنیم :

در مرحله ی دوم مرغ ها را به خوبی شست و شو داده و با دستمال خشک می کنیم. بعد از آنکه تکه های مرغ به خوبی خشک شدند آن ها را داخل کاسه ریخته و با مواد طعم دهنده به خوبی مخلوط کرده و موادمان را زیر و رو می کنیم تا مواد تمام نقاط مرغ را در بر بگیرند.سپس روی کاسه را به کمک سلفون می پوشانیم و آن را به مدت دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مواد طعم دهنده به خوبی به خورد گوشت مرغ برود.

در مرحله ی سوم، مرغ های طعم دار شده را داخل سینی فر می گذاریم :

پس از گذشت دو ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم. سپس فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. حالا سینی فر را به کمک روغن چرب می کنیم و تکه های مرغ را داخل سینی می چینیم سپس لیمو ترش و گوجه فرنگی را به شکل ورقه ای خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه روی سینی فر را به کمک فویل آلومینیومی می پوشانیم و روی سطح فویل چند سوراخ ریز ایجاد می کنیم.

در مرحله ی آخر، مرغ ها را داخل فر می پزیم :

سپس سینی را داخل فر می گذاریم و اجازه می دهیم ۴۵ تا ۶۰ دقیقه داخل فر بماند تا مرغ ها به خوبی پخته شوند. در پنج دقیقه ی آخر فویل را باز می کنیم و ورقه های لیمو و گوجه فرنگی را اضافه کرده و مجدد داخل فر می گذاریم در پایان هم چند دقیقه گریل را روشن کرده و سینی را از فر خارج می کنیم و مرغ های مراکشی را داخل ظرف مورد نظر قرار داده و میل می کنیم. غذای ما حاضر است.

منبع تصویر ashpazi.irani10

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب