farsi beauty

طرز تهیه مرغ زیر پلو ( ته انداز مرغ ) خوشمزه و مجلسی

ته انداز مرغ

مرغ زیر پلو یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که معمولا در‌ مجالس ایرانی استفاده شده و دارای طعمی لذیذ بوده و با رسپی های متنوعی تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش مرغ زیر پلو در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم مرغ زیر پلو برای ۴ نفر :
سینه‌ و ران مرغ۴۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
کره۳۰ گرم
آب پیاز۱ فنجان
آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق مرباخوری
زردچوبهیک دوم قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
زرشک و‌ خلال بادامبرای تزئین

دستور پخت مرغ زیر پلو

در مرحله ی اول مرغ را مزه دار می کنیم :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و سینه و ران مرغ را به آن اضافه می کنیم. سپس آب پیاز، آب نارنج، زردچوبه، پودر پیاز، پودر سیر، پودر پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زعفران را داخل کاسه می ریزیم و مرغ را به مدت پنج دقیقه با مواد داخل کاسه ماساژ می دهیم تا موادمان تمام نقاط مرغ را در برگرفته و مزه دار کند. در ادامه روی کاسه را به کمک سلفون پوشانده و به مدت دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا به خوبی مزه دار شود.

در مرحله ی دوم برنج را بر روی حرارت گذاشته و آبکش می کنیم :

در مرحله ی دوم قابلمه ای مناسب را تا نیمه آب ریخته و بر روی حرارت می گذاریم. پس از آنکه آب داخل قابلمه جوشید برنج را همراه با یک قاشق چایخوری نمک و مقداری روغن داخل قابلمه ریخته و زمان می دهیم برنج به مدت هشت الی دوازده دقیقه بر روی حرارت بماند. پس از آنکه پخت اولیه ی برنج انجام شد یعنی اطراف برنج نرم و‌ وسط آن کمی گیر داشت آن را از روی حرارت برداشته و آبکش می کنیم. 

در مرحله ی سوم برنج را دم می کنیم :

در مرحله ی سوم قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و روغن و کره را به آن اضافه می کنیم پس از آنکه کره ذوب‌ شد مرغ ها را ته قابلمه چیده و برنج را بر روی آن می ریزیم و دم کنی می گذاریم. حالا قابلمه را به مدت پنج دقیقه بر روی شعله پخش کن می گذاریم تا با حرارت زیاد بپزد. سپس حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت یک ساعت بر روی حرارت ملایم بماند تا به خوبی پخته شود. در پایان هم پلو را در ظرف مورد نظر برگردانده و سرو می کنیم. غذای ما آماده است.

منبع تصویر nedi_cooking

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب