farsi beauty

روغن های طبیعی که می توانید آن هارا جایگزین مرطوب کننده ها کنید

روغن مرطوب کننده

روغن های طبیعی بهترین مرطوب کننده برای پوست

استفاده از روغن های طبیعی برای افزایش سلامت و شادابی پوست امر عجیب و جدیدی نیست اما اینکه کاملا از آنها به جای نرم کننده و مرطوب کننده های شیمیایی استفاده کنید شاید کمی سخت باشد. با این تحقیقات زیادی بر روی روغن ها  و خواص آنها برای پوست صورت انجام شده است که آشنایی با این فواید می تواند به ما کمک کند به راحتی از روغن های گیاهی به عنوان مرطوب کننده استفاده کنیم.

تصورتات اشتباهی در مورد روغن های طبیعی و استفاده از آنها وجود دارد. اینکه چربی این روغن ها سبب افزایش چربی پوست صورت می شود و در نهایت موجب جوش زدن شما می شود.

به طور خلاصه این روغن ها حاوی موادی مانند اسید های چرب، آنتی اکسیدان و پلی فنول هستند که سبب درخشش بیشتر پوست و از بین رفتن التهابات پوستی می شود. در ادامه با سایت فارسی بیوتی همراه باشید تا با برخی از این روغن ها و خواص بی نظیر روغن های طبیعی برای پوست آشنا شوید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل در سال های گذشته محبوبیت بیشتری یافته است و روغن آن از میوه ی نارگیل گرفته شده است. این روغن برای افرادی که پوست خشک دارند به دلیل وجود اسید های چرب اشباع شده گزینه ی مناسبی است.

روش اثر گذاری این روغن بر روی پوست

روغن نارگیل و ترکیبات آن به دلیل خواص بی نظیری که دارد در برخی محصولات آرایشی مانند پاک کننده های صورت، شامپو ها و شامپو بدن وجود دارد. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است. اسید های چرب موجود در روغن نارگیل میزان کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد و کلسترول بد (LDL) را به حداقل می رساند. این امر سبب می شود شما پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل مناسب چه نوع پوستی است؟

چربی طبیعی روغن نارگیل و چربی های اشباع شده ی موجود در آن رطوبت پوست را حفظ می کند و خشکی آن جلوگیری می کند. این روغن برای افرادی که پوست خشک دارند بهترین گزینه است و شما با هر درجه از خشکی پوست می توانید از این روغن به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی استفاده کنید. با این حال این روغن کمی سنگین است و افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از آن در حمام به عنوان کرمی برای شیو کردن استفاده کنند.

مزایای روغن نارگیل

این روغن مانع از دست رفتن رطوبت پوستتان می شود و آن را نرم و لطیف می کند. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن ویتامین E و اسید های چرب جایگزین مناسبی برای مرطوب کننده های شیمیایی است و می تواند از پوست در برابر آسیب های بیرونی نیز جلوگیری کند و آن را درخشان، نرم و لطیف کند.

روش استفاده از روغن نارگیل

می توان روغن نارگیل را به شیوه های مختلفی استفاده کرد. یکی از روش های استفاده از آن به این صورت است که شما قبل از خواب روغن نارگیل را همانند یک ماسک بر روی پوست ماساژ دهید. صبح صورتتان را با شوینده های غیر اسیدی بشویید . انجام مداوم این کار علاوه بر مرطوب کردن پوست صورت، چین و چروک آن را کاهش می دهد و درخشش آن را بیشتر می کند. دقت داشته باشید قبل از استفاده از این روغن بر روی پوست، حتما آن را بر قسمتی از بازو تست کنید تا در صورتی که به آن حساسیت نداشتید به طور مداوم از آن استفاده کنید.

روغن آرگان

این روغن از دانه های درخت آرگان که در منطقه ایی از مراکش رشد می کنند تولید می شود. روغن آرگان روغنی غیر معطر است و تاثیر مطلوبی بر روی پوست و افزایش رطوبت آن دارد. این روغن به دو صورت خوراکی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن آرگان

نحوه اثر گذاری روغن آرگان بر پوست

روغن آرگان حاوی اسید های چرب، آنتی اکسیدان و ویتامین E است و مرطوب کننده ایی مناسب برای پوست می باشد. این روغن بسیار سبک و روان است و شما می توانید روزانه از آن استفاده کنید. این مرطوب کننده ی طبیعی چربی بسیار کمتری نسبت دیگر روغن ها دارد. در صورتی که شما درگیر مشکلات پوستی مانند آکنه های شدید یا اگزما هستید روغن آرگان می تواند به تسکین آن کمک بسیاری کند.

روغن آرگان مناسب چه نوع پوستی است؟

این روغن برای انواع مختلف پوست کاربرد دارد و حتی در صورتی که پوست شما چرب باشد به شما احساس نا خوشایندی نمی دهد زیرا روغن آرگان قابلیت کنترل چربی پوست را دارد. افرادی که پوست کم آب و خیلی خشک دارند می توانند از این روغن مفید برای بالا بردن رطوبت و نرمی پوستشان استفاده کنند. شما می توانید روغن آرگان را با ضد آفتاب های معدنی یا مینرال (که دارای بافت پودی هستند) ترکیب کنید. این امر سبب می شود این ضد آفتاب حالت کرمی بگیرد و مناسب انواع مختلف پوست شود.

مزایای روغن آرگان برای پوست

استفاده ی مداوم از این روغن به عنوان مرطوب کننده سبب براق و صاف شدن پوست صورتتان می شود. همچنین این روغن به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی سبب جوانسازی پوست شما می شود. روغن آرگان از روند پیری جلوگیری کرده چین و چروک پوست را تاحد زیادی کاهش می دهد. با استفاده ی مداوم از این مرطوب کننده ی طبیعی پوست شما درخشان تر و جوان تر از قبل خواهد شد.

روش استفاده از روغن آرگان

شما می توانید از این روغن قبل از خواب استفاده کنید و صبح روز بعد آن را بشویید. استفاده از روغن آرگان زیر آرایش روزانه هم می تواند سلامتی پوست شما را تضمین کند.

روغن میوه نسترن یا رزهیپ

روغن میوه نسترن یا رزهیپ از دانه های میوه نسترن تهیه می شود و در مناطق بسیاری این گیاه کشت می شود. این روغن به دلیل خواص بسیاری که دارد در طب سنتی بسیار محبوب است و مورد استفاده قرار می گیرد.روغن رز هیپ

نحوه ی اثر گذاری روغن رزهیپ بر پوست

این روغن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ویتامین های A ،C و E و اسید های چرب فراوان است و به همین جهت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. روغن رزهیپ به دلیل وجود این ویتامین ها جای زخم و لکه های حاصل از آکنه را کاهش می دهد. همچنین این روغن به دلیل خواصی که دارد خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

مناسب کدام نوع پوست است؟

این روغن تقریبا برای انواع مختلف پوست کاربرد دارد. روغن رزهیپ چربی کمی دارد و برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد. ترکیب این روغن با با دیگر روغن ها از آن یک مرطوب کننده و نرم کننده ی قوی می سازد.

مزایای استفاده از روغن رزهیپ یا میوه نسترن

با استفاده از روغن رزهیپ یا میوه نسترن چین و چروک های شما کاهش می یابد زیرا این روغن به تولید کلاژن به صورت طبیعی کمک زیادی می کند. این روغن ویتامین C بالایی نسبت سایر میوه ها و سبزیجات دارد و به همین دلیل برای بازسازی سلولی و سنتز کلاژن مفید است. در نهایت این روغن به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی رطوبت پوستتان را تامین می کند و از پوست شما در برابر هر گونه چین و چروک مراقبت می کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا که در آمریکای شمالی کشت می شود گرفته شده است. این روغن بدون بو است و متشکل از چندین نوع اسید چرب است. این روغن در واقع شیره ایی است که از گیاه جوجوبا گرفته می شود و با اینکه روغن نامیده می شود، یک روغن واقعی محسوب نمی شود. اما علت اینکه روغن نامیده می شود این است که شیره ی جوجوبا ساختاری همانند روغن طبیعی بدن (که از پوست ترشح می شود) دارد و هنگامی که شما از آن استفاده می کنید به راحتی جذب پوست می شود و مرطوب کننده ایی طبیعی برای بدن است.

شیوه اثرگذاری روغن جوجوبا بر پوست

این روغن سرشار از مواد مغذی و معدنی است به همین جهت می تواند یک نرم کننده و مرطوب کننده ی طبیعی برای استفاده ی روزانه باشد. روغن جوجوبا به دلیل داشتن ذرات کوچک به راحتی جذب پوست صورت می شود و هنگام استفاده از آن چربی کمتری احساس خواهید کرد. تاثیر روغن جوجوبا بر تولید سموم پوست و کاهش آن سبب جلوگیری از آکنه و جوش می شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای چه نوع پوستی مناسب است؟

این روغن برای انواع پوست ها مناسب است. در صورتی که شما پوستی چرب دارید یک یا دو قطره از آن را بر روی پوست ماساژ دهید. این کار نه تنها پوست شما را چرب نمی کند بلکه چربی پوست را کنترل و کاهش می دهد و رطوبت پوست را بیشتر می کند. در صورتی که شما پوست حساسی دارید می توانید از این روغن به عنوان یک لوسیون مناسب برای پوستتان استفاده کنید.

مزایای روغن جوجوبا

روغن جوجوبا خواص فوق العاده ای دارد و در درمان مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، آکنه و آفتاب سوختگی مفید است. این روغن از مواد اصلی تشکیل دهنده ی بسیاری از محصولات مراقبت پوست و مو و سرم های تقویت کننده است و همچنین بسیار سبک است برای درمان شوره ی سر به شدت کاربرد دارد.

روغن مارولا

روغن مارولا از دانه های میوه ی آن که بومی کشور آفریقا است تهیه می شود. این روغن که به تازگی مورد توجه قرار گرفته قابلیت نفوذ پذیری بالایی دارد و بسیار سبک و روان است و زیبایی و درخشندگی پوست شمارا تضمین می کند.

نحوه اثر گذاری روغن مارولا

این روغن تاثیرات زیادی بر پوست، مو و ناخن های شما می تواند داشته باشد. همچنین هیچ چربی بعد از استفاده از آن روی پوست باقی نمی ماند و شما به راحتی می توانید از آن به عنوان زیرساز آرایشی استفاده کنید. روغن مارولا موجب آبرسانی پوست می شود و آن را از خشکی نجات می دهد. این روغن برای پوست های حساس و ملتهب نیز بسیار مفید است.

مزایای روغن مارولا

روغن مارولا با داشتن خواص آنتی اکسیدانی از پوست در برابر نور خورشید و چین و چروک محافظت می کند. این روغن با داشتن خواص ضد میکروبی آکنه و جوش پوست را به حداقل می رساند.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب