farsi beauty

طرز تهیه خورش مرغ افشاری خوشمزه و مجلسی به سبک رستوران ها

خورش مرغ افشاری

خورش مرغ افشاری در واقع  یکی از غذاهای مجلسی است که از گذشته یک پای ثابت مهمانی های ایرانیان بوده است. این غذای فوق العاده با رسپی های بسیار متنوعی پخته می شود. برای مشاهده ی آموزش خورش مرغ افشاری در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای شش نفر :

سینه یا ران مرغ

۵۰۰ گرم

پیاز درشت

 ۱ عدد

سیر

۳ حبه

رب گوجه فرنگی

۳ قاشق غذاخوری

شیر نارگیل ( اختیاری )

۴ قاشق غذاخوری

قیسی

۱۰ عدد

زعفران دم کرده

۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو یا آبغوره ( اختیاری )

به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری

به مقدار کافی

روغن مایع

به مقدار کافی

کره

۲۰ گرم

دستور پخت خورش مرغ افشاری

در مرحله ی اول قیسی و مرغ را داخل آب قرار می دهیم :

در مرحله اول قیسی ها را داخل کاسه ای مناسب ریخته و به مقداری که بالاتر از سطح قیسی ها باشد آب به کاسه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم قیسی ها داخل آب خیس بخورند. سپس کاسه ای جدا انتخاب کرده و علاوه بر آب مقداری نمک داخل کاسه ریخته و مرغ را داخل کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت سی دقیقه داخل آب و نمک بماند. سپس مرغ را از داخل آب و نمک خارج کرده، می شوییم و داخل آبکش می ریزیم.

در مرحله ی دوم مرغ را همراه با پیاز و سیر داخل تابه سرخ می کنیم :

در  مرحله ی دوم قابلمه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. سپس پس از آنکه آب مرغ خارج شد مرغ ها را داخل قابلمه ریخته و به خوبی سرخ می کنیم. حالا پوست پیاز را گرفته و به شکل خلالی  نازک یا به شکل نگینی خرد کرده و داخل قابلمه ای که مرغ در آن سرخ شد ‌ریخته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه پوست سیر را جدا کرده و پوره می کنیم و سیر پوره شده را داخل قابلمه  ریخته و به خوبی تفت می دهیم.

در مرحله ی سوم کره را همراه با آب داخل قابلمه می ریزیم :

در مرحله ی سوم پس از آنکه سیر تغییر رنگ داد کره را همراه با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری داخل قابلمه ریخته و تفت می دهیم. تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در این قسمت از کار تا جایی که روی مرغ ها را آب بگیرد، آب اضافه می کنیم. و اجازه می دهیم مرغ بر روی حرارت ملایم پخته شود.

در مرحله ی چهارم رب را همراه با مواد دیگر به خورش اضافه می کنیم :

در این مرحله تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و کمی روغن به آن اضافه می کنیم. سپس رب گوجه فرنگی را داخل تابه ریخته و به خوبی سرخ می کنیم. سپس رب را به خورش اضافه کرده و  خورش را مخلوط می کنیم تارنگ بگیرد. سپس قیسی خیس خورده را آبکش کرده و آن را همراه با زعفران دم کرده داخل خورش ریخته و درب قابلمه را می گذاریم تا به مدت یک تا یک و نیم ساعت بپزد. پس از آنکه خورشمان به خوبی پخته شد در پنج دقیقه آخر شیر نارگیل، آبلیمو یا آبغوره را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس خورش را از حرارت برداشته و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. خورش مرغ افشاری ما آماده است.

منبع تصویر azin_cook

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب